
Izvor: 24sata.rs
Nesavesni vozači koji tokom vožnje razgovaraju mobilnim telefonom, a imali su tu nesreću da ih ulovi Saobraćajna policija, u prvoj polovini ove godine popunili su republički budžet sa 47,3 miliona dinara.
U tom periodu podneli smo 9.472 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv vozača koji su nepropisno koristili uređaje za komunikaciju, bez upotrebe opreme koja omogućava telefoniranje bez angažovanja ruku za vreme vožnje. Kazna za to je 5.000 dinara. Telefoniranje vozačima odvlači pažnju i veće su šanse da naprave ozbiljniji prekršaj ili izazovu saobraćajnu nezgodu - kaže za “24 sata” general Dragiša Simić, načelnik Uprave saobraćajne policije MUP Srbije.
Istovremeno kažnjeno je 3.266 pešaka, a zbog nesavesnog ponašanja u budžet su uplatili 16,33 miliona dinara.
- Njih 1.815 prelazilo je ulicu van pešačkog prelaza, a 1.451 na crveno svetlo. Kazne za te prekršaje su takođe po 5.000 dinara. Pored njih, prijave su podnete i protiv 134 pešaka koji su pretrčavali autoput, a kazne za to su od 6.000 do 20.000 dinara - napominje načelnik Simić.
On dodaje da, iako je “pešak zakon”, mnogi od njih svojim neodgovornim ponašanjem izazivaju saobraćajne nezgode i to najčešće kada pretrčavaju ulicu, naravno van pešačkog prelaza. Pešaci mahom ne mogu da procene udaljenost automobila niti svoju brzinu, pa na njih naleti vozilo. U takvim slučajevima često se dešava da pešak pogine ili zadobije teške povrede, a prijave mahom ide i vozaču zbog prekoračenja brzine.
Simić kaže i da pešaci koji se noću kreću van naseljenog mesta moraju da imaju fluorescentne prsluke, da bi ih vozači primetili i zaobišli. Međutim, naši pešaci mahom ne vode računa o tome.
- Posebno bih upozorio roditelje-pešake, kada su sa decom da povedu računa o svom ponašanju i striktno poštuju saobraćajna pravila. Jer nepoštovanjem, neodgovornošću, ne dovode samo u pitanje svoj već i život svog deteta - napominje general Simić.
On podseća da je kazna za pešake koji pretrčavaju ulicu van pešačkog prelaza ili na crveno svetlo, sa detetom mlađim od 12 godina, od 15.000 do 30.000 dinara.
Е ово стварно треба.
Гледам људе како су погубљени, куцкају, причају, уопште нису присутни ту, већ су мислима негде тамо, миле, возе 20 на сат итд. Пажња и присутност за воланом 0%.
Iako i sam nekad telefoniram u voznji (mada gledam da to bude sto krace moguce) podrzavam ovo. Odsutnost tokom koriscenja mobilnog telefona, narocito ako se kucaju poruke, je ogromna.
Pre dva dana čovek prešao na suprotnu stranu i pravo ka meni i da nisu počele moje gume da cvile izbegavajuči budalu koja kuca poruku verovatno bi iskucao i mene, nego je tek tad podigao glavu i primetio gde se nalazi. Dakle treba im kožu odrati!
Malo je to... dva put vise bi trebalo, i 0.0 promila alkohola u krvi, a na 0.3 - 0.5 neka lepa kazna od nekoliko desetina hiljada dinara bez kaznenih poena pa onda na 0.7 i bez dozvole na mesec dana i kazneni poeni... pa da vidis kod nas samo represija pomaze, nazalost.
Ne znam zašto je potrebno zabraniti razgovor telefonom za vreme vožnje. Pisanje poruka i listanje imenika jeste opasno, ali javiti se na tel.....
Pre toga bi trebalo zabraniti pušenje za vreme vožnje. Lepu žensku na prednjem sedištu, piti. jesti i sl :))
"Ne znam zašto je potrebno zabraniti razgovor telefonom za vreme vožnje?" Zato što odvraća pažnju i vozač je manje tada skoncentrisan na put i sve što se oko njega dešava. Takođe, ako jednom rukom držite mobilni imate manju kontrolu nad volanom. Ako se desi neka nepredviđena situacija, teže ćete odreagovati.
Maja
A šta se dešava sa pušačima?? Dok izvadi cigaretu iz kutije, pa nađe kresivi, pa zapali, pa pepeljara, pa padne žiška na noge i prepadne vozača!!! Pa udari dim u oči, pa škilji na jedno oko... Pušenje je bar 10 puta opasnije od mobilnog.
Itd itd.... Ima bar 100 opasnijih rabota u toku vožnje od odgovora na poziv mob telefona.
Ja lično jedem burek, pripijam jogurt i vozim i to svako jutro! Jel to opasno??
@Mange
jao brate, kakav si ti lik!
Pa gde ti padne napamet takva prica? :)))
Манге 14:34
Слажем се што се тиче цигара.
Потпуно је идиотски забранити мобилни, а не забранити цигаре.
Али треба забранити све "активности" које немају везе са вожњом : једење, шминкање итд...
Јуче баш возим, човек испред мене се вуче по путу, мили.
Прича телефоном...
Ја свирам, онда се тек вратио у сабраћај, до тад је био потпуно одсутан.
Можда нисам требао да му сметам док прича, ко зна, можда је човек хтео мало и да одспава за воланом...
ПИТБУЛ
Prvo treba udaljiti vozače koji ne umeju da voze ni bez mobilnog. Dok ne počnu da kažnjavaju ljudi koji na otvorenom putu voze ispod 40km/h, ako to znakom nije drugačije odrđeno, nema tu posla. Ili je pijan, neispravan, drogiran, pretovaren ili ne ume da vozi ili dokonija putem. Osnovna opasnost od mobilnog tel je zvanje, listanje po imenuiku, okretanje brojeva a javljanje, jaka stvar, bez gledanja pritiskaš jedno dugme. Pritisnuo to na slušalicama ili aparatu sve jedno.
Манге
Слажем се.
Али то је немогуће.
Најопасније је куцање порука, јављање није само по себи опасно, али кад причаш, поготово ако је нека важна тема, пажња ти одлута.
И ја користим тел за време вожње, али пазим, увек ми је пажња првенствено усмерена на саобраћај и сваки детаљ региструјем. Нит милим, нит сам одсутан, нит ми опада пажња, али свеједно, принцип треба да буде да нема мобилног за време вожње и тачка.
Сваки дан видим возаче који су "одсутни", разлог наравно мобилни.
Плус да додам, да није забрањено причање преко хендс-фри-а, а осим што су руке слободне, исто пажње одвлачи као и кад причаш преко слушалице.
Дакле исто можеш да "одлуташ" ако ти неко саопшти неку важну вест или већ, без обзира што су руке слободне. У 212-ци имам блутут опцију за телефон, одма се повеже кад уђем у ауто. Добра ствар је што може више телефона, није битно који су, док су раније били моб. телефони у ауту, па убациш картицу. Ово са блутутом је одлично решење, много боље.
ПИТБУЛ
Najveća opasnost za mene, dok telefoniram, vreba od Policije, jer moram da otvorim četvore oči, gde su, iza, napred, sa strane.
Sve jedno vozač nije uvek jednako koncentrisan na vožnju. To zavisi od faktora i sprege, Vozač - Vozilo - Put - okolina. Recimo ako voziš po povoljnoj putnoj geometriji, pažnja opada i zato se vozač mora postepeno da uvede u složene deonice inače na putu imaš "crnu tačku".
Tako i mob odvlači pažnju, ali daleko manje ako recimo dete na zagnem sedištu prospe sok, počne da plače, ako žena zanoveta, ako je vrućina nesnosna, ako se spava ili bole leđa..... ako ako....
Posebno me pušači zabrinjavaju i nerviraju. Standardima bi ukinuo pepeljare u kolima i ZOBS-om zabranio pušenje u vozilu, Za mob tel treba dozvoliti dolazne pozive...
Манге 15:25
Слажем се.
"ali daleko manje ako recimo dete na zagnem sedištu prospe sok, počne da plače, ako žena zanoveta"
Хахахаха.
Донекле се слажем са тобом за долазне позиве. То је најмање безболно кад је у питању моб.
Najopasnije je citanje/pisanje poruka i rad na telefonu (sta god to da je bitno u toku voznje toliko) jer se sklanja stalno pogled sa puta a to je opasno a telefoniranje jeste opasno, slazem se pogotovu ako razgovor moze da uznemiri, ali opet kada je tu hands-free ruke su na volanu i oci na putu...
@Mange
Da se drzis propisa ne bi bilo cimke zbog policije... ;)