home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki i japanski giganti Ford i Toyota su nedavno potpisali ugovor o saradnji na razvoju hibridne tehnologije sa planom proizvodnje takvih vozila, a prvi zajednički projekat bi mogao da debituje već 2015. godine.

Fordov inženjer Kevin Layden je izjavio da američki proizvođač vozila ozbiljno razmatra da ponudi hibridnu opciju na modelu F-150, čime bi uspeo da zadovolji nove standarde o potrošnji koji stupaju na snagu 2016. godine.

Trenutno najekonomičnija verzija F-150 je sa 3.7L V6 motorom (305KS), koja u gradu troši 13.8 litara, a na autoputu oko tri litra manje.

F-150 je deo Fordove F-Series koja je najprodavaniji pick-up na američkom tržištu u poslednjih 35 godina i najprodavanije vozilo na istom tržištu u poslednjih 25 godina. Od 1948. godine preko 35 miliona F-Series je pronašlo kupce u SAD, Kanadi i Meksiku.

Naravno, ukoliko ova vest bude istinita, očekuje se da bi i Toyotin pick-up Tundra mogao da dobije hibridnu opciju.

Na američkom tržištu već postoje dva hibridna pick-upa iz General Motorsa, i to Chevrolet Silverado i GMC Sierra koji, iako imaju veliki 6.0L V8 motor, u gradu troše 11.7 litara, a na autoputu litar manje.

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs

Slika: Ford



čitanja : 694



Komentari

mile antena
kakva je ovo "izdaja"? :)

Mile jedno ozbiljno pitanje:
Da li se bilo gde u Amerikama vozi na plin, ili još džabije na CNG (metan)?

Autor Đenka 17 Avg 2012, 14:12

nista lose u ovome, toyota i ford su lideri u americi sa hibridnim vozilima, ford vec skoro 10 godina nudi hibride u americi, tako da je ovaj postupak i ocekivan. ustedece na troskovima, a i jedni i drugi ce dobiti svoj deo kolaca.

re: plin, na autima ne, ali voze recimo viljuskare u fabrikama i slicna vozila

Autor mile antena 17 Avg 2012, 15:29

mile antena
Hvala :)
Znači ni da svesni nisu kakvu bi uštedu sebi napravili trošenjem pomenutih "sabijenih" gasova.
Polako... doći će i to "otrežnjenje"... kada se poklope dolar/litar, naravno prevedeno na njihove galone...

Autor Đenka 17 Avg 2012, 15:43

Đenka
Nisam baš pravio matematiku, al nešto mi se čini da ni kod nas ne bi bila tolika razlika, kada bi se akciza na benzil svela na visinu akcize na gas.

Autor Dejan 17 Avg 2012, 15:53

Kako su samo moćnI!

Autor Raziel 17 Avg 2012, 15:58

@Đenka,
pre ce se desiti smak sveta nego sto ce amerikanci poceti da voze aute na plin

Autor mile antena 17 Avg 2012, 16:08

Dejan
Moguće.
Ali dok država ovako "računa" veoma se isplati malom čoveku.

Davno baš ugradih plin u auto koji sam tada imao. Sećam se, bukvalno tog dana plin je bio tačno tri puta jeftiniji od bezolovnog benzina!
Naravno to nije bilo realno, brzo je došlo do usklađivanja cena, te se razlika svela na pola (+-).

Autor Đenka 17 Avg 2012, 16:09

mile antena
mislim da je taj "smak sveta" stupa na snagu onoga trenutka, kada litar bude koštao 1$!
Pošto je jutros na pumpama, i kolike su razlike u raznim delovima SAD?

Autor Đenka 17 Avg 2012, 16:14

Đenka
To stoji, ali Amerikanci nemaju toliku akcizu na benzin, pa bi razlika bila manja, samim tim nema puno interesa.

Autor Dejan 17 Avg 2012, 16:14

Dejan
ok, nisam te razumeo najbolje?

Ako si pravio komparaciju između "naše" i eventualne "njihove" cene, kod njih bi verovatno bilo "skladnije" jel bi njihova država možda podjednako opterećivala cene derivata? Samim tim bi razlika po džep bila svedena u okvire mikroekonomije.
Ekološki svesnije je trošiti TNG/CNG, a mislim da oni na to polažu prilično...

Autor Đenka 17 Avg 2012, 16:25

Đenka
Baš tako.

Autor Dejan 17 Avg 2012, 16:35

@Đenka,
litar goriva u americi je odavno presao $1, jos pre 2-3 godine. pa je jedno vreme bio opet pao na nekih $.70, a trenutno je galon (3.78 litara) $4 kod mene u gradu. i to je neka sredina, u kaliforniji i aljasci mislim da prilazi i $5 granici, a u midwestu (ajova recimo) je oko $3.50.

Autor mile antena 17 Avg 2012, 16:35

mile antena
U pravu si nije jeftino uopšte, prošle godine u aprilu je galon koštao oko 3,5$. Koliko sam shvatio "problem" je što se mnogo vozi, tj.prelazi kilometara. Kod nas nije uobičajeno da neko ide do posla 80-100 km, a tamo već jeste.

Autor Đenka 17 Avg 2012, 20:11

kako-gde, ja recimo dnevno do posla i nazad predjem nekih ~35 km, sto nije puno

Autor mile antena 17 Avg 2012, 20:28