
Pet do deset fabrika automobila mogle bi biti zatvorene i otpušteno 80.000 radnika kroz dve do tri godine u Zapadnoj Evropi, piše francuski list Tribin.
Od 2007. evropsko tržište automobila beleži veliki pad prodaje a toga nisu pošteđene ni najveće kompanije u toj oblasti.
"Najveći evropski i turski proizvođači zabeležili su od 2007. do danas pad u prodaji luksuznih automobila i namenskih vozila za 23 odsto što je 12,3 miliona prodatih vozila manje, a francuski za čak 28 odsto", ocenio je za taj list francuski analitičar specijalizovan za autoindustriju Rolan Berže.
S druge strane, prodaja jeftinih modela poput Dačije, Čerija, Hjundai-Kije i Ševroleta u Evropi je porasla u periodu od 2007. do 2012. za 40 odsto, dok je prodaja skupih modela poput BMW-a, Mercedesa, Audija, Leksusa, Infinitija opala za 14 odsto.
Zbog loše prodaje luksuznih modela i "prevelikog kapaciteta proizvodnje" doveden je u pitanje dalji rad desetak fabrika i oko 80.000 zaposlenih i to pre svega na tlu Zapadne Evrope.
Pet fabrika bi moglo biti zatvoreno u najskorijem roku, dok je mogućnost zatvaranje još pet fabrika otvorena ukoliko se sadašnja tendencija na tržištima nastavi, objasnio je francuski ekonomista.
"Pežo Sitroen" je već najavio zatvaranje svog pogona u Olneu-sou-Bua, u pariskoj regiji. Opelove fabrike, američke filijale Dženeral Motorsa (GM) i Fijata su takođe ugrožene.
"Sem Folksvagena i Forda, ostali proizvođači automobila, poput GM, Pežoa, Renoa i Fiata beleže neodrživu stopu produktivnosti a tržišta ne pokazuju znake oporavka", izjavio je Maks Blanše, konsultant "Rože Beržea".
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Izgleda je vec doslo, ionako mizeran procenat stanovnistva moze priustiti sebi novi auto.
Ja razumem da neko kupuje nekretnine na kredit, ali kupovati NOV automobil koji gubi 30-40% vrednosti za 2-3 godine je suludo. Jos placate klempu u ovlascenom servisu (bar 50%) skuplje nego kod majstora za vreme trajanja garancije. Stavite na papir. Kupite auto za 20 000e, posle 3 godine on vredi 13 000. Umesto da ste kupili za 13k a tih 7k necete uloziti u njega dok ste zivi. Ali dobro, dok ima pametnih da kupuju novo, imacemo i mi "sirotinja" sta da vozimo.
RS
Neverovatno je da si naveo da je bolje kupiti polovan automobill od novoga. Jednostavno ne mogu da verujem. Mada u Srbiji dosta ljudi koji kupi auto da ga gleda a ne da ga vozi, pa možda ima i logike... jer sirotinja gleda a normalni voze.