
Ford je danas i zvanično saopštio da će na evropskom tržištu početi da prodaje modele Edge, EcoSport i Mustang.
Aktuelni Ford Edge je pre svega američki model, dok će se novi Edge pojaviti 2014. godine kada će i početi njegova prodaja u Evropi.
2014 Edge će biti napravljen na novoj platformi, a u Evropi će se naći i verzije sa dizel motorima.
Više detalja međuitim tek sledi.
Krajem 2013. godine (u Veliku Britaniju na proleće 2014. godine) u Evropu stiže i manji SUV model EcoSport (dužine nešto manje od 4 metra, klirens oko 200 mm), koji je već predstavljen u Indiji, Kini i Južnoj Americi.

Ford je EcoSport u formi koncepta zvanično predstavio početkom januara na 2012 Auto Expo-u u Nju Delhiju, zatim je definitivna, serijska verzija premijeru imala u aprilu na Salonu u Pekingu, a prošlog meseca je Ford počeo i sa njegovom serijskom proizvodnjom u Brazilu.


Pored izgleda (pre svega kada je reč o upadljivom prednjem delu) i prostranog enterijera, EcoSport privlači pažnju i novim EcoBoost 1,0 litarski trocilindričnim benzinskim motorom sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem. U Evropi će se nuditi i sa 1.6L benzincem i novim 1.5 TDCi dizelašem.

EcoSport će se proizvoditi u Kini, Brazilu, Indiji i na Tajlandu, a prodavaće se u oko 100 zemalja.
I na kraju, na evropsko tržište zvanično stiže i Ford Mustang. Radi se o novom Mustangu koji se očekuje za oko dve godine, pa bi prodaja u Evropi trebalo da startuje krajem 2014. ili u prvoj polovini 2015. godine.
Britanski sajtovi pišu da bi evropski Mustang trebalo da ima 3,7 litarski V6 motor sa 300+ konja, kao i EcoBoost četvorocilindrični turbo (zapremine najverovatnije 2.0L) sa oko 250KS.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Hehe,ovog Mustanga od 250 konja ce Megan i Fokus samarati samo tako,a ovog od 300+ svabska bratija 1M,A klasa i RS3
mnogo cimanja za malo brojeva,doduse edge mozda izvuce stvar uz neki dizel ali opet nedovoljno
@Dalibor,
bas da vidimo to cudo. mustang je daleko veci automobil od 1-series, a-class i slicnih, a opet nije premium auto da se nikako ne moze porediti sa njima u nijednom smislu.
a focus i slicni nemaju sta da traze pored mustanga, jedan obican mustang gt ce da na bilo kojoj stazi da unisti bilo koji serijski focus ikada proizveden (ukljucujuci rs500)
bilo je krajnje vreme da mustang dodje u evropu a ako ga malo modernizuju lepo ce se prodavati.
@mile antena
jedan "obican" mustang gt ima duplo veci motor od fokusa rs500.
@vts,
ima, ali focus rs ima turbo dok je mustangom motor atmosferski ...
GM je gurnuo po prvi put muscle car na trziste Evrope - Camaro pa ajde i Ford. Bazni ce da bude onaj 3.7 V6 i verovatno ce biti i najjaca verzija GT500 ili neka "civilnija" verzija, mada upitno je koliko ce sve verzije imati uspeha s obzirom na emisiju CO2, dimenzije koje bas i ne odgovaraju evropskim putevima ali ni parking mestima i guzvama u gradovima a da ne govorimo o prakticnosti nad hothatch modelima...
Vratite Kapri (koji je i izvorno trebao i uspeo da napravi uspeh u Evropi po uzoru naMustang u Americi) i bice sve OK. Samo, jako sam tuzan, posto sam ubedjen da kupei u Evropi nemaju sta da traze pored trovratnih hot hatch-eva.
Raduje me pojava Tojote GT86 samo je to slabo za povratak nekada omiljene klase medju mladjim kupcima...
Šala nevidjena: "EcoSport privlači pažnju novim EcoBoost 1,0 litarski trocilindričnim benzinskim motorom sa turbo punjačem". Malo moj ...
Ma ja bih sve grunuo u Evropu!
-E series
-Taurus
-Flex
-Explorer, pa i Expedition :)
-F-150
Mnogo auta za ne mnogo para!
@Orlo,
bice i minimalno jedan i4 ecoboost, spominje se ovaj sadasnji 2.0l i noviji 2.3l
@ mile antena
koliko vidis moj komentar se odnosio na verzije mustanga za EVROPSKO trziste,i mislim da mi je bilo adekvatno poredjenje .mustangov motor od 2.0 l nasprem motora fokusa i megana,a ovaj 3,7 l na sprem svapske trojke.na stazi pored ovih trkaca EVROPSKI mustang nema sta da trazi
@mile antena
Videcemo, koliko je proverena ta informacija o R4(I4) motoru? Mislim da onda gubi poentu... verujem da ce se zadrzati na gore pomenutom 3.7 V6 i verovatno nekom vecem V8 motoru...
Raziel 06 Sep 2012, 21:24
Gruno bi ti ali bi zato vrlo brzo propao. Zna se sta se trazi u Evropi, a sta u Americi.
@Orlo,
na dosta mesta po netu ima vest da ce biti ecoboost i4 i da ce da nosi svo oznaku, u cast 1984-1986 modela.
ovi ostali motori (3.7, 5.0, 5.8) ce ostati, ali ce dobiti povecanje snage.
@Dalibor,
mustang nema u nijednom smislu razlog da se poredi sa bilo kojim autom iz nemacke premium trojke, posebno malim kompaktima. jer je mustang daleko veci i tezi od njih, a pri tom daleko jeftiniji jer nije premium auto i nema premium enterijer.
mustang moze da se poredi sa samo dva automobila na svetu, a to su chevrolet camaro i dodge challenger
@ mile antena
hehe,mile legendo ,najjaci si na blogu definitivno.pozdrav
@mile antena
To bi bio omaz onom Mustangu sa malim motorom iz 70-ih u vreme naftne krize, ako se ne varam neka kao "socijalna" verzija bese i drugaciji je naziv imala, pa zato ovaj R4 motor?
postojao je i obicni 2.3l motor, ugradjivao se u mustang od 1974 pa sve do 1993. mislim da je u pocetku imao oko 80 hp, kasnije povecano na 105 hp, ali to nije model o kom pricam. pricam o specificnom svo modelu koji je imao turbo motor i proizvodio se samo od 1984-1986.
svo je bio dosta dobar model, imao je 2.3l turbo motor sa 205 hp, posebno je bio dobar u krivinama, ima testova gde na stazi pobedjuje porsche 911 (obican naravno, ne turbo). nazalost, bio je skup, oko $15,000 (dok se v8 slicne snage mogao dobiti za ispod $10,000) pa nije dugo opstao na trzistu.
postoje price vec neko vreme da bi mustang trebao da dobije i 3.5l ecoboost v6 motor iz taurusa sho, sa 365 hp.