
Premijera kragujevačkog modela “fijat 500 XL” biće krajem septembra na sajmu u Parizu. Radi o modelu sa sedam sedišta koji će se proizvoditi na istoj platformi kao i “500 L”
Komfornija verzija modela koji se danas proizvodi u Kragujevcu, a koji će imati naziv “fijat 500 XL” biće prvi put prikazan javnosti na Salonu automobila u Parizu od 29. septembra do 14. oktobra ove godine, dok će američku premijeru imati naredne godine.
Već 9. oktobra će, prema najavama prvog čoveka “Fijat grupe” Serđa Markionea, početi i serijska proizvodnja novog modela.
Prema najavama, u pitanju je verzija sa sedam sedišta u tri reda, koji za sada ima naziv “fijat 500 XL”. Međutim, postoje ideje i da mu se da neka druga oznaka, a sve kako bi se više razlikovao od modela “500 X”.
“Fijat” je, inače, promenu imena u poslednji čas uradio i sa novim modelom “alfa” koji je prvobitno trebalo da se zove “milano”, a samo dve nedelje pre svetske premijere je preimenovan u “đulijetu”.
Bez obzira na ime koje će “Fijat” odabrati, jasno je da se radi o modelu sa sedam sedišta koji će se proizvoditi na istoj platformi kao i “500 L” i koji će imati isto međuosovinsko rastojanje, a prostor za dodatna dva sedišta pronađen je u dužem zadnjem delu prepusta preko osovine za oko 150 mm.
Prednji deo neće pretrpeti nikave izmene, a zadnji će biti tek neznatno stilizovan. Unutrašnjost ostaje ista kao u modelu sa pet sedišta, s tim što se, kao i u svim vozilima koja imaju treći red sedišta, drugi red pomera i preklapa, a sve zbog lakšeg pristupa na dva dodatna sedišta.
“Fijat” sa ovim modelom ulazi u oštru tržišnu utakmicu sa vozilima “reno senik”, “sitroen pikaso” i “ford C-maks”.
Pod haubu ovog automobila ugrađivaće se motori koji se koriste i za pokretanje “fijata 500 L”. Benzinci, dvocilindraš od 0,9 litara “tvin-er turbo” sa 105 KS,i četvorocilindrični 1,4 litarski agregat sa 95 KS i sjajni dizelaš 1,3 “multidžet 2” sa 85 “konja”.
Preuzeto sa: Novosti.rs
E tako se to radi. Još ni 500L nije počeo da se prodaje, a stiže 500XL.
XXL je verovatno za sledeći dolazak gosn` Serđa, tj.iduće godine?
Moron,
reaguj!
Isti Wb i sa 7 sedišta? Znači, oni u 3. redu će imati kolena tačno u zubima ...
Moron
Oni u zadnjem redu sede iza zadnje osovine u gepeku. Kao u filmu "Ko to tamo paeva".
Dejan
Ja sam moju taštu vozio u 3. redu po "celom svetu"... Znači, ne samo po "ravnim putevima", već par puta preko Tjentišta, Debelog brda, Žabljaka ... Ni glasa pustila nije :)
Mange
Po mom razumevanju, u 308 SW u 3. red može „na daleki put” ( znači, na celi dan ) da „lepo sedi” čovek do oko 175 cm ( i sa cipelom do 42-43 ), tj. ne samo deca, već i žena ili tašta. Zavisno već ko me više nervira ...
Za cipelu preko broja 43 mislim da nema baš mesta ( ukoliko čovek želi da drži stopala „ravno”, tj. kako Bog zapoveda ). Po meni, u 3. redu najveći problem za komfor ( za visine preko 140 ) su „viseće butine” ( mada su mesta za stopala malo „ukupana” ).
Svake godine napravim „par iljada” km sa „po 6 duša” u kolima. Meni je „prostorno” ok ( mada kola realno idu lošije no TAM 80 ) , ali priznajem da se deca sve više svadjaju oko toga ko (ne)će sedeti „pozadi” ili kojim „raposredom” će biti na izdržavanju kazne u „zadnjem kafezu” ... A čim kažu da im je "muka" ( što sve češće i simuliraju ), odmah tamo "bacam" taštu :)
Moron
U zadnjem - trećem redu realno nije udobno jer su vertikalne oscilacije jako izražene i uveličane zbog prepusta. Kao u starim Sanos autobusima zadnji red ako se sećaš.
Nekada sam se dosta vozio u trećem redu u Espasu prve generacije. Međutim meni je pozadi odlično, samo ako sam sedim u redu. Zabacim noge u stranu, podbočim se na neku vindjaknu, ćebe, jastuk i bolje nego u Merdži. Čak i u jugu na taj način se mogu uspešno pozadi voziti :))
Realno rečeno, treći red je za pomoć i kraće relacije.