
Daimler je još krajem 2011. najavio da će 2013. godine ugasiti svoju luksuznu marku Maybach. Iz nemačke kompanije stigla je i zvanična potvrda te vesti.
S obzirom da je reč o poslovnom neuspehu, u Daimleru se u poslednjih osam meseci nisu oglašavali povodom gašenja Maybacha.
Umesto standardnog zvaničnog saopštenja, Daimler je ostao pri odluci da Maybach tiho ode u istoriju. Tako su, umesto izjave o prekidu proizvodnje, u najnovijem cenovniku Mercedesa za 2013. godinu pored svih Maybachovih modela samo istakli da se navedeni automobili više neće proizvoditi.
Luksuzni brend Maybach obnovljen je 1997. godine, kako bi se na tržištu suprotstavio proizvođačima kao što su Rollce-Royce i Bentley.
U novembru 2011. direktor Daimlera Diter Ceče (Dieter Zetsche) izjavio je da su u toj kompaniji došli do zaključka da je "bolje srezati gubitke koje trenutno pravi Maybach, nego produžiti neizvesnu budućnost brenda koji nije ostvario očekivane prodajne rezultate”.
Pre toga, Daimler je poslednji put pokušao da spase Maybach kroz saradnju sa Aston Martinom, ali su ti pregovori propali.
Preuzeto sa: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Maybach
Штета. Само су требали дизајнерски да га дистанцирају од С класе и то је цела мудрост.
Иначе најбољи и најлуксузнији ауто икад направљен.
Auto je odličan i sigurno kvalitetan. Ali ima jedan problem: na njemu je dosta vidljivih serijskih delova sa S klase. Ko želi može ga povremeno videti u Kosovskoj ulici u Beogradu ispred hotela Union.
I da dizajnerski nije imao veze sa S klasom ne bi imao vise prodaja.
Slazem se da je najluksuzniji, ali ne i da je najbolji.
Steta... ipak su izgledom trebali da ga distanciraju od S-klase imao bi vecu dozu ekskluzivnosti, a kupaca bi uvek bilo za takve luksuzne limuzine... :(
Inace cena uopste nije donela dovoljno ekxkluzivnosti jer svako ima u dzepu 300.000e
Ma nije samo slicnost sa S klasom vec i njegova cena koja je startovala od 400 000 eura pa do 1,4 miliona za koliko je trebalo izdvojiti za model Landaulet. Inace, svaka im cast na limuzini. Najluksuzniji, najudobniji, najkomforniji, najbrzi. Kada se samo sjetim 57S koji dize stotku ispod 5 sek a tezak 2,8t. :) Za Brabusa ne treba trositi rijeci.
Steta...
Dobra strana svega je da ce sa godinama imati sve vecu i vecu vrednost i ekskluzivnost.
Jedva cekam da vidim onaj najavljeni S600 pullman (ako ga uopste i bude).
Панчо
Хоће, знаш да су донели одлуку да он мења Мајбаха.
А биће С класа у више верзија.
По први пут, ххл ће бити, 5,4 метра, по најавама.
Кабрио са 4 седишта С, наравнко купе ( ЦЛ ).
А С класа кад изађе, опет ће, као и увек, да редефинише стандарде аутоиндустрије.
Ovaj na fotografiji je cini mi se Kineski (ne znam koja bese verzija za Kinu) pa otuda malo cudniji izgled.
Meni je Maybach oduvek bio ruznjikav, ali to ni nije bitno pored svega ostalog sto nudi.
Mislim da nije problem toliko u cinjenici sto toliko lici na S klasu, nego u tome sto je u marketinskom nastupu naglasavana njegova vezanost za Mercedes. Iako postujem Mercedes kao premijum brend, i mozda mi se cak i svidja najvise, cinjenica je da Merc nije ni Bentli, a kamoli Rols Rojs. Bez obzira na njegovu cenu, mislim da ljudi koji daju 250K + evra za automobil iskljucivo zanima ekskluzivnost brenda i utisak koji ostavlja, a manje brzina i luksuz unutrasnjoti.
Ako gresim, cinjenica je da ga je zapravo upravo Rols, sa cijim je limuzinama "u klasi", pretekao u prodaji i tako sahranio.
@Nino,
Upravo tako.
Cak i Bugatti, sigurno uz RR i Majbah najvece ime luksuza pre 2. Svetskog rata, sada nastupa oprezno. Limuzinu, koja ce biti konkurent najvecim imenima danasnjice, navodno su otkazali zato sto nekog od sefova nisu mogli da uvere da je dostojno imena neko su na jos neko vreme odlozili premijeru, Pricam o Galibijeru, ili kako se vec cita. RR je u svetu luksuza sto i u kompakt klasi Golf. Reper pa sad, dzaba gedzeti i duzina i sav neosporan luksuz, ako se kupac ne nadje.
Једини "проблем" код Мајбаха је то што није дистанциран дизајнерски од С класе.
По мени, требали су да узму лепо са Паганијем да направе нови Мајбах, тј да он буде задужен за дизајн и за иживљавање у унутрашњости, јер је показао да је дефинитивно најјачи ентеријериста у аутоиндустрији.
Човек перфекциониста, иде до савршенства.
Мајбах је само требао да има другачији дизајн. Да буде крупнији, оригиналнији и то је цела поента.
Иначе као ауто, функционалост и све остало, не може ниједан да му приђе.
И по мени, 57 нису ни требали да праве, већ искључиво 62 верзију.
Направе још купе, кабрио и то је то.
Ја 57 верзију никад не би узео, само 62, јер једино она има сврху ако узимаш лимузину да те неко вози...
@ПИТБУЛ,
Kako god, ovo sada ide u zaborav bez obzira na neosporan kvalitet. Nekad kvalitet nije dovoljan, jednostavno se nije dopao kupcima...
Zao mi je kad vidim da neku marku gase, ali isto tako i kad ne iskorista shansu. Cudo da MB nije mogao da podnese te gubitke, ili da Maybach bude demonstrator tehnologije i moci kao sto to radi VW sa Bugatijem. Izgleda da dueli sa BMW i Audijem ne trpe takve stvari. Secam se da je bilo nekih prica da Audi ozivi ime Horh ali sad to tek deluje nemoguce i rizicno.
Jedan je RR, sta god ko pricao. To nije samo ime, cela Velika Britanije je iza njega simbolicno, monarhija i kraljica...Iako se vozi u Bentliju :D
УЦС
Имају други план, да врате С 600 Пулман.
Мада би ја ипак наставио са Мајбахом, без обзира на Пулман. :)
Могу они то да издрже, али гледају сваки динар...
Требали су да наставе са Мајбахом и само да му исправе то што су погрешили, а то је да има сличности са С класом.
Мора да буде јединствен, оригиналан.
А као што рекох, да није Немаца, РР и Бентли би данас гледао само у музејима, као и све Британске марке, Јагуар, Ленд Ровер итд.
Толико о томе.
@Uros
Ja upravo o tome pricam!Ali,obrisali mi komentare :))
Dakle da sumiramo,Bentli i RR su sinonim za luksuz,prestiz,imidz,skupocenost...Dakle,covek koji kupuje tako skup auto on zeli prestizan BREND,ekskluzivan,ne kazem da Majbah to nije,on to jeste naravno ali ljudi vise decenija unazad znaju za ekskluzivne i prestizne brendove RR i Bentli.Oni su i sada zatvorili Majbah,to je cinjenica...Moj cale npr nikada nije pratio automobilizam i totalno ga ne zanimaju automobili,mogu da se kladim da nije cuo za Majbah...Dok za Bentli,RR,druga prica.
@PITBULL
Jaguar i Lend Rover ne drze nemci vec TATA Motors.
Kao sto ih je kupila TATA i daje finansije,tako bi se neko nasao i za RR i Bentli ;)
Znam ja da bi tebi sve milo bilo da su ti britanci zavrsili u muzejima,Majbah ne bi propao,G klasa bi bila najbolji terenac,ne bi bilo Jaguara da bude prestizniji od Mecke...Voleo bi i za Porse isto...Ali nista ti ne ide,vidis :)))
Душан
Знао сам да ће да се нађе неко "паметан". Небитно што је Тата купила њих, рекао сам да нема Немаца, не би било енглеских аутомобила. Сад што су и Индијци ту припомогли, то је неважно.
Ленд Ровер је прво био купио БМВ ако ниси знао.
Не би ја волео ниједна марка да пропадне, то би можда ти волео.
"Voleo bi i za Porse isto...Ali nista ti ne ide,vidis :)))"
Ти си се уживео, као неки овде још, у улогу навијача...
Жао ми те је, и таквих...
Жалосно је то, кад су одрасли људи ( ако јесте одрасли ) на том стадијуму размишљања.
@ПИТБУЛ,
Da je Kajzer ostao na vlasti, da nije Hitler preoteo vlast i upropastio Nemcku Majbah bi bio rame uz rame sa RR-om. Ovako, RR-ovi motori su pored kola pokretali i Spitfajere i Mustange, i Lankastere i Letece tvrdjave pa je cela saveznicka vosjka pregazila Nemacku. Prekinuta je jedna autoindustrija, a nastavljena pobednicka. Iako sad nemci poseduju RR i dalje ga vise zele nego Maybach. E to ti je priznanje nikad vece.
Niko nikad nece skinut Golfa kao sto niko nikad skinuti RR sa trona. FACT! :D
Malo sam odlutao, ali tako vidim celu tu pozadinsku pricu oko luksuza ove marke i sta sve nosi u svojoj istoriji...Ej, kraljica se vozi u njemu i Bentliju! Nema dalje! Poz! :D
I nije neka šteta ako nisi neki ultra milijarder,kome ovo treba ..isto kao da bu ukinuli jahtu neki model..inače neko je nekada tvrdio kako samo Fiat ukine model i šuti izbaci ga iz cenovnika i to je to..oktud sad i mercedes,zar to može jedan mercedes,znate li vi šta je mercedes, to je .....))))))
P.S. BMW-ovi motori su pokretali vecinu Luftwafeovih aviona, koliko tu samo simbolike sada ima... :D
Prvo, za ovakvu kategoriju vozilo mora imati kontinualnu i dugu istoriju. To je najbitnije.
Drugo, Majbah je jako estetski neugledan auto, našaran u razne boje, što nije normalno. Ima u ovoj klasi još ružnih vozila, ali ni jedno nije izgledalo jeftino kao Majbah.
Treće, Majbah je daleko od savršene ponude i prestiža koje pružaju odabrani materijali. Ustvari deluje kao kič, a to u ovoj klasi nije dozvoljeno.
Bolje reći, Merc je pukao na ovom projektu, a da su mene pitali ja bi im to reka na početku :))
Trebali su da naprave jako luksuznog Merca RR klase ili ga nazovi kako hoćeš.