
Preuzeto sa: Blic.rs
U Srbiji se dnevno ukrade više od osam automobila, a lopovi sve češće biraju najskuplje modele koje prodaju u delovima ili švercuju u zemlje Evrope ili Bliskog istoka. Kako kažu u policiji, najviše problema imaju sa balkanskom mafijom, koja je izuzetno tehnički opremljena i uvežbana, pa se dešava da ekipa lopova dođe iz Banjaluke, ukrade džip za 40 sekundi u Beogradu i vrati se u Bosnu.
Koliko je opasna auto-mafija koja hara Balkanom, pokazuje i slučaj elektroinženjera Gorana Pećaranina iz Beograda, koji je uhapšen u Bosni i Hercegovini gde je priznao povezanost s auto-mafijom i učešće u čak 43 krađe automobila. On je u zamenu za izbegavanje zatvorske kazne pristao da priča o kanalima šverca automobila i načinu krađe.
- To je ekipa od desetak ljudi koji stalno menjaju prebivalište i žive jedni kod drugih na Balkanu. Tu nema nikakvih nacionalnih niti verskih podela i odlično su uigrani. Dešava se da iz Bosne prate automobil do Srbije, ukradu ga, prevezu do garaže i vrate se u BiH. Isto tako, kolege iz BiH su hapsile Beograđane kod kojih su pronašli najsavremeniju tehniku za krađu automobila, a koji su došli da odrade „posao” na poziv kolega. Vrlo teško im se ulazi u trag. Posle krađe ili traže otkup od vlasnika, koji iznosi trećinu cene, ili preko poznanika u policiji i na carini distribuiraju vozila u inostranstvo, tako da se nekad desi da u našim akcijama uhapsimo i kolegu - kažu za „Blic” inspektori policije koji se bave ovom sferom kriminala.
I dalje se po Beogradu prepričava nesvakidašnja krađa u Ulici Strahinjića bana, kada je za nekoliko sati ukradeno više od deset džipova visoke klase, modeli “porše kajen”, “tuareg”, “bmw x5”, audi Q5”.
- Auto-mafija poseduje sofisticiranu tehniku i znanje. Kriminalac s osnovnom ili slabom srednjom školom teško može učestvovati u takvim operacijama. U auto-mafiji su informatičari, koji se za veliki novac pridružuju kriminalcima, mehaničari, električari, znači veliki stručnjaci saobraćajne oblasti.
Odlično su opremljeni. Odavno je prevaziđeno mišljenje da kradljivci automobila koriste kalauze, pajsere i šrafcigere za provale.
Sada su to softveri, kompjuteri, umreženi sistemi koji koštaju i do 20.000 evra i stalno uvode nove stvari.
Pošto ih ukradu, automobile kriju u unapred iznajmljenim garažama, u kojima po pravilu stoji i GPS blokator, koji onemogućava satelitsko praćenje vozila - kaže za „Blic” kriminolog Igor Pešić.
Od Balkana do Sirije
Automobili ukradeni u Srbiji često završe u zemljama regiona, u BiH, Crnoj Gori, Makedoniji, na Kosovu ili u nekoj od drugih balkanskih država, a potom neretko i na Bliskom istoku. Bilo je slučajeva da su vozila iz ovog dela Evrope prodavana na auto-pijacama u Siriji. Veliki broj ukradenih automobila kriminalne grupe rastavljaju na delove i tako prodaju.
Profil kradljivca
- Između 20 i 30 godina starosti (sve više maloletnika)
- Odlično obučen
- Specijalizovan za tipove vozila
- Dobar vozač
- Nije narkoman, alkoholičar, retko osuđivan za druga dela
- Najčešće ima završen zanat koji je u vezi sa automobilima
Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche
u ovoj vesti fali ovo:
Marke koje se najviše kradu
1. Folksvagen
2. Zastava
3. Audi
4. Mercedes
5. Reno
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/341412/Porse-kajen-ukradu--za-40-sekundi
eto, a neki kažu da se mercedes ne krade...l
@mik
da preuzeto sa blic.rs, ali ne u potpunosti.
Ja sam zapanjen da Mercedes uopste moze da se ukrade (irony):)))
Хаха, 40 секудни. :)))
Ал добро, његовог брата близанца ( Туарега ) украду за 27 ! :)))
Нек купе ауто. :)
I dalje se po Beogradu prepričava nesvakidašnja krađa u Ulici Strahinjića bana, kada je za nekoliko sati ukradeno više od deset džipova visoke klase, modeli “porše kajen”, “tuareg”, “bmw x5”, audi Q5”.
Још не чух да су неком украли МЛ-а ( друга генерација ). :)
Ал зато ове остале краду ко бицикла.
Х6, Х5 и све остале марке и моделе сем Мерцедеса.
Могу да украду старије Мерцедесе без ИЦ кључа, остале могу само да гледају и плачу. :)))
Да ли сте чули да је само један , не два, један Мерцедес украден који има ИЦ кључ ? :)))
ПИТБУЛ™,
Bojim se da je sve danas moguće, ja bih prvi uzeo CLK ili SLK ali bojim se da ne bih mogao mirno da spavam.
Šta više, kakvo je vreme krenulo, ne bi me čudilo da krenu da otimaju auta uz pretnju oružjrm...
Разиел
Онда није проблем да се наведе само један аутомобил украден, зар не ? :)
Ако има ИЦ кључ, мирно спавај.
ilija, to ti je kodirani ključ sa kodiranom bravicom. nemas klasicni metalni kljuc vec plasticni dio kljuca koji umetnes u utor u bravici i onda cujes kao bzz kad ga bravica prepozna, i mozes upalit auto..zato je mercedesa gotovo nemoguce ukrasti, a ja jos nisam cuo nikakav pravi primjer da je auto sa takvim ukraden.
Nije da se ne moze ukrasti, ali ga je mnogo teze ukrasti od ostalih auta. Trebas biti bas bas dobar strucnjak da bi ga maznuo...
Negde sam procitao da lopovi cekaju da se neki od novih automobila nadje na otpadu - kao havarisani, otkupljuju ih i provaljuju sistem zastite, a druga je da imaju nekog iz fabrike koji prodaje informacije a oni posle preprodaju dalje po Evropi...
Da li neko zna kakva je zastita sa onim cipovima? Moj cale je upoznao lika koji vozi A7 3.0TDI - crveni imao je cip u dzepu a kaze da je dobio ukupno 5 komada... auto moze da startuje samo kada jedan od cipova u neposrednoj blizini...
@hh
Znam da ima fora sa keyless sistemom da kljuc moze biti u dzepu a otkljucavanje auta i startovanje je bezkontaktno kao sto i ime kaze ali ovde su u pitanju cipovi malih dimenzija... to sam cuo i za novi land cruiser v8 drugar mi je rekao da je video...
hh
ИЦ кључ је само једна од препрека. ;)
Има их још доста.
Волео бих само један пример неко да ми наведе да је украден МЛ друге генерације нпр.
Пошто и врапци на грани знају да се краду Кајен, Х-ви, Туарег и остали џипови, али још ниједном МЛ-а да марну. :)
Кад неко буде дошао и украо било код Мерцедеса са ИЦ кључем, онда ок. До тад пустите празне приче, а знам доста примера кад су украдене остале марке. Х6 украден Дари Бубамари, Лоли Смиљанићу, а такву ситуацију никад неће доживети неко ко вози МЛ-а или било ког Мерцедеса са ИЦ кључем.
" Tu nema nikakvih nacionalnih niti verskih podela i odlično su uigrani"
moglo bi se od njih i štogod naucit.:-):-):-)
BiH, haha dobra ti ta. Mada stvarno gledati ljude ko je koje nacije, to veze nema i van pameti. Mada je balkanski narod zatucan po mnogim pitanjima. :-)
svaki auto se moze ukrasti..tu nema dileme..a ovde neko spomilje ic..kljuc..bmw je mnogo pre drugih imao ic..kluc i sve ostalo..pre nekih 12..godina..
a drugo kradu se auta koja se mogu prodati i koja se vec traze..da se kupe..to sto retko ko hoce mecku da kupi pa se po tome kao nemoze ukrasti..
imam u casopisu mislim auto start kad je prestavljen 2000..pa o njemu sve..moze ti posluziti i ovo..https://www.youtube.com/watch?v=FjGQ2GmdAKY&NR=1&feature=endscreen
Ivane, vjeruj da sam vidjao seriju 5 restajling E60 sa obicnim kljucem.
ni jedan bmw nema obican kljuc..od negde 92..tako budi siguran da nije obican kljuc..mozda neki izgledaju obicni ali u telu kljuca ima cip..ili senzor..
najgluplje je kad neki ovde pricaju kako merc..ima ic..u novom ml..a bmw pre 12 godina imao..a drugi kopirali..pa sad imaju..svatite da je bmw autoindustrija..sve krece od njega..a radionice uzimaju..ccc
O cemu vi pricate, o obicnim KOD kljucevima...to odradjuju kao jedan-dva...Cak i renoove kartice. Znam samo da na novijim S klasama postoji plivajuci KOD i mislim da jos nisu pronasli resenje.
84..posto kradja se vrsi kljucem..a ostalo sa drugim alatima i tehnikom..znaci da su lopovi nabavili isti kljuc..kao sto vozilo poseduje..i onda ga ukrali..secam se kod mene je coveku ukradena mecka..mislim da je bio cls...kad su lopove uhvatili imali isti kljuc..nabavili u nemackoj iz mercdesa..a kako u dosli do njega ..ostaje tajna..
a renoe sa karticama kradu kao na takmicenju..toliko je lako provaliti da je cudo..
@Ivan
Lako je provaliti ako ne promenis ulaz gde se kaci na dijagnostiku. Ako mu promenis ulaz ili napravis laznjak moze samo da zeva kao tele.
@Ivan
Nije ti to IC kljuc, vec keyless-go! Nema BMW IC ;) Inace, Mercedes ima IC kljuceve prije 2000. cini mi se od 1996.
Kod kljuc je sa skakavcem a kruska je IC. Jbg. ne znam kad je to tacno pocelo, mislim da je 1998. sa W220.
pocelo je kad su kopirali e65..bmw..a.. s klasa jos aktuelna ima..to je odprilike negde 2004..a.w22o..imala je skakavac..
W220 imao skakavac ahahahahaahahaha. Ivane sut', neko ko se slabo razumije u auta bi ti mogao povjerovati.