home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja automobila na evropskom tržištu je u julu zabeležila pad od 8% (prodat 970.271 automobil), dok je za prvih sedam meseci pad iznosio 5% (plasirano 8.035.439 automobila).

Što se prodaje po modelima tiče, najprodavaniji u julu je opet VW Golf, i to sa 32.403 primerka (pad od 17% u odnosu na jul 2011. godine).

Na drugom mestu je još jedan Volkswagen – Polo, prodat u 23.512 primeraka (pad 23%), a treća je Fordova Fiesta sa 21.902 komada (pad od 11%).

Među deset najprodavanijih se tokom jula našao i novi Peugeot 208 (na 5. mestu), koji je prošlog meseca prodat u 17.986 komada.

VW Golf je zauzeo i prvo mesto po prodaji i u prvih sedam meseci ove godine (278.470 primeraka), druga je Ford Fiesta (204.247 komada), a treći VW Polo (192.469 komada).

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Tabela Top 10 najprodavanijih modela u Evropi

Poz

Model

Jul

 

 

2012

 

   

1

VW Golf

 32,403

 -17%

 

278,470

-5%

 

 

2

VW Polo

 23,512

 -23%

 

192,469

 -13%

 

 

3

Ford Fiesta

 21,902

 -11%

 

204,247

-8%

 

 

4

Opel Astra

 18,124

-20%

 

153,342

 -18%

 

 

5

Peugeot 208

 17,986

new

n/a

55,598

new

 

 

6

Opel Corsa

 17,739

 -18%

 

176,153

-9%

 

 

7

Nissan Qashqai

 16,750

-6%

 

134,166

2%

 

 

8

Ford Focus

 16,711

 -32%

 

160,225

-9%

 

 

9

Renault Clio

 16,490

 -23%

 

150,413

 -19%

 

 

10

Renault Megane

 16,287

 -14%

 

130,219

 -13%

 

 

 



čitanja : 1286



Komentari

Možemo mi ovde hvaliti ili pljuvati VWagen sa sve Golfom, ali ako su Mitićevi podaci tačni (verujem da jesu) onda kapa dole, od ovoga se živi. Sa novom "sedmicom" mogu samo da pojačaju produkciju.

Autor Đenka 23 Avg 2012, 10:17

Bravo za Golfa, cemu onda novi model, zasto toliko zure?!?

Interesantno da su svi modeli podbacili u odnosu na 2011. i da je Qashqai dospeo u top 10...

Autor carobnjak 23 Avg 2012, 11:24

Zar je Nakazica sa 208 suvišnih detalja ovako tražena? Uživo sam malo promenio mišljenje (već sam pisao o tome), ali i dalje mislim da je nakinđurena.

Čudi me da su promašeni Focus i nindža Megane ušli u top 10...

Autor Predrag 23 Avg 2012, 11:38

@Predrag
a sto nidje Skodica nema te ne cudi? :)

Autor carobnjak 23 Avg 2012, 11:51

@Predrag
I Panda je skoro u jednom mesecu bila u top 10 pa su se neki radovali... novo vozilo na trzistu pa je potraznja velika... to splasne vremenom, medjutim evo vidis nekima potraznja ne prestaje ni pred kraj ni na sredini proizvodnog ciklusa... ;)

Autor Orlo 23 Avg 2012, 11:54

@Orlo
uskoro ce i nas 500L da uleti na listu! :)))

Autor carobnjak 23 Avg 2012, 12:07

@carobnjak
Obozavam tvoj optimizam... :)
Skoda the best buy i sl., a u celom svetu(!) jedva prebaci 800-900 hiljada komada... izgleda da je VW ipak VW i nema alternativu, da nije tako niko ne bi kupovao VW kada ima jeftinu alternativu u vidu Skode, a i imali bi ovde neki njihov model...

Autor Orlo 23 Avg 2012, 12:14

@Orlo
pa da, odavno tvrdim da se dobro zna ko je gazda...
A sto se tice optimizma, da ga nemam odavno bi puko! :)

Autor carobnjak 23 Avg 2012, 12:22

Orlo
Znači Nakazica 208 neće još dugo? Slažem se sa tobom ;) I Pandica je na kratko zablistala.

carobnjak
Puno modela, a nedovoljni kapaciteti. Biće u top 10 kad bude povećala godišnju produkciju.

Autor Predrag 23 Avg 2012, 12:27

Ja se sećam početka milenijuma, važila je priča:
Automobili se dele na 2 klase, Mercedes i sve ostalo.
Ostalo se deli na BMW i sve što ima 4 točka.
Sve ostalo što ima 4 točka se deklarisalo ovako:
1. Nemci (Audi, VW, Seat, Opel...)
2. Japanci (Toyota, Mazda, Honda...) i Britanci (...)
3. Francuzi (Peugeot, Citroen, Renault...)
4. Italijani (Fiat...
5. Koreanci (Daewoo, Hyund, Kia...

A Danas Koreanci grabe u EU čas 2., čas 3. mesto, dok su Francuzi i Italijani spali iza Koreanaca (PO PRODAJI)
Znači Koreanci su brojno potisnuli neke na 3. i 4. mesto
Ford se uvek motao negde oko VW-a i Opela, Za sada mu Fiesta i Fokus drže poziciju, ali ostali modeli Forda u EU su retki i malobrojni procentualno...
Francuzi su ispod svih po prodaji, SAMO ZBOG BEZOBRAZNIH CENA, no comment

Autor Dr Deki 23 Avg 2012, 12:38

Odlazeći model, a najprodavaniji u Evropi... Tek će sedmica da rasturi konkurenciju.
Da se ne znaju ovi podaci, i da neko čita samo komentare na ovom blogu, pomislio bi da Golf kupuju samo primitivni Srbi, i da to niko normalan ne bi kupio to pored "moćne" Škode i Koreanaca

Autor STrider 23 Avg 2012, 16:39

Meni je zao ovih likova koji u prodajnim listama traze opravdanje da su dobro izabrali auto(isti model, star 15 godina). Golf II, Bmw 318 e36, Mecka W124, Audi 80 - To je nasa realnost a ne vodjenje politike velikih kompanija.

Autor RS 23 Avg 2012, 17:31

Neverujem da Fordovi idu tako dobro...

Autor Raziel 23 Avg 2012, 17:33

@ Raziel
Verovaćeš kada se budu uvozili kao polovnjaci, preplaviće Srbiju

Autor Dr Deki 23 Avg 2012, 18:30

@RS
Ako je tvoja realnost auto star 25 godina ne mora da znaci da je svacija.

Autor STrider 23 Avg 2012, 19:54

Trebali su i Gol da puste, imali bi Gol, Golf i Polou top tri.
pa od Forda samo Fokus i Fijesta, nema šta drugo da se očekuje.

Autor MasterHaosis 23 Avg 2012, 20:01

Nije ni čudo, Pr im je tako jak da je i gospodin Mitić počeo da radi na tome.

Autor Dejan 23 Avg 2012, 22:14

U Autobildu pise da se Golf 7 vec uveliko proizvodi! Jer moguce da niko nije uspeo kradom da ga uslika?!?
Bas su ti nemci strogi...

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 11:08

@ carobnjak, proizvodi se od početka avgusta, ali se nadam da će i njegove slike procureti pre premijere 4. septembra :))

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/08/10/pocela-serijska-proizvodnja-volkswagen-golfa-vii

Autor auto 24 Avg 2012, 11:15

@auto
znam za vest, naglasak je bio na drugoj recenici... :)

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 11:20

@carobnjak
Sve je to samo dobar marketing, ako hoce do premijere niko nece znati kako izgleda i bice samo rendera da se ljudi loze i raspravljaju... nije valjda da mislis da je totalno slucajno kada procure one fotografije nemaskiranog modela pre premijere... opipava se puls javnosti... ;)

Autor Orlo 24 Avg 2012, 11:41

@Orlo
a kad ce da procuri?
One prekrivene kesama za smece ne racunam...

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 11:50

P.S. ne slazem se sa tobom u vezi "opipavanja"! To se radi kad se izbaci neka dizajnerska studija na salonu, godinu dve pre izbacivanja nekog modela.
Ove carsijske price ne mogu nista promeniti 2-3 nedelje pre premijere jer je model 100% spreman odavno, i nikakvih izmena nece/ne moze biti!(Obrati paznju da se model UVELIKO POROIZVODI!)
Skrivaju ga mozda zbog konkurencije, i neodlucnih kupaca...

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 11:54

@carobnjak
Kada bi znao to zvao bi se Dr Deki... ;)
Koje prekrivene smecem fotografije Golfa? To je bio neki Chevrolet... Onyx valjda...
P.S. AutoBild je uvek imao najbolje rendere za nemacke automobile pogotovu pred premijeru.

Autor Orlo 24 Avg 2012, 11:57

@Orlo
ove pod 11:15
Doduse, imaju ukrase... :)))

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 12:01

P.S. nisam rekao smecem nego kesama za smece! :)

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 12:05

@carobnjak
Ne znam zasto bi to radila konkurencija, lakse je sacekati gotov proizvod i onda eventualno kopirati nesto, ovako preko spijunskih fotografija tesko... ovo par nedelja pred premijeru nece znaciti nista ali nekoliko meseci ranije ce znaciti za marketing - krene da se priprema novi model, javnost se zainteresuje dodatno, krenu (dez)informacije, na taj nacin mozda i podsete na aktuelni model, naloze se kupci novog modela itd...
Ovako ako se saceka do trenutka premijere objavljivanje fotografija nema znatnog pada prodaje starog pred premijeru novog...

Autor Orlo 24 Avg 2012, 12:07

@Orlo
ne, ne , nisi razumeo!
Hoce da sokiraju konkurenciju, kao izmislili su nesto novo!
Kad ono, svaki "novi" Golf ISTI! :)))

P.S. ima nesto u tim trikovima, da oni kupci koji zele neki drugi model cekaju da vide novog Golfa pa ce tek onda da odluce... Jasnije? :)

Autor carobnjak 24 Avg 2012, 12:14