
Preuzeto sa: Blic.rs
Fabrika “Fijat automobili Srbija” počela je da isporučuje primerke novog modela “fijat 500L” najvećim dilerskim kućama koje se bave prodajom automobila.
Svaki od tih automobila napravljenih u Kragujevcu se, pre slanja u prodaju, vozi po gradu, kako bi se uradile detaljne provere njihove pouzdanosti. „Blic“ je ekskluzivno napravio fotografije dva “fijata 500 L” kako sa probnim tablicama krstare gradom.
Zvanična prodaja za kupce na svim kontinentima će početi u toku septembra, a ova prva vozila se šalju kako bi prodavci mogli da pokažu svojim mušterijama šta dobijaju, o kakvom je automobilu reč, ali i da mogu da sednu u njega, i da ga isprobaju pre nego što izdvoje novac za kupovinu.
Od kada je u Kragujevcu 4. jula započela serijska proizvodnja, sa proizvodnih traka je sišlo više od hiljadu automobila.
Kako je za “Blic” izjavio Nebojša Zdravković, koordinator u poslovima sa “Fijatom” i zamenik gradonačelnika Kragujevca, „plan je da do kraja ove godine u novoj fabrici bude napravljeno 30.000 automobila modela „500 l“.
Plan italijanske kompanije je da u toku naredne godine proizvodnja automobila u Kragujevcu dostigne brojku od 160.000.
Autor: Nebojša Radišić
e, vidim... jesu!
ali... što baš ovako sami, "drumom"? zar nisu nigdje našli ni jedan šleper, da ih povezu?
:)))
E pa droga Mirko izgleda da su se bacili na žešću štednju, pa su rešili da po Evropi auta razvoze na kućne adrese, jbg i tu se uštedi valjda koji dinar ili možda ne @:-D)
"...vozi po gradu, kako bi se uradile detaljne provere njihove pouzdanosti..." Ovo prvi put čujem u
životu. Zastava je imala stazu u krugu fabrike gde su probani gotovi automobili, a ovi se vozikaju po gradu. Nemoguće.
@Predrag
i meni je to smesno...
Mozda u stvari samo zele da ih narod vidi, da ne kazu da nije pocela proizvodnja! :)
@ПИТБУЛ
cak i u istoj boji, mada je ova na Yugu izbledela verovatno zbog kvaliteta... :)
@Predrag
To su napisali da kao ispala ekskluziva, a ono kao i uvek dogovoreno mesto i vreme prolaska vozila - kao paparazzi. ;)
Izgleda da stvarno misle da je narod glup...
P.S. Prevoz do dilera se vrsi na kamionima ili vozovima i prevoz vise vozila ispada jeftiniji i sigurniji, jelte po pitanju osiguranja robe od ostecenja, nego da se vozi drumom... moze li neko da zamisli da sada tih imaginarnih tj projektovanih 160.000 automobila godisnje neko testira svaki posebno i vozi do adrese... onda ne bi bilo nezaposlenih u KG... :)))
@carobnjak
Nema veze ne prave oni jedan dnevno pa ih salju brzom postom nego odrade kontigent, od ne znam koliko vozila, bam na kamion pa razvozi do velikih trzista tipa Nemacka, Italija, Francuska,V. Britanija... mani se pricica pa nece par komada da posalju npr u Nemacku da poziraju negde na javnim mestima i po salonima i da se nadaju prodajnim rezultatima u zemlji od koliko 80-ak milona stanovnika...
P.S. Just marketing. :)
@Orlo
alo bre, omasio si temu! Voze se po gradu PRE transporta! :)
@carobnjak
Svaka bi izbledela posle toliko vremena. Yugo sa slike ima bar 20 godina, a tada su se koristile akrilne boje koje relativno brzo izblede. Pogledaj novije metalik Zastave i videćeš da im boje ne bledi jer su farbani kao baza + lak. Zastava je koristila PPG boje i lakove, jedne od boljih ;)
@carobnjak
Nema šta da ih voze po gradu pre transporta. probna staza je u krugu fabrike, a tu su i fabrički parking i šleperi. Nema šta da traži po gradi. Pritom, ovi već imaju tablice...
@Predrag
znao sam da ces se javiti, to je samo bio mali pozdrav za tebe! )
dali ovi figuari su oni sa dva cilindra. jedva čekam da čujem zvuk da uptpunim doživljaj
@Predrag
ne razumes ti sta je reklama, nova vlada mora da se pokaze, narod da se smiri a budzet prazan...
@carobnjak
Ma da svaki voze po gradu... dobar vic. Zamisli da svi proizvodjaci to rade de bi im kraj bio. Stave ih na valjke stave crevo za izduvne gasove, ventilator da uduvava vazduh napred, testiranje do neke brzine, kocenje, vodonepropustivost i cao ide na parking fabrike. Mani se odvale nekog novinara - voze svaki - zamisli sada neku godisnju proizvodnju od 300.000 godisnje ko ce da testira tolika vozila? Be real. Testiranja se vrse pre serijske proizvodnje a ne za vreme... naravno izvrse se i ovako, jednog primerka na mozda nekoliko hiljada proizvednenih kao interna kontrola kvaliteta...
@Orlo
ma ne svaki, ovo su samo probni primerci namenjeni razgledanju, da strucnjaci kuckaju plastiku, odmeravaju A stub, isprobaju da li staje 5 kosarkasa unutra, da li idu muve na njega itd.
Razumes? :)
P.S. sva testiranja su jos proletos odradjena u Italiji!
Haha, nakon vesti Fiat ljut na Srbiju, sledi, da ih proba po gradu. Da je tako grad bi bio pun 500L, a nisam video još nijednog. Trenutno je proizvodnja oko 120 auta dnevno.
@Orlo
mislim da bi i za tvoje i moje dobro (a i bloga) najbolje bilo da ponovo procitas tekst, polako... :)
@carobnjak
Da je tako kako ti tvrdis malo je kasno, serijska proizvodnja je vec krenula, a sve nedostatke i decije bolesti i testiranja se zavrsavaju pre proizvodnje... barem kod ozbiljnih proizvodjaca... narocito ovo za muve i kosarkase. ;)
@Orlo
pa nije bas tako, decje bolesti dolaze tek nakon dosta predjenih kilometara, u prvoj, drugoj godini.
Znas i sam da se nikad ne preporucuju polovnjaci sa pocetka proizvodnje, a to ti je to...
Vidim ja, cim nije americka tema, da ti bas ne ide... :)
@carobnjak
Samo slike gledam ne citam... :)
Decije bolesti krecu odmah da se javljaju na pocetku proizvodnje, jer se vozila konstantno testiraju tokom proizvodnje od strane proizvodjaca ali se neke i jave tokom tog testiranja - a neke otkrivaju kupci... ;)
P.S. Nadam se da si do sada shvatio da novinari imaju obicaja da izmisljaju, pricaju neistine u cilju dobre prodaje... morali su nekako da opravdaju ovu kao fol slucajnu paparazzo fotografiju i jos imaju neke informacije... ;)
P.S. nadam se da ce ljudi izlaziti na ulice da im masu, deca da bacaju cvece, kao nekad stafeta, bar nesto lepo da vidimo...:)
@carobnjak
Slozio bih se sa tobom za komentar u 13:22. Moram da priznam da jos ne mogu da verujem da se kod nas proizvodi automobil koji ce se kupovati u svetu i da sam srecan sto se radi, proizvodi i ljudi zaposljavaju... :)
@Orlo
u tome je poenta, sto mnogi zbog licnih frustracija i ne znam cega , zaboravljaju!
Nisi mi bas jasan za ono oko testiranja za vreme proizvodnje?
Sta nekom kupcu vredi sto fabrika stalno testira kad je njemu zapalo vozilo PRE tog testiranja, verovatno falicno?
I tako dolazimo do onog sto rekoh da treba izbegavati vozila sa pocetka proizvodnje...
@Orlo 13:51
Tako je već jednom bilo, s tim što ćemo sad da prođemo gore nego sa Yugom. Da li se proizvodi ili montira, da li se ljudi zapošljavaju ili otpuštaju, to je već diskutabilno...
Puni efekat proizvodnje treba očekivati tek za 3-5 god. Kad dodju još kooperanata i posao se uhoda. I u Poljskoj Fiat znatno učestvuje u izvozu, a mnogo je veća država od Srbije.
@carobnjak
Pa vidi imaju na par hiljada komada, sto vec zavisi od standarda koji je usvojio proizvodjac, tokom proizvodnje se uzme jedan primerak i proverava se kvaliet u skladu sa standardima. Znaci vrednosti odstupanja npr. zazora, kvaliteta nekog materijala ili dela itd. U toku proizvodnje oni vrse testiranja, imaju test vozila, i utvrdjuju eventualne nedostatke, ali i preko servisa sa kojima direktno imaju kontakt o mogucim defektima koji se javljaju ljudima itd. Kada izvrse vremenski presek i unaprede neki deo oni ga primenjuju u proizvodnji ali najvise se menja kod restyle i kod opoziva. Tu se dobrim delom uklone decije bolesti i nedostaci primeceni u svakodnevnoj eksploataciji koje ne mogu duplicirati na testiranjima, tako da su oni su obicno pouzdaniji kako i sam znas od onih sa pocetka proizvodnje.
@Orlo
Fiat je ionako prepakovao sve ključne delove bezbroj puta na nekoliko prethodnih modela, pa valjda neće biti nekih većih problema. Možda pukne neka opruga amortizera, možda cvokoće kada mu dodaš gas... ali za to će biti krivi naši putevi i naše gorivo. Za sve ostale "nove" kvarove će biti krivi radnici, za kašnjenje isporuke država Srbija...
@Orlo
ovaj poslednji komentar je odlican ali u potpunom disbalansu sa onim u 13:33!
Slika vrh, prošlost i budućnost!
2 crvena Yuga, 2 crvena Fiata!
Genijelano.
Jedino onaj Yaris ili je Citroen ne vidi se, kvari utisak. :)
Videćemo kako će se pokazati...
@carobnjak
Jeste ali je u balansu sa tvojim komentarom u 13:28. :)
To da li oni sada testiraju vozila izvan za svoje potrebe ne znam ali znam da se nedostaci, jelte oni bitni i odmah uoceni, uklanjaju pre serijske proizvodnje... a naknadno je druga stvar... :)
@Predrag
U pravu si, ovde na njemu nema nista novo sto do sada nije primenjeno u Fiatovim modelima od mehanike, elektronike pa svega ostalog a da nisu otkriveni nedostaci... mogu da proveravaju kako funkcionise u novom pakovanju samo. ;)
@Orlo
da ali nedostaci pre proizvodnje nisu decje bolesti, one se javljaju za vreme eksploatacije od strane kupca...
Sto se prepakivanja tice, to je i prednost, zato je testiranje trajalo znatno krace, napredak! :)
@ carobnjak
Imaš mail, poslao sam ti sad.
Pogledaj 1. slike pod brojem:
17
18
21
A, šta kažeš?
Predrag
Ja se sećam Juga kao probnog vozila, koje su vozili bespomučno po makadamu mog kraja. Imao je limene probne tablice.
Iskreno mislim da ovaj Fiat 500L ima veoma malo probne vožnje, jer je relativno skoro stao na noge. Pogledajte koliko se vozi novi Clio 4....
Po meni je to siguran znak koliko će auto imati "dečijih bolesti".
@Mange
Mnogo dečijih bolesti ;)
Pa Zastava je sprovodila ozbiljna testiranja:
Yugo: "1978. godine ručno su izrađena prva 4 vozna prototipa, od ukupno 14, koliko će ih biti napravljeno za potrebe različitih putnih i laboratorijskih ispitivanja"
Florida: "Prvi vozni prototipovi (ukupno 22) su ručno izrađeni 1986. godine. Nakon više od pola miliona pređenih kilometara fabrika je odlučila da serijsku proizvodnju započne 2. oktobra 1988. godine"
Tako je to nekada bilo, a sada je doba konfekcije...
@carobnjak
Nijedna simulacija ne može da se poredi sa testiranjem uživo. Zbog toga su ranije automobili bili izdržljiviji, jer su sve greške mogle da se uoče pri testiranju prototipova.
Predrag
Imao je vezane plastične sudove sa vodom na sedištima, koji su simulirali putnike.
JD POWER 2012. in Brasil:
1. Toyota
2. Hyundai
3. Kia
4. Mitsubishi
5. Nissan
6. Honda
7. Citroen
8. Fiat
9. Industry Average
10.Chevrolet
11.Renault
12.VolksWagen
13.Peugeot
14.Ford
@MasterHaosis,
nisam pratio temu, a sad me mrzi da citam sve komentare jer sam na poslu, tako da ne znam pitanje ... ajde ukratko, jel ima cega kod nas?
mile antena,
,,Svaki od tih automobila napravljenih u Kragujevcu se, pre slanja u prodaju, vozi po gradu, kako bi se uradile detaljne provere njihove pouzdanosti."
Jer ima tako da se vozikaju gradom, pa onda kod dilera?
To se obično šleperom radi, ili svaka od fabrika ima svoju stazu koliko ja znam, ne pustaj use automobili ovako.
@MasterHaosis,
po gradu ne, svaka fabrika ima test stazu na kojoj se svaki auto provoza (par milja maksimalno), onda ide na kamion, pa kod dilera.
Test vožnja jedne od poslednjih Skala u krugu fabrike:
https://www.youtube.com/watch?v=YhEP6-ggI2g&feature=related
Ovako su testirali sve automobile. Koji preživi išao je u prodaju, a koji ne preživi išao je na doradu :)) Svi su prolazili ovu torturu + test kočenja ;)