home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Možda ste pomislili da će proizvođači sportskih automobila poput BMW-a radije da deklarišu automobil snažnijim nego što on zaista jeste, ali onda niste u pravu.

Ekipa iz iND Distributiona je naime uzela jedan standardni M5 nove generacije i namontirala ga na dino. Rezultati podižu obrve.

Za početak, bavarska raketa na točkovima razvija 527KS. To je manje od 560KS, ali deklarisana snaga ionako se meri na radilici motora, a do zadnje osovine izgubi se u proseku 15 odsto snage. Ako pridodamo taj odnos iND-ovom rezultatu, dobijamo da novi biturbo V8 razvija u stvari čak 620KS na radilici!

M5 je navodno i 11 kilograma teži nego što Nemci deklarišu. Sve rezultate testova možete pažljivo proučiti klikom na link OVDE.

Izvor: Tportal.hr



čitanja : 1767



Komentari

Tezina zavisi i od opreme, guma na njemu, a najvise od kolicine goriva u rezervoaru tako da tih 11kg nije nista.

Sto se tice snage, mozda su manji gubici u prenosu (ipak je to vrhunska sportska masina). U svakom slucaju svaka cast za BMW

Autor Srdjan 07 Sep 2012, 18:14

svaka cast ..

Autor ivan 07 Sep 2012, 18:17

Zar nije bolje za fabriku da napise da auto ima manje HP, jer ce na uporednim testovima nepravedno biti bolji od konkurencije?! To je kao da ja napisem da C63 Amg ima 200 ks i poredim ga sa golfom GTI i divim se kako je mecka superiorna. Sto se mene tice, ovo je pokusaj bmw-a da se napravi pametan, ali nazalost, BUSTED.

Autor RS 07 Sep 2012, 19:05

Cuo sam jos odavno da Bmw to radi i na slabijim modelima,deklarise vise konja nego sto zaista ima,a i pored njega VW-e isto to radi.Bas cudno,ali znaju cemu to.Losa reputacija za Bmw-e

Autor Predator 07 Sep 2012, 19:37

@Predator
Kad smo kod reputacije (ne za hp nego generalno), na skoro svim ozbiljnijim stranim forumima i sajtovima najvecu reputaciju i postovanje od premijum trojke danas ima Audi. Cudno ili ne, ali tako je, pa i ovde kod nas, krenite recimo od drzavnih zvanicnika pa nadalje.

Autor Panco 07 Sep 2012, 19:46

Svi testovi na Dyno su toliko orjentacioni, da je smešno govoriti. Otpori u transmisiji se procenjuju odkativno, uslovi rada motora su daleko od idealnih i vrednosti se ponderišu na standardne vrednosti vazdušnog pritiska i temperature. Posebna priča su turbo motori koji imaju vremenski ograničen turbo bust a koji ne ulazi u vrednost MAX snage.
Glavna nepoudaniost je uopšte Dyno. Postoje mnogo preciznije metode kao recimo
Powertrain, gde se snaga (to jeste obrtnni moment) meri na poluosovinama. Ko želi evo neka pogleda vrednosti SSI instituta, za veliki broj vozila, način obračuna ponderisanje vrednosti i sl. Posebno pogledajte vreddnosti atmo i turbo motora, i videćete razliku, zbog over busta.

http://www.rri.se/index.php?DN=28

Autor Mange 07 Sep 2012, 19:47

@Panco
To kod nas odavno nema veze sa reputacijom nego (ne)namestenim tenderima i vezama uvoznika/dilera i partija/celnika na vlasti... isto vazi za sve ostale marke koje kupuju drzavne sluzbe...

Autor Orlo 07 Sep 2012, 19:52

Onda je 560 ks srednja vrednost :D

Ali je Mange objasnio sta i kako.
A ko je gore rekao da AUDI najpreciznije kaze, koliko se secam da i rs4/5 ima manje konja za nekih 30-ak koliko se secam, ovde je bila vest.

Autor NemanjaBB 07 Sep 2012, 20:41

Realno koliki su gubitci u snazi prilikom prenosa od motora/radilice do tockova zna fabrika i oni zavise od otpora u transmisiji (menjac, kardansko vratilo, diferencijal, poluosovine u ovom slucaju - RWD) kao i od pneumatika... najbolje je ono sto oni rade kada skinu tockove pa vezu merni uredjaj direktno na poluosovine, mada opet ostaju gubici u transmisiji kao sto je Mange spomenuo ali je preciznije nego na tockovima... da bi znali stvarno sta i kako morali bi da skinu ceo motor pa da ga stave na merne uredjaje...

Autor Orlo 07 Sep 2012, 21:26