
Voz sa prvim kontingentom novog automobila „Fijat 500 L”, koji je juče nešto pre 11 časova krenuo iz Kragujevca, stigao je rano jutros u luku Bar.
Voz sa 16 vagona, na kojima je 206 automobila „Fijat 500 L” namenjenih za izvoz, u Bar je stigao u 04.55 časova. Crnogorsku granicu voz je prešao posle 12 sati putovanja, u 23.15, potvrđeno je izveštaču Tanjuga u Železnicama Crne Gore.
Automobili iz kragujevačke fabrike krenuće iz luke Bar brodom do Italije.
Prevoz novog automobila „Fijat 500 L” iz fabrike u Kragujevcu preko Luke Bar značajan je posao za Crnu Goru, ocenio je direktor Železničke infrastrukture Crne Gore Zarija Franović. On je, u izjavi TVCG, istakao da je ovo bitan posao i za „Montekargo”, koji vrši prevoz kroz Crnu Goru, kao i luku Bar.
Prema njegovim rečima ovo je „dobar, stabilan i dugoročan posao”.
U cilju realizacije navedenog posla, željeznička infrastruktura Crne Gore je u red vožnje uvela šest trasa, na relaciji Kragujevac - Bar - Kragujevac, i izvršila organizaciju transporta, do sada dva probna voza.
Planirano je da do kraja godine idu dva voza sedmično sa po 206 automobila, sa tendencijom povećanja serijske proizvodnje automobila, na nivou od 200.000 godišnje, što bi uslovilo prevoz od dvanaest vozova nedeljno, ističe Železnička infrastruktura Crne Gore.
Početku transporta prethodio je čitav set tehničkih priprema, od važnosti za uspešnu realizaciju ovog izuzetno značajnog posla, koji se sa pravom može nazvati poslom decenije, budući da predstavlja zajednički projekat Železnica Srbije, Željezničke infrastrukture Crne Gore, Montekarga i Luke Bar, dodaje se u saopštenju.
„Iskreno se nadamo da će realizacija posla sa grupom Grimaldi iz Napulja, koja važi za najvećeg logističkog operatera za Fabriku automobila Fijat, doneti velike mogućnosti za razvoj Crne Gore, u prvom redu za Železnicu Crne Gore i za Luku Bar, koje su u ovom momentu iskorišćene ispod svojih kapaciteta, a predstavljaju važan osnov privrednog razvoja zemlje”, podvlači Železnička infrastruktura Crne Gore.
Naredni vozovi sa automobilima iz kragujevačke fabrike krenuće, kako je najavljeno, 17, 23, 27. i 29. avgusta, kao i 1. septembra, a posle toga svake nedelje po jedan.
Predstavnici Luke Bar i italijanske kompanije Grimaldi potpisali su krajem februara ugovor o izvozu Fijatovih automobila proizvedenih u kragujevačkoj fabrici preko Luke Bar. Ugovor su potpisali izvršni direktor Luke Bar Slobo Pajović i menadžer Grimaldija Manilio Morika.
„Od ovog posla Luka Bar očekuje značajne finansijske prihode. Prema najavama i dinamici koji smo dobili od Fijata, prve godine bi trebalo da se pretovari 30.000 automobila, od koga će luka prihodovati između 500.000 i 600.000 evra. U narednim godinama, s obzirom da je ugovor važi do 2015. godine trebalo bi da broj izvezenih auta postepeno poraste na 200.000 automobila. U tom slučaju prihod luke bi narastao na tri miliona evra”, rekao je tada Pajović.
Luka Bar je tehnički i kadrovski spremna za izvoz Fijatovih automobila iz kragujevačke fabrike. Za ovaj posao je pripremljen vez na kome će se prihvatiti brodovi i ukrcavati vozila.
Luka Bar posjeduje adekvatnu opremu, opredijeljen prostor površine 2,2 hektara koji je korišćen pre 20 godina za izvoz automobila Jugo za Ameriku.
Autor: Tanjug.rs
DOPUNJENO: Počeo istovar Fiata 500L


Dobro, sad vraćajte vagone, za tri dana treba nova tura da krene. Pretpostavljam da i delovi putuju vozom, al od tom se malo piše. Ovo je značajan posao za zeleznicu.
Nije li previše ovog PR-a oko 500L?
Slažem se da ne moram da čitam, ali i oni koji "moraju" mnogo im je, verujem?
Opisuje se svaki dan života "čeda" od Kragujevca.
Očekujem da se javnost upozna šta su mašinovođe doručkovale kada stigoše u Bar itd...
Kruševački Trayal auto gume je kupio početkom god. američki Kuper, tj. Cooper, drugi najveći proizvođač guma u SAD. A vlasnik Tigra je Mishelin. Znaju oni da prave gume za izvoz. Tipujem na Kuperove. No, sve to ide spooro.
Dodao bih i da su Kragujevac i Bar postali gradovi pobratimi, pred odluku Fiata o izvozu preko Bara, pa se može reći i da je bilo i političkog pritiska da izvoz ide preko Crne Gore. Slovenci su besplatno nudili vagone za Koper, a u igri je bila i Rijeka i Solum. Sve su modernije od Bara, tako da ovo Crnogorci doživljavaju kao svoj uspeh.
Pricajte sta hocete ali auto je ko bombona! Jedva cekam novosadski sajam... :)