
Nemački magazin Špigl je proteklog vikenda objavio članak pod nazivom „Kako Pariz uništava francusku industriju” optužujući francusku industrijsku politiku kako desničara tako i levičara zbog pružanja pomoći preduzećima u krizi tražeći od njih zauzvrat lojalnost na francuskom tržištu.
Nemački list podseća da je 2009. Nikola Sarkozi odobrio pomoć automobilskim kompanijama Pežo i Reno od tri milijardi evra u zamenu za garancije u vezi sa razmeštajem proizvodnih kapaciteta.
Rezultat takve politike je prevelika zavisnost Renoa od evropskog tržišta koje je sada u krizi, dok nemački Folksvagen ubira plodove politike mondijalizacije smeštajući svoje proizvodne kapacitete u Kini i Južnoj Americi.
Špigl dalje navodi da su francuskim sindikatima „odobrene prevelike povišice plata kao i da je na taj način oslabljena francuska automobilska industrija”.
Nemački list kao jedan od razloga slabljenja francuske industrije navodi preveliko povećanje cene rada u francuskoj automobilskoj industriji koja je između 2000. i 2010. porasla za osam odsto, dok je u Nemačkoj u istom periodu povećana za 1,6 odsto, što je nepovoljno uticalo na proces integracije ovog sektora u Francuskoj dovodeći do nemogućnosti proizvodnje luksuznih automobila.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
Gospodo Švabe, bavite se auto-industrijom, a ne politikom.
Kada ste se ovim drugim bavili, a činili ste to "jako", nikome dobro bilo nije pa ni vama samima!
Ostavite Francuzima "francuske probleme".
@Đenka,
Nemaj brige, Francuska je bezbedna sve dok je iza Mažino linije... :D
ma nije pariz kriv, krive su americke kompanije, na neki nacin gm, ford i chrysler su krivi za krizu u sve i jednoj auto kompaniji u svetu ...
Ma šta se prave mutavi?
Kriva Nemačka, kriva kriza...
Krive su cene, PSA dži cene i košta sve više.
Bezobrazluk se obija o glavu!
I još se čude...
CCCCCC
Nemci su ovoga puta u pravu. A Francuzi bolje da slušaju one koji mlate pare, ovo je bio dobronameran savet.
Francuski radnik hoće veću platu (koji pa neće?) ali velika plata će mu pojesti proizvod koji pravi. I kad više ne bude nikoga ko kupuje (sve skuplji) proizvod - onda neće biti nikakve plate.
Da... Zato uopste ne citamo vesti u kojima nam objasnjuju kako je Ford na nivou prodaje od ispred 17 godina, kako BMW-u pade profit na trecinu proslogodisnjeg i kako je najmanje 30% svih novi registracija u nemackoj takozvanih "jednodnevni-salonskih" registracija, koje naprave saloni sami, da bi zatim vozilo mogli prodat ko "polovno", bez da si ogromnim popustima ruse cenovnike...
Ko sto vec par puta rekoh...francuski i taljanski priozvodjaci su u *urcu zbog ozbiljne i duboke krize u kojoj se vec dugo godina nalaze drzave/trzista na kojima ih generalno vise preferiraju nego aute njemackih proizvodjaca... Sad, kad kriza polako nagriza i sjever, gdje se po defaultu vise preferira svabe, problemi dolaze i k "neprikosnovenim"...