home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Korišćenje automobila u poslednje tri decenije drastično poskupelo a glavni razlog nije povećanje cene goriva.

Vlasnici automobila to već odavno znaju a sada su dobili i zvaničnu potvrdu: prevoz na četiri točka je iz godine u godinu sve skuplji. Do ovog rezultata došli su stručnjaci nemačkog istraživačkog centra „Progenijum“ koji su detaljno proučili šta se u poslednje tri decenije dešavalo s cenama automobila, porezima, cenama osiguranja, benzina, rezervnih delova, auto-mehaničarskih usluga...

Studija je, međutim, „razbila“ jednu veliku zabludu. Najveći krivac za ovo poskupljenje nije, kako bi se to na prvi pogled moglo pretpostaviti, veliko povećanje cena goriva. Postoji nekoliko neuporedivo značajnijih faktora koji su doprineli da u poslednje 32 godine korišćenje automobila stalno poskupljuje. Među njima neprikosnoveni „kralj“ je ubrzani gubitak vrednosti automobila koji neprimetno, ali dramatično, pogađa džep vlasnika vozila.

„Progenijum“ je u istraživanju koristio podatke za tri modela koji su poslednje tri decenije prisutni na nemačkom tržištu: „folksvagen polo“ (klasa malih automobila), BMW serije 3 (srednja klasa) i „mercedes“ serije S (viša klasa). U pomenutom periodu svi troškovi za korišćenje „pola“ povećani su za devet odsto, vožnja BMW-a poskupela je za 34 odsto, a luksuznog „mercedesa“ za čak 98 odsto.

Ova računica bazirana je na praćenju cena svih troškova novokupljenog vozila u periodu od četiri godine. Uz uslov da automobil pređe godišnje 15.000 kilometara.

Primer „pola“. Ukupni troškovi korišćenja ovog modela, uključujući i cenu goriva, zahvaljujući modernijim tehničkim rešenjima, u periodu od četiri godine smanjeni su za dva procenta. Troškovi za nabavku novih guma i popravke prepolovljeni su. Ukupan gubitak vrednosti automobila je, međutim, zabeležio skok od 61 odsto. Dok je ovaj gubitak 1982. godine iznosio 112 evra mesečno sada je skočio na 181 evro mesečno.

Ovaj rezultat neuporedivo je lošiji kod „mercedesa“. Posebno se to vidi kod potrošnje goriva gde su troškovi osetno smanjeni. To ne čudi kada se zna da su modeli iz ove klase, pre trideset godina, „gutali“ između 15 i 20 litara benzina dok je danas njihova potrošnja spuštena ispod deset litara. Ukupan gubitak vrednosti automobila je, međutim, skočio za 234 odsto. Pre 32 godine mesečni gubitak iznosio je 403 evra, danas 1.364 evra.

Osnovni razlog za tako veliki skok jeste činjenica da su novi automobili sve skuplji. Proizvođači jednostavno moraju da od kupca naplate sve tehničke novotarije koje su ugradili u vozilo. Kada vlasnik, posle nekoliko godina, pokuša da proda automobil suočava se sa činjenicom da je tržište polovnjaka prebukirano, ponuda je veća od tražnje, što drastično obara cene. I tu se krije glavni krivac za veliki gubitak vrednosti automobila.

Osim toga proizvođači skraćuju cikluse, sve brže izbacuju na tržište nove modele, što automatski obara cenu i vrednost vozila prethodne generacije.

Šta stručnjaci savetuju potencijalnim kupcima automobila da izbegnu ovu zamku? Ukoliko želite da što bezbolnije „preskočite“ gubitak vrednosti – kupujte dobre polovne automobile.

Na to upućuju dva razloga. U prve četiri godine gubitak vrednosti automobila je, gledajući procentualno, najveći. Drugi razlog je činjenica da su automobili sve kvalitetniji, što smanjuje troškove održavanja. Zato, umesto da sednete u novu limuzinu, razmislite o nekom dobrom, mladom „polovnjaku“.

Izvor: Politika.rs / Polovniautomobili.com

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 4661



Komentari

nisu trebali pravit tu studiju.
mi smo to već znali. Svaki dan osjećamo po džepu.

Autor BiH_USA 19 Avg 2012, 21:26

Sponsored by Polovniautomobili.com

Autor dzigi 19 Avg 2012, 23:12

I garderoba je jeftinija u second hand radnji, a hrana skoro dzaba kad joj istekne rok trajanja, a nista joj ne fali. A i cemu nevina devojka kad je extra neka iskusna koju je pregazilo pola grada.
Mada ja volim da bacam pare i vetrove u sediste novog vozila, rgam ga do 100.000km a onda ga prodam nekome da se inhalira nakupljenom materijom, dodam pare kupim nov i opet svi srecni.

Autor Miki 22 Avg 2012, 23:42