home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Rts.rs

Udruženje istoričara automobilizma povodom zatvaranja izložbe „Tehnika narodu" u Muzeju istorije Jugoslavije, organizovalo je na platou ispred Muzeja izložbu najstarijih „fića".

Svi registrovani i u voznom stanju, stari između 40 i 50 godina, učesnici motorizovane izložbe pod nazivom Druženje sa „fićom" tokom godine pređu nekoliko desetina hiljada kilometara.

Idu na sve izložbe u zemlji i regionu, a ove godine bili su na jednom takvom skupu i u Minhenu.

U izgled ovih „fića" osim mnogo rada i truda uložena su i značajna sredstva, zato njihovi vlasnici kažu da nema tih para za koje bi ih prodali.

Tokom manifestacije bilo je obezbeđeno stručno vođenje kroz izložbu „Tehnika narodu", kao i predavanje o proizvodnji čuvenog četvorotočkaša, jednog od simbola svakodnevnog života u nakadašnjoj Jugoslaviji čija je proizvodnja obeležila početak domaće automobilske industrije.

Posetioci su uživali u dve igre. Deca i odrasli mogli su da se igraju budućnosti (kako su budućnost zamišljali naše bake, deke ili roditelji) i da na primerima vide na koji način nastaju tehničke inovacije i kako tehnologija menja svet oko nas.

Popularni „fijat 600", osim u Jugoslaviji, po licenci pravljen je i u Španiji i Argentini. U Jugoslaviji se proizvodio najduže, trideset godina, sve do 1985, u Italiji do 1969, Španiji još četiri godine, a u Argentini do 1982. godine.

Poslednjih godina raste interesovanje za ovim automobilom, organizuju se okupljanja, takozvane fićijade u mnogim gradovima u Srbiji, a u Kragujevcu je ove godine pokrenuta inicijativa da se „fići" podigne spomenik, navodi se u najavi Udruženja istoričara automobilizma koje je osnovano 2001. godine u Beogradu.

Video prilog možete pogledati na sajtu Rts.rs



čitanja : 1453



Komentari

Treba mu dignuti spomenik.

Autor Milan 25 Avg 2012, 22:22