home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kia je samo u julu ove godine uspela da proda 226.818 automobila, što je povećanje od 9 odsto u odnosu na jul prošle godine.

Štaviše, ukupna prodaja za prvih sedam meseci ove godine prevazilazi 1,57 miliona automobila što je povećanje od čak 11,6 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Ovako značajno povećanje prodaje nošeno je povećanjem prodaje na ključnim tržištima, kao što su američko, evropsko i kinesko.

Najprodavaniji automobil u julu bio je Rio koji je našao put do 38.641 kupca.

Takođe, Sportage je još uvek itekako zanimljiv kupcima, a Kia je uspela da proda 30.192 primerka ovog SUV-a.

Izvor: Proauto.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Kia



čitanja : 1088



Komentari

@Mange
molim za strucno objasnjenje povecanja proizvodnje i prodaje u celom svetu ovih "plastikanera" kako ih ti nazivas...

Autor carobnjak 08 Avg 2012, 13:38

"Najprodavaniji automobil u julu bio je Rio koji je našao put do 38.641 kupca."

Tako je to kad ja "blagoslovim"! :)

Autor carobnjak 08 Avg 2012, 13:50

Ala napreduju, cccc. Tesko ce francuzi i italijani izaci na kraj sa njima, nemci ipak ciljaju nesto drugacije kupce.

Autor Damko 08 Avg 2012, 16:20

carobnjak
Globalizacija, ekonomska kriza, neznanje, nasedanje na priče garancije 7 leta, povoljni načini kupovine i niska cena a slag je kitnjast dizajn.
Svi evropski auti dožive "drugi život" u zemljama Balkana i sl, ali "ovi" neće. Završiće u presi za reciklažu. Tu glavni zez, jako bitan za nas.

Autor Mange 08 Avg 2012, 20:38

Posto ovde "strucnjaci" dele lekcije posle svake vesti o autu iz Koreje evo informacije iz prve ruke. Kupljen nedavno nov Rio hatchback 1.2 benzin posle duze potrage za novim autom. Prvo sam pregledao evropske proizvodjace u tom segmentu(Fabia, Clio, Sandero 207, Fiesta, Corsa, Ibiza, Punto itd) pa onda Japan (Swift, Yaris) i na kraju Koreja (Aveo, i20). Poslednji na listi je bio Rio.
Rezultat u odnosu na konkurenciju: Najvise prostora u kabini(napred i pozadi do 190 cm), odlicna sedista, menjac kratkog i prijatnog hoda, pregledni instrumenti, solidan prtljaznik, veoma prijatan dizajn spolja(lepsi uzivo nego na slici), svi materijali unutra prijatni na dodir uprkos opremi koja je tek druga najsiromasnija(Fun).
Oprema: ESP, hill assist, Led dnevna svetla, usb mp3, klima, audio komande na volanu, podesavanje volana i sedista vozaca u svim pravcima itd.
Potrosnja u gradu (BGD) 7L sa klimom. Na otvorenom 5.5L, na autoputu moze i nize ako se vozi do 110-120.
Sta ne valja: motor je lenj i trom na uzbrdicama i pri preticanju ali i na svim ostalim konkurentima sa tim mororima je ista stvar sem na VW 1.2 TSI ili renault 1.2 tce ali to su turbo benzinci.
1.4 benzin je isto lenj samo se nudi sa 6 brzina pa mozda nesto koristi na autoputu. 1.4 dizel je verovatno najbolji ali je skluplji 2000e.
Jednostavno za te pare i sa tom opremom u Srbiji tesko da moze da se kupi bolje.
Etikete tipa "kitnjast dizajn", "plastikaner" vise ne stoje za aktulne Kia modele ali shvatam da su ukusi razliciti. Mora da se sedne i proba jer da nisam video sopstvenim ocima i probao na licu mesta nikad ne bih rekao da cu uzeti Rio. Cinjenica da je Rio nov model pa samo kada se sedne u konkurentne evropske modele Fabia, Clio, Sandero, 207, Fiesta, Punto (iako su modeli stari vise godina) vidi se razlika istog trenutka u korist Ria. Neki od njih su srednji vek po kvalitetu unutar kabine u odnosu na Rio. Dakle, Korejci su za 10 godina stigli i prestigli brojne evropske i japanske rivale i vise nije nikakvo cudo porast prodaje u celom svetu. Francuzi i Italijani treba debelo da se zamisle jer ako nastave ovako Koreja ce da ih proguta za narednih 10 godina.
E sad da li su stigli Volkswagen? Ne, nisu i Polo je i dalje kralj ove klase i tu nema nikave dileme. Odnos cena, oprema, performanse su ono sto ciljaju i u tome su bolji od vecine.
I jos nesto ne palim se na 7 godina garancije, licno bas me briga da li ima 2,4 ili 7. Bas me briga da li ima pocinkovanu karoseriju i da li ce da ga uhvati korozija i rdja posle 5, 7 ili 10 godina. Sve ce se to videti ili nece u narednim godinama eksplotacije a za to vreme vozim nov auto i uzivam.
Ako je auto redovno odrzavan i od prvog vlasnika uvek moze da nadje kupca kao polovno vozilo i tu nema nikakve cake, fore ili zeza i sigurno nece zavrsiti u presi za reciklazu pa bilo da je iz Koreje, Japana ili Evrope.
Sterotipi su cudo i treba dosta vremena da se promene a u medjuvremenu "strucnjaci" i "eksperti" na blogu mogu slobodno da nastave pricu.

Autor Rio 08 Avg 2012, 23:23

@Rio

svaka cast i na komentaru i izboru auta! :)

Autor carobnjak 08 Avg 2012, 23:56

Rio
u dobrom delu tvog iscrpnog komentara se podudaramo u mišljenju.
Ono oko V-Wagena malo sporim, ali sam reče ukusi su... Ne mislim da je baš toliko moćan u odnosu na sapatnike, iako ga izuzetno cenim.
Probao sam auto kao tvoj ali sa jačim benzincem. (test vozilo u crvenoj boji sa belim štraftama po sredini u KIA salonu na lakat krivini).
Malo je reći da sam oduševljen. Mislim da si "promašio" motor, i slažem se da je i 1,4 (probani) "mršav". Prosto mislim da su mi apetiti veći, ali to je već problem kod mene a ne kod Ria.
Prodavac mi je sugerisao da je manji dizel najbolja opcija (vozio ga je), i da je vrlo živahan. Što realno verovatno i jeste, kada se pogleda papir. Međutim, tu je već cena nešto što teško mogu da progutam.
Ali subjektivno gledano Rio je vredan pažnje i izbora.

Autor Đenka 09 Avg 2012, 00:27

I da dodam da je Sport-sedan takođe odličan izbor. Sa, čini mi se negde 4,36-7 metara izuzetno upotrebljiv uz prtljažnik od 390 litara.
Naravno ko voli "male" sedane. (kao ja)
P.S.
Ne posedujem akcije KIA koncerna, i ne radim za njih. :)

Autor Đenka 09 Avg 2012, 00:36

Ono sto je cinjenica je da su benzinski motori od 1.2 i 1.4 tromi i spori u odredjenim situacijama i to je najveca primedba Korejcima. Medjutim kada se uporedi sa motorima evropskih rivala tipa fabia 1.2 htp ili fiesta, corsa, clio, sandero, grande punto sa istom zapreminom, novi Hyundai/Kia 1.2 CVVT je bolji i ekonomicniji od vecine njih. 1.4 je bolji ali tek neznatno sa 6 brzina i nisam video nikakav benefit sem voznje autoputem 150km/h u 6-oj gde je neznatno manja potrosnja ali to u gradu i po regionalnim putevima se sve ponisti. Recimo ne bih nikada kupio novi ceed ili i30 sa tim motorom jer je na njihovu tezinu i gabarite gori i vise lenj nego kod Ria 1.2.
Dizel je najbolja opcija ali cena znatno skace i spada u kategoriju fieste, corse, punta, fabie koji imaju znatno vecu reputaciju dizela i normalno je da se ljudi u Evropi i kod nas po inerciji vise odluce za proverene motore sa kojima se dosta prelazi jer je kod Hyundai/Kia i dalje mali uzorak a pouzdanost na duze staze neisvesna. Nemaju male turbo benzince i tu zaostaju za evropljanima ali ce i tu stici za kratko vreme.
Sto se tice poredjenja sa VW Polom ili Ceed/Golf oni (VW) su de fakto standard u auto industriji i svi se trude da ih kopiraju pa svidjalo se to nekome ili ne. E sad sto "narodni auto" odavno nema "narodnu cenu" to je normalno i opravdano jer ako je neko univerzalno privacen kao najbolji u klasi to mora i da se plati pa su i poredjenja malo iskrivljena.
Iako Korejci drze mali deo trzista u Evropi i Americi on se povecava svake godine dok ostali stagniraju ili nazaduju pa Francuska uzbuna na Koreju uopste nije slucajna jer su se mnogi uspavali, zive od bivsih uspeha a konkurencija neumorno radi i napreduje.
Ono sto sam zaboravio da napisem a veoma je vazno, gde sam i ja iskreno ocekivao najvecu hajduciju i dranje je cena servisa.
U salonu su mi rekli da prvi servis na 15.000 kosta 120e. U reviji SAT pre par meseci na njihovom super testu Rio 1.2 benzin prvi servis ih je izneo 11.500 din i obuhvata zamenu ulja, filtera ulja i kabine, kompjuterska dijagnostika i kompletna provera auta. Na 30. 000 km se menja i filter vazduha, rashladna i kociona tecnost i onda je servis skuplji za 6.600 din(18.100 din). Na 90.000 km se menjaju i svecice i to kosta oko 23.000 din. Nema zupcasti vec lanac. Dakle svaki drugi je skuplji po podacima koji su dobili iz servisa.
Nije jeftino ali ni preterano skupo kako svi misle vec u preseku klase zvanicnih servisa drugih marki.
Servis dizela je jos skuplji i to je ono sto odbija vecinu plus predrasude tipa marka, reputacija itd.

Autor Rio 09 Avg 2012, 04:46

@Rio
sva sreća pa si se usrećio i to na sedam godina.

Autor Tony 09 Avg 2012, 09:50

Rio

Slazem se sa vecinom toga sto si napisao u prvom komentaru.

Autor Damko 09 Avg 2012, 11:38