
Pa baš i ne, ali poslednji vlasnik, Spyker, i nesuđeni spasilac, kineski Youngman, osnovali su dva joint-venturea koji bi na kraju trebalo da proizvode modele bazirane na Saabovoj platformi Phoenix, a dva partnera su dogovorila i proizvodnju Spykerovog performance SUV-a D8 Peking-to-Paris.
Youngman će tako u Spyker investirati 10 miliona evra za 29,9% učešća. Zatim će zajednički oformiti joint-venture pod nazivom Spyker P2P B.V, a Youngman će u njega uložiti 25 miliona evra za 75% učešća, dok će Spyker za preostali udeo uneti brend i tehnologiju za proizvodnju modela D8 Peking-to-Paris. Ovaj automobil bi trebalo da košta oko 200.000 evra, a proizvodnja će navodno početi krajem 2014.

Drugi joint-venture će se zvati Spyker Phoenix B.V. i biće u 80%-tnom
vlasništvu Youngmana i 20%-tnom Spykera. Plan je da se proizvode premium
automobili bazirani na pomenutoj platformi koja je originalno razvijena za
buduće Saabove modele. Ova platforma je namenjena za ugradnju 4-cilindričnih
motora i hibridnih pogona, a razvoj je priveden kraju pre gašenja Saaba.
Mesto i vremenski okvir početka proizvodnje ovih modela za sada nisu poznati, a
isto važi i za brend po kojim će se prodavati.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Saab / Spyker