home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U anketi je učestvovalo 30 hiljada većinom Britanaca koji su izneli iskustva sa evropskih saobraćajnica

Britanska putnička agencija Zoover je na svom internet portalu postavila pitanje klijentima koje vozače u Evropi smatraju najgorima.

U onlajn anketi je učestvovalo čak 30.000 ljudi koji odlaze na letovanje širom Starog kontinenta, a rezultati su prilično očekivani.

Predrasude o italijanskim vozačima i u ovom slučaju su dobile svoju potvrdu jer je čak 23,7 odsto anketiranih upravo njih označilo kao najgore i najproblematičnije. Na drugom mestu nalaze se Grci sa 15,6 odsto dok su treći Poljaci sa 14 odsto.

Zanimljivo je da su italijanski klijenti putničke agencije u anketi sami sebe naveli kao najgore vozače. Naime, njih čak 29 odsto smatra da vozačke sposobnosti Italijana nisu na zadovoljavajućem nivou.

Najgori vozači po nacionalnosti:

1) Italijani 23.7 %

2) Grci 15.6 %

3) Poljaci 14 %

4) Nemci 7.9 %

5) Francuzi 7.7 %

6) Holanđani 5.6 %

7) Španci 5 %

8) Britanci 4.1 %

9) Belgijanci 3.9 %

10) Šveđani 2.7 %

11) Danci 2.5 %

12) Švajcarci 2.2 %

13) Norvežani 1.9 %

14) Austrijanci 1.6 %

15) Finci 1.5 %

Izvor: Autoklub.jutarnji.hr



čitanja : 1513



Komentari

To vec znamo. Sudeci po njihovim automobilima koji se uvoze. :-D

Autor Sony 12 Avg 2012, 14:43

Знам да најгоре одржавају кола, слепци.
А праше само тако и они и Грци.
Терају пун гас. :)

Autor ПИТБУЛ 12 Avg 2012, 15:21

Ako cemo iskreno, u EU jesu ali generalno u Evropi najgori vozaci su - Srbi.

Autor Evoluzione 12 Avg 2012, 16:29

Realnost ti je pokazala anketa , svoje licne frustracije ne treba projektovati na narod i zemlju u kojoj zivis

Autor g 12 Avg 2012, 16:43

A sta znaci to "najgori vozac"?
Za mene je to onaj koji vozi kao puz, BESPOTREBNO usporava saobracaj, pravi kolone i cini druge vozace nervoznim i indirektno ih tera da prave prekrsaje (da ubrzaju, preteknu ih sto pre ) itd.
Kad cu doziveti da i oni plate debelu kaznu zbog svog "straha"?
Na drugom mestu su bahati vozaci koji ne postuju propise i divljaju po putu...

Autor carobnjak 12 Avg 2012, 17:06

"Realnost ti je pokazala anketa , svoje licne frustracije ne treba projektovati na narod i zemlju u kojoj zivis"
Podvlacim ovo realnost, i to dvaput. I kakve veze ima frustriranost sa ovim? Mozda ti mislis da si Sebastien Loeb, ali vecina domacih vozaca je daleko i od italijanskih i evropskih. Pre bih rekao da si ti frustriran.

Autor Evoluzione 12 Avg 2012, 17:30

@Evoluzione
Srbi su odlicni vozaci, a ti ocigledno nikada nisi vozio van Srbije, pa zato tako pricas. Retko koji vozac iz Evrope bi znao da se snadje kad zaglavi na Gazeli, ili u nekom drugom slicnom haosu u nasoj zemlji, zato sto dolaze iz zemalja sa mnogo boljom saobracajnom infrastrukturom i u kojoj se mnogo vise postuju propisi.

Autor STrider 12 Avg 2012, 18:18

@STRider
Druze, da nisam vozio, ne bih ni pisao. Imam dovoljno kilometara po EU ali i Aziji, tako da mogu slobodno da kazem ovo sto sam rekao. A evo i zasto (slucaj od pre 5 min.)- naime, sa suprugom i detetom sam prolazio trotoarom na sred kojeg je bio Reno Senik. Covek je bez gledanja u retrovizor krenuo i zamalo da mene i suprugu obori, jer ga je mrzelo da pogleda u levo. Toliko o dobrim vozacima u Srbiji. A i ovo - slazem se da se nesrece svuda desavaju, ali u Srbiji cak i precesto. Dobar Vozac nikada nece sesti pijan za volan, voziti kao manijak, preticati zutom trakom na autoputu. Toga ovde ima koliko hoces, naravno ima i svuda po svetu, ali kod nas je zakon represivan, dok je recimo bas u Italiji primenjliv. Ako me razumes sta hocu da kazem, a ako ne, onda ne vredi. Svaka cast dobrim vozacima svuda u svetu, ali u Srbiji ih je mnogo malo. A sto se GAzele tice, ako ti je to merilo vestine voznje onda stvaro nemamo o cemu da diskutujemo.

Autor Evoluzione 12 Avg 2012, 19:52

Los vozac je onaj koji je bahat i ne drzi se pravila saobracaja, a to da su kod nas dobri vozaci... tesko, mnogo je onih sa kupljenim dozvolama poslednjih 20+ godina, losa obucenost, alkoholisanost opste prihvacena kao normalna stvar, o prekoracenju brzine ne treba trositi reci itd...

Autor Orlo 12 Avg 2012, 21:13

A sta znaci to "najgori vozac"?
Za mene je to onaj koji vozi kao puz, BESPOTREBNO usporava saobracaj, pravi kolone i cini druge vozace nervoznim i indirektno ih tera da prave prekrsaje (da ubrzaju, preteknu ih sto pre ) itd.
Kad cu doziveti da i oni plate debelu kaznu zbog svog "straha"?
Na drugom mestu su bahati vozaci koji ne postuju propise i divljaju po putu..

Skroz se slazem!

Autor Fosters 12 Avg 2012, 21:43

Ali zato prave najbolja auta na svetu!
Inače, nisam baš primetio za kratko vremena koliko sam bio u Italiji. Ono što sam video je da svi daju migavce i da obavezno propuštaju pešake. Mada nisam zalazio na otvorene puteve tako da ne mogu da tvrdim...

Autor Raziel 12 Avg 2012, 22:28

U ovoj anketi je učestvovalo 30.000 većinom britanaca. Od tog broja je možda 2 posto zakačilo i našu zemlju ili verovatno skoro niko. Tako da ova anketa nema veze sa životom, jer nas uopšte nema na listi. Verujem da smo u samom vrhu, jer se kod nas i nakon izmene zakona o saobraćaju i dalje zakon ne primenjuje. Dakle nije ni morao da se menja, već samo da se sprovodi i otuda toliko bahatosti na ulicama. Što jače po džepu i na kraju nije teško biti fin :)

Autor Aleks 12 Avg 2012, 22:37

Vozački kodeks je štiivo koje poštuje dobar vozač. nešto od toga:
-Biti drug na drumu. To znači ne ometati saobraćaj, skloniti se bržem, ne biti na čelu kolone, ne ugrožavati savesne vozače, pomoći čoveku u nevolji, tačno i precizno ponašanje posebno u gradovima;
-Umeti stići na vreme i proceniti dužinu putovanja;
-Uskladiti vožnju prema putu, vozilu, putnicima, okolini;
-Umeti proceniti minimum zakonske osnove i policijske običaje određenog područija;
-Umeti voziti ekonomično;
-Umeti sačuvati vozilo.

Što se Grčke tiče, vozači su za 10, možda jedina zamerka da ne čuvaju dovoljno vozila.
Italijani su takođe odlični vozači, malo prgavi i ljuti u gradovima i veoma nezgodni u čuvanju i održavanju vozila.
Nemci su odlični... Austrijanci takođe, mada im fali malo drug na drumu.
Bosanci, albanci su najgori što ja znam, ne računajući Turke i Arape. Ni mi nismo daleko. Imamo mnogo ekstrema a malo normalnih vozača.

Autor Mange 12 Avg 2012, 22:44

@ crobnjak & Fosters

Na moju veliku žalost poznajem i suviše ljudi koji su stradali u saobraćajnim nesrećama. Još nijednom nisam čuo da je krivac bio neko ko se uklapa u vašu definiciju "najgori vozač". Obično su ubice oni bahati koji su tek drugi na vašoj listi. Pored toga, u Srbiji je broj tih uplašenih vozača mizeran u odnosu na broj bahatih, koji su svi redom odlični vozači vrhunskih vozačkih sposobnosti, nepogrešivi sa fantastičnim automobilima i neograničenim znanjem.
Obzirom na vašu iziritiranost opreznim vozačima, pitam se kakvi ste vi.
I imam jedno pitanje za vas. Kada ja vozim 90km/h (dozvoljeno je 80) na raspalom magistralnom putu punom rupa, neosvetljenih traktora i biciklista koji iskaču iz žbunja pored puta, da li sam ja tada u grupi "najgori vozač"? To pitam jer sam se prepoznao u vašoj definiciji pošto većini vozača blokiram put i usporavam ih, pa pravim kolonu te se svi nešto unervoze i počinju da sviraju.

Autor Maxa 13 Avg 2012, 14:52

@Maxa
samim tim što si stalno na čelu kolone i teraš druge da pretiču nisi dobar vozač, jer ugožavaš i njih i tebe i druge, te se skloni u kraj neka prođu kao u drugim kulturnim zemljama

Autor Tony 13 Avg 2012, 15:57

@Tony
Znači, ako sve pretičem i ne dozvoljavam da sam ikada na čelu kolone, ja sam tada bezbedan vozač? Ne znam... Baš juče gledah takvog jednog “bezbednog”, kako na punoj liniji ispred prevoja pretiče kolonu od 4 vozila ( uključujući mene, na začelju ). Meni takav više liči na potencijalnog “ubicu”, no na “bezbednjaka” ... Mislim da je Mange dao lep komentar, pogledaj malo. Pozdrav

Autor Moron 13 Avg 2012, 17:07

@Maxa
pa cim si se prepoznao, onda sam verovatno u pravu... :)

Ja sam lepo pitao sta je to najgori vozac, tj. koje su kriterijumi, pa sam izneo SVOJE vidjenje!
To sto sam opisao nikako se ne moze nazvati "opreznim"! I nisam rekao da su oni ucesnici saobracajki ali zato velikim delom INDIREKTNIO dovode do toga, opisao sam kakao!
I mala dopuna, ja sam govorio o GRADSKOJ voznji, i nema govora o 80 ili 90 koje pominjes...
Ako je dozvoljeno 50km/h a ti vozis 40, sta mislis koliko uspporavas saobracaj?!?
Ja vozim 60 gde god mogu a to je realno oko 54km/h, niko te nece kazniti zbog toga, nemoj se plasiti... :)

@Tony
pozdrav druze, odlicno smo se razumeli, "energetskih" komentara nikad dosta! :)

@Moron
ja sam jasno definisao drugu kategoriju divljanja po putu i nepostovanja pravila, kakva puna linija?!?
Moze se voziti brzo i energicno a da se postuju svi propisi, samo treba znati!
To zavisi i od karaktera, a tu vec nema pomoci... :)

Autor carobnjak 13 Avg 2012, 17:49

Carobnjak
Nemam ja bilo kakvu primedbu na tvoj komentar 12 Avg 2012, od 17:06. Naprotiv. Slepo poštovanje propisa o ograničenju brzine ( posebno, van naselja ) često potencijlno vodi u smrt. Polako gubiš pažnju, otupljuješ i zaspeš... Malo adrenalina ( u pravilu ) ne ubija ( za razliku od odsustva sreće ).

Autor Moron 13 Avg 2012, 18:22

@Moron
ma ok, cisto da se objasnimo, da ne dodjemo do suda... :)

Autor carobnjak 13 Avg 2012, 18:29

@Pitbul
majstore, objasni kako se vozi! :)

Autor carobnjak 13 Avg 2012, 18:59

Znaci onaj na celu kolone koji npr vozi 80kmh na magistrali je los vozac a dobri su oni kojima se zuri i rado bi isli 100+ kmh...
Tako isto je i jedno pivo, pa dva a neko moze i malo vise da popije i da vozi da ga ne "hvata" a tada cak bolje i bezbednije vozi...
Sve dok se ovako razmislja i dok se velicaju maloumnici koje policija zaustavi sa par promila epitetima: kralju, care i legendo, nema nista od bezbednijeg saobracaja u ovoj zemlji... i dok niko ne prijavljuje brdjane sto luduju autom po gradu...

Autor Orlo 13 Avg 2012, 19:05

@Orlo
ako je ogranicenje 80, nemam nista protiv da idem iza nekog ko se krece tom brzinom! A sta cemo ako "takav" vozi 60?

Autor carobnjak 13 Avg 2012, 19:08

@carobnjak
Slazem se ometaju saobracaj, smanjuju protok saobracajice ali dok to zakonodavci ne donesu da je kaznjivo voziti 60 kmh na putu gde je 80 kmh samo mozemo ovde da komentarisemo... to zasto on vozi tako ima mnogo razloga (kupljena dozvola a nesposoban za upravljanje, ima strah od voznje, prica telefonom, jede, razgovara se putnicima i ne obraca paznju, radi nesto trece sto ne bi trebao u voznji itd)... a los - los je za mene onaj koji ne postuje pravila i bahato se ponasa.
Evo ja sam zbog jednog takvog zamalo kaznu platio (sa sve poenima i zabranom na 3 meseca) jer ga covek mrcio 50-60 ne vise na putu gde je 80kmh ogranicenje... nego bese neki razuman policajac pa me je pustio

Autor Orlo 13 Avg 2012, 19:29

@Orlo
pa o tome pricam, napravio sam distancu od bahatih vozaca!

A sta je bio tvoj prekrsaj?

Autor carobnjak 13 Avg 2012, 19:41

@carobnjak
Lik ide sa nekom Ladom klacka se polagacke 40, 50, 60 tamo posle Batocine ka KG, cekao sam isprekidanu liniju da krenem da ga preteknem medjutim tamo je intezivan saobracaj, i na isprekidanoj sam krenuo da ga preteknem, medjutim kada sam krenuo da se vracam u desnu traku nekih 5-10 m sam vec zagazio u punu liniju i tu i pravac sledi a policija tu stalno visi i zaustavili su me. Malo smo se raspravljali bla bla (zakon je sasvim jasan po tom pitanju) puste me oni i ja krenem i zamisli na pocetak auto-puta pred KG (to je nekih mozda najvise 10km od tog mesta) ja opet stignem tog lika u Ladi a nisam presao ni jedno ogranicenje (60 - 80 je tamo stalno ograniceno)... :)

Autor Orlo 13 Avg 2012, 19:53

@Orlo
Ja npr bas cesto idem preko dozvoljenog...Bas,bas cesto...
Sve zavisi u kolikoj je covek zurbi,ja kad sam bas u nekom poslu i zurim,cesto idem bas preko dozvoljenog ali sa bas dobrim oprezom...Ako vidim da nije situacija za brzinu iako zurim,klaticu se i 20 na sat,ali ako vidim da vec mogu da ubrzam dosta onda picim...

Autor dusan 13 Avg 2012, 20:51

@ Tony

Totalno je nebitno da li sam na početku ili kraju kolone. Ne vozim ja sporo, niti neodlučno, čak kao što vidiš malčice i kršim propise vozeći brže od dozvoljenog. Meni samo smeta što su vama najveći problem ljudi koji voze sporo, a po pravilima imaju pravo da tako voze, dok su vam ovi što divljaju manji problem i ako ih je neuporedivo više.
U kojoj to kulturnoj zemlji na putu na kojem je ograničeno 80km/h (i realno nebi smelo brže) je normalno da se vozi 120+.
Poslednje čega se plašim je da ću da dobijem kaznu tj. o tome ni ne razmišljam jer maksimalno mogu da dobijem neki NFI. Nikad mi se neće desiti da nasilniči vozim, da pretičem kolonu preko duple pune, da vozim 30km/h preko ograničenja, da prođem na crveno, da vozim pijan... što inače rade "dobri" vozači u Srbiji. Jedino čega se stvarno plašim je da ja zbog neke greške ne unesrećim negog ili da zbog nekog "dobrog" vozača moje dete ne ostane siroče.

Autor Maxa 14 Avg 2012, 10:25

@ Tony & Carobnjak

Da bi smo se razumeli samo da kažem i ovo. Kada posle posla umoran krenem kući i kad nabasam na lika koji vozi mnogo sporije od dozvoljenog, a ja ne mogu da ga preteknem jer je krkljanac na putu pa se tako kilometrima vučem iza njega i ja se prilično iznerviram. Mada ne mislim da je on zbog toga loš vozač, samo je neuviđavan i trebalo bi da omogući da ga što lakše preteknemo.
Možda čovek i ima realan razlog što vozi tako sporo.

Autor Maxa 14 Avg 2012, 10:43

Maxa
to sve sto si naveo spada u bahatu voznju, procitaj jos jednom sta sam napisao tamo, molim te! :)

Autor carobnjak 14 Avg 2012, 11:20

@ Carobnjak

Što više teksta to više nesporazuma. To što sam napisao je samo odgovor na Tonijevo peckanje. Ne tvrdim ja da vi branite bahate ili da ste i sami bahati.

Sve što sam hteo da kažem je da pored tolike bahatosti koju imamo na našim putevima sporaći nisu vredni pomena i da je po meni loš vozač bahat.
Trebao sam u startu samo to i napisati.
Pozdrav

Autor Maxa 14 Avg 2012, 11:52

Maxa
razumemo se mi, ali bih ja dodao da i spori vozaci spadaju u lose jer jednostavno smetaju i usporavaju druge! Nikada nisam bio za bahatost, pune linije i sl.!
Pozz

Autor carobnjak 14 Avg 2012, 11:56

P.S. a videces da su sporaci ili dedice od 80 godina koji ne znaju ni gde se nalaze ili su to novopeceni "bizMismeni" koji ne ispustaju mobilne telefone, jer vode jako bitne razgovore, sto Balasevic kaze "strasno vrte palce"...:)
To odobravas?

Autor carobnjak 14 Avg 2012, 12:01

@ carobnjak

Ne odobravam ništa što ometa druge u ostvarenju njihovih legalnih i legitimnih prava. Možda zvučim kao političar, ali nisam :-)
Što se tiče dekica, ako im već nije oduzeta dozvola i bolje da voze sporije u skladu sa svojim mogućnostima. Isto važi i za novopečene, nesigurne vozače. Ne zaboravi da ćemo i ti i ja, dao Bog, jednog dana biti dekice. Kako će to da izgleda kada budemo trebali da prihvatimo da nismo više sposobni kao nekad. Treba ti auto, imaš dozvolu, ali nemaš reflekse ni brzinu kao nekad. Šta ćeš da radiš? Kad ćeš da prelomiš da je dosta.
Novopečeni "bizmismeni" su uglavnom u grupi bahatih vozača tako da je to njihovo ponašanje samo vid bahatosti.

Autor Maxa 14 Avg 2012, 12:42

Maxa
e ondaK se konacno slazemo, vidis da diskusija nije uzaludna (bar ne nasa!) :)

A to se tice kad treba prelomiti, mnogi prelome kasno ili ne stignu, nazalost...

Autor carobnjak 14 Avg 2012, 12:46