home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pet do deset fabrika automobila mogle bi biti zatvorene i otpušteno 80.000 radnika kroz dve do tri godine u Zapadnoj Evropi, piše francuski list Tribin.

Od 2007. evropsko tržište automobila beleži veliki pad prodaje a toga nisu pošteđene ni najveće kompanije u toj oblasti.

"Najveći evropski i turski proizvođači zabeležili su od 2007. do danas pad u prodaji luksuznih automobila i namenskih vozila za 23 odsto što je 12,3 miliona prodatih vozila manje, a francuski za čak 28 odsto", ocenio je za taj list francuski analitičar specijalizovan za autoindustriju Rolan Berže.

S druge strane, prodaja jeftinih modela poput Dačije, Čerija, Hjundai-Kije i Ševroleta u Evropi je porasla u periodu od 2007. do 2012. za 40 odsto, dok je prodaja skupih modela poput BMW-a, Mercedesa, Audija, Leksusa, Infinitija opala za 14 odsto.

Zbog loše prodaje luksuznih modela i "prevelikog kapaciteta proizvodnje" doveden je u pitanje dalji rad desetak fabrika i oko 80.000 zaposlenih i to pre svega na tlu Zapadne Evrope.

Pet fabrika bi moglo biti zatvoreno u najskorijem roku, dok je mogućnost zatvaranje još pet fabrika otvorena ukoliko se sadašnja tendencija na tržištima nastavi, objasnio je francuski ekonomista.

"Pežo Sitroen" je već najavio zatvaranje svog pogona u Olneu-sou-Bua, u pariskoj regiji. Opelove fabrike, američke filijale Dženeral Motorsa (GM) i Fijata su takođe ugrožene.

"Sem Folksvagena i Forda, ostali proizvođači automobila, poput GM, Pežoa, Renoa i Fiata beleže neodrživu stopu produktivnosti a tržišta ne pokazuju znake oporavka", izjavio je Maks Blanše, konsultant "Rože Beržea".

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 986



Komentari

Zlo dolazi ...

Autor moron 07 Sep 2012, 14:21

Izgleda je vec doslo, ionako mizeran procenat stanovnistva moze priustiti sebi novi auto.

Autor englez 07 Sep 2012, 14:23

Ja razumem da neko kupuje nekretnine na kredit, ali kupovati NOV automobil koji gubi 30-40% vrednosti za 2-3 godine je suludo. Jos placate klempu u ovlascenom servisu (bar 50%) skuplje nego kod majstora za vreme trajanja garancije. Stavite na papir. Kupite auto za 20 000e, posle 3 godine on vredi 13 000. Umesto da ste kupili za 13k a tih 7k necete uloziti u njega dok ste zivi. Ali dobro, dok ima pametnih da kupuju novo, imacemo i mi "sirotinja" sta da vozimo.

Autor RS 07 Sep 2012, 18:55

RS
Neverovatno je da si naveo da je bolje kupiti polovan automobill od novoga. Jednostavno ne mogu da verujem. Mada u Srbiji dosta ljudi koji kupi auto da ga gleda a ne da ga vozi, pa možda ima i logike... jer sirotinja gleda a normalni voze.

Autor Mange 07 Sep 2012, 23:17

@Mange
Sto je najgore, covek je u pravu do poslednje recenice. Tuga je to velika, a bice sve losija i losija situacija gde narod nece imati para ni za leba, a kamoli za polovan auto kao i gorivo za isti, a o novom autu i da ne govorim.

Autor Panco 08 Sep 2012, 00:00

Mozda nisi razumeo. Kazem da je bolje kupiti polovan za kes nego nov na kredu. Inace ja prelazim godisnje 40K+ km ali opet ne bih kupio nov auto. REALNA kilometraza novijih automobila do 100k km je bukvalno nov auto(sto cete tesko naci u Srbiji).

Autor RS 09 Sep 2012, 12:45