
Evropski proizvođači automobila ljuti su na Volkswagen (VW) koji povećava proizvodnju u trenutku kada sektor posustaje pred prevelikim kapacitetima.
Međutim, malo je verovatno da će VW, koji dominira na evropskom tržištu automobila s učešćem od 23,9 posto, prihvatiti poziv gubitaša ili tek jedva profitabilnih kompanija (Fiat, Peugeot-Citroen, Renault i Opel (GM) da u Briselu lobira kako bi se smanjili kapaciteti u autoindustriji i smanjile barijere za zatvaranje fabrika i otpuštanje radnika.
S druge strane, Volkswagen i druge uspešne kompanije koje proizvode velika i tehnološki napredna vozila upozorava da vlade manipulišu standardima za emisiju CO2 kako bi kaznile luksuzne marke i pomogle njihovim suparnicima orijentisanim prema masovnim tržištima. Napetosti bi se mogle povećati kada se direktori automobilskih kompanija vrate sa letnjeg odmora, tokom kojeg je VW u svojoj glavnoj fabrici, koja proizvodi kompaktni SUV Tiguan, zadržao redovne smene, dok je Fiatova fabrika kod Napulja bila zatvorena do 31. avgusta.
Peugeot planira da otpusti 14.000 radnika kako bi ublažio gubitak od 819 miliona evra u prvoj polovini godine. Evropski proizvođači automobila za masovna tržišta, zbog jake konkurencije iz Azije, prisiljeni su automobile prodavati sa velikim popustima. Peugeot je u prvoj polovini godine izgubio prosečno 789 evra po prodatom automobilu, a Fiat 142 evra, pokazuje analiza Centra za automobilska istraživanja Univerziteta Duisburg-Essen (CAR).
Te probleme ne oseća Volkswagen, koji ostvaruje profite na prekomorskim tržištima poput Kine i SAD-a. VW je zaradio 916 evra po automobilu, po CAR-u, njegov luksuzni ogranak Audi zabeležio je profit po automobilu od 4.242 evra, a Porsche 16.826 evra. Porsche će do kraja godine raditi dodatne smene osam subota zbog potražnje za modernizovanim modelima 911 i Boxster, a Daimler planira prebaciti deo proizvodnje kompaktnog modela A klase u Finsku kako bi rasteretio fabriku u Raštatu.
VW ističe da je njegov uspeh zaslužen. Kompanija je otpustila hiljade radnika 2006. i produžila radnu nedelju bez povišica kako bi povećala konkurentnost. Uložila je i u novi dizajn. Uspeh Nemaca nije slučajan. VW i BMW zadržali su planove potrošnje za istraživanje i razvoj tokom prethodne privredne krize, dok su Fiat i Peugeot zamrznuli ulaganja i odložili lansiranja modela, rekao je direktor CAR-a Ferdinand Dudenhoeffer.
Izvor: Economy.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Ne znam zasto se ove kompanije bune, a ne znam ni ko kupuje VW kome je dizajin iz perioda '96-'99. Jos malo, pa ce golf trojka izgledati svezije od novog modela.
Meni su neki ljudi prosto smesni.
VW je kralj kada je u pitanju projektovanje i proizvodnja auta za siroke narodne mase.
Golf je zamisljen kao auto umerenog dizajna sa dobrim tehnickim resenjima. Na sve to kad se doda jaka servisna mreza za prosecnog kupca to je savrsen recept.
Dizajn se gleda na prvom mestu kada se uzima Ferrari, Maserati, Lamborghini...
Prestanite lupati gluposti so tice dizajna u kompaktnoj klasi automobila, pozeljan jest ali nije presudan ako znate da se kvari na svakih 10.000 KM i da ga na servis morate voziti u drugi grad i cekati na deo po 2 meseca.
nsx
VW nema ama baš ništa naj naj u Golfu, sem rezultata prodaje. U tome i jeste fora, prosečno dobar a na vrhu prodaje.
Iz toga se može izvući zaključak, da ljudi vole provereno, nenapadno i obično, sa konstantnom nepreteranom granicom kvaliteta i sigurnosti, baš kao što je Golf.
Kada će to naučiti drugi proizvođači ?
Pa nazalost ljudi su ubijeni u pojam i vide samo sivilo. Zato im je svejedno kako izgleda auto i obicno uzimaju boju sivu metalik. Danasnji kupci auta - "vecina" nema pojma ni sta voze ni kakve su im vozne karakteristike auta pa cak ni zasto im auto treba. Jednostavno masa uzima stare proverene marke jer je to neko rekao da je dobro izdrzljivo itd. Sto se tice Golfa to je samo prosecan auto za siroke mase ali papreno skup. Kad je neko zaslepljen mozes mu prodati i G.v.. sa VW znakom jer je cuo da je to dobar auto.
@ bk
Potpisujem poslednju recenicu. Jedina stvar zbog koje je vw "bolji" od konkurencije, je pad vrednosti. Auto mediokriteta.
@bk,
to i jeste poenta, kriza je u svetu i niko nece da eksperimentise sa necim novim, posebno kad je 20,000 evra na liniji, vec hoce da ide sa proverenim. zasto bi neko eksperimentisao sa korejancima ili sam se licno uveravao jesu li francuzi ili italijani bolji nego ikada pre kad mozes sigurno da prodjes sa golfom? lepo ga kupis, uvek ga mozes prodati i uvek ces najvise izvuci na njemu.
cak i ako kupis ajmo reci hyundai i30 i sluzi te bez greske - opet neces uhvatiti na njemu ni delic cene koju ce golf da uhvati kao polovan i opet ces financiski losije proci.
Još jednom: PR i marketing čine čuda. Po meni jedini segmenti u kojim je VW nenadmašan. Retki su auto testovi u nemačkim auto revijama u kojima se ne napravi bar jedna rečenica vezana za VW.
Na svim uporednim testovima su superiorni, osim ako je test ozbiljniji, na recimo 100.000 ili 200.000km, ali i tu novinari nađu opravdanje za kralja.
Osim toga ti duži testovi se izgube u moru onih drugih.
Nije mnogo drugačija situacija i u medijima van Nemačke, obzirom da je veliki broj izdanja po celom svetu u njihovom vlasništvu.
keč nije napraviti kopiju golfa da bi se model prodavao, nego napraviti neki originalni model koji ce postici uspjeh..Ne mora da znači da će golf biti uvijek u vrhu prodaje, istrošit će se on, već 7 generacija zamara...Ne ljute s edrugi zbog golfa, nije u tome poenta...tu su luksuzne marke, i modeli na kojima se zarađuje...ima tu puno toga,ima i politike o dominaciji Njemačke itd...nije sve u Golfu ..ne pričaju ostali u vetar,...mi ne znamo tokove novca