home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ekipa američkog Motor Trenda imala je priliku da testira performanse novog električnog automobila kompanije Tesla Motors, modela S.

Drugi serijski model kalifornijskog proizvođača električnih automobila, luksuzna limuzina Tesla S, u Americi je u prodaji od juna 2012. godine.

Prema tvrdnjama iz kompanije Tesla Motors, kada je opremljen baterijama od 85 kWh, ovaj automobil je u stanju da sa jednim punjenjem pređe 320 km, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, 400 km ako se kreće brzinom od 110 km/h i preko 480 km, pri brzini od 90 km/h.

Novinari Motor Trenda nedavno su bili u prilici da provere ove brojke tokom testiranja u realnim uslovima. Na raspolaganju im je bio automobil sa najvećim paketom baterija od 85 kWh koji pripada lično direktoru kompanije Tesla Motors, Elonu Musku.

Vozeći automobil po kalifornijskim autoputevima, oni su uspeli da sa jednim punjenjem baterija pređu razdaljinu od 376 km. Po završetku vožnje merač električne energije u baterijama pokazivao je da su mogli da voze još oko 6,5 km.

Prema toj računici, automobil bi ukupno prešao oko 382,5 kilometara, pre nego što bi ostao bez napajanja.

Test vožnja je obavljena sa tempomatom podešenim na brzinu 105 km/h, sa isključenim klima uređajem i uz najnužnije kočenje, odnosno ponovno ubrzavanje.

Ovaj rezultat ne razlikuje se mnogo od fabrički deklarisanog dometa automobila. Ipak, treba imati u vidu da bi se potrošnja struje značajno povećala tokom gradske vožnje, a u to su se uverili i novinari Motor Trenda.

Tokom dela testa kada su merili ubrzanja i maksimalne izlazne brzine na stazi od 400 m, merač dometa je pokazivao da će, ako nastave sa takvom, ekstremnom vožnjom, moći da pređu ukupno 85 km, pre nego što im se baterije isprazne.

Preuzeto sa: B92.net

Foto: Motor Trend



čitanja : 1755



Komentari

Steta sto ne nude sa klasicnim motorom teslu S, odlican auto, ali mala autonomija, cekanje dok se napune baterije (u Kaliforniji ih imaju gde i puniti, kod nas bi to bila nocna mora, autonomiju prepolovi za pola jer se moras vratiti kuci da dopunis bateriju, odnosno ne ide dalje od 50-100 km od kuce). Ili hibridna kombinacija, kao na karmi, jos bolje.

Autor Damko 30 Avg 2012, 08:53

На пуном гасу до продавнице и назад. :)
Шалу на страну, али колика му је аутономија при пуном гасу.
Испод 100 км вероватно.

Autor ПИТБУЛ™ 30 Avg 2012, 09:07

Elektro automobili su najefikasniji automobili u gradskoj vožnji. Što znači, da bi morao voziti ceo dan, da izprazniš beterije modela S. Tesla troši 1 € na 100 km, dakle problem potrošnje je samo problem autonomije.
@ Damko: Sa benzinskim motorom model S bi bio mnogo gori auto.
@ Питбул: Аутономија под пуним гасом је слична аутономији М5 под пуним гасом.

Autor čombe 30 Avg 2012, 14:38

@ čombe
"Аутономија под пуним гасом је слична аутономији М5 под пуним гасом."
... с тим што под пуним гасом М5 лети а не иде у поређењу са овим трмавајем, а кад потрошиш гориво, станеш па га напуниш... за минут и по ... па опичиш још једну аутономију ... и тако колко ти воља пута...

Autor Столе 30 Avg 2012, 14:56

@ Столе
На тркачкој стази ( са пуно равнина ), М5 јесте бржи, али у реалном животу тесла је много бржи ауто због карактеристика мотора.

Autor čombe 30 Avg 2012, 15:28

combe

Sto mislis da bi tesla S bio mnogo losiji automobil sa benzinskim motorom?

Stole

Svidja mi se ono "pa opicis jos jednu autonomiju". :)

Autor Damko 30 Avg 2012, 16:32

@ Damko
Sva prednost elektro automobila je u motoru, koji je najmanje 5 do 6 puta efikasniji od benzinskih motora. Osim toga puno je lakši i manji, pouzdaniji, jeftiniji, karakteristika obrtnog momenta je mnogo mnogo bolja ( nije mu potreban menjač, efikasniji sistemi protiv proklizavanja... ). Ne treba podsisteme koji su potrebni kod benzinskih motora ( sistemi za dovod vazduha, auspuh...). Zbog veličine motora mnogo je lakše konstruisati ceo avtomobil. Dakle tesla je u osnovi mnogo jednostavniji automobil (manje delova = manje kvarova). Sa benzinskim motorom avto postaje mnogo komplikovaniji i sigurno bi tesla izgubio mnoge prednosti koje sada ima.
Problem elektro avtomobila je dovod energije, dakle baterije. Ali velika većina vozača vozi danju mnogo manje, nego što je autonomija tesle, a noću baterije bez problema napuniš. A svako za sebe zna, da li mu je potreban auto sa večom autonomijom (dali ide na more sa autom ili možda na Havaje sa avionom).

Autor čombe 30 Avg 2012, 17:53

Drago mi je videti i nekog ko pametno razmislja (mislim na Čombeta). Kada bi takozvana "naftna mafija" popustila davno bi zaboravili na razne muke oko održavanja skupih vozila, problema servisiranja, raznih troškova itd... Kolika je cena nafte ovih dana?

Autor bk 30 Avg 2012, 23:33

@ bk
нико овде не спори општу добробит коју би човечанству донело увођење електромотора, само се констатују разлике између актуелних модела...

Autor Столе 31 Avg 2012, 15:04