home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja novih automobila u EU pala je za 7,1 odsto od početka godine, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila.

U julu je registrovano 935.368 novih vozila, što je manje za 7,8 odsto u odnosu za isti period prošle godine.

Pad prodaje novih automobila pogodio je sva tržišta izuzev Velike Britanije, gde je zabeležen rast od 9,3 odsto, dok je u Nemačkoj pala prodaja za pet odsto, 17,2 odsto manje automobila prodato je u Španiji, a 21 odsto u Italiji.

Francusko tržište zabeležilo je pad od 0,7 odsto u odnosu isti period prošle godine.

I u avgustu je registrovana slabija potražnja za novim automobilima. U odnosu na isti period prošle godine zabeležen je pad prodaje za 8,9 odsto.

Na nemačkom tržištu prodaja je pala za 4,7 odsto, u Francuskoj za 11,4 odsto, dok je u Italiji pad iznosio 20,2 odsto. Međutim, u Španiji je u avgustu prodaja povećana za 3,4 odsto, dok je britansko tržište ostalo stabilno.

U prvoj polovini 2012. prodato je 6,8 odsto manje novih automobila u poređenju sa prvom polovinom 2011. godine.

Pad prodaje novih automobila u zemljama članicama vrlo dobro ilustruje stanje ekonomije u svakoj od njih.

Nemačka kompanija “Folksvagen” prodala je 2,8 odsto više automobila u odnosu na jun prošle godine, dok je u kompaniji “Dajmler” pala prodaja za 5,7 odsto, a u kompaniji BMW 0,6 odsto.

Francuski proizvođač automobila PSA “Pežo sitroen” prodao je 8,6 odsto manje automobila, a “Reno” 3,8 odsto manje, dok je italijanska kompanija “Fiat” registrovala pad prodaje za 18 odsto.

Kompanije u vlasništvu američke kompanije “Dženeral motors” /”Opel”, “Ševrolet” i druge/ beleže pad od 8,8 odsto, a “Ford” pad od 18,5 odsto.

S druge strane, Japanci ponovno dobro prodaju u Evropi. Kompanija “Tojota” povećala je prodaju novih automobila za 19,8 odsto, a “Honda” 23,2 odsto.

Slično je i sa korejskim proizvođačima – kompanija “Kia” je povećala prodaju za 23,3 odsto, a “Hjundai” za 22,4 odsto.

Izvor: Capital.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs /  Peugeot



čitanja : 824



Komentari

Ispada da je u Evropi veći rast prodaje Honde nego Hyundai-a. Svaka čast Hondi. Možda je u pitanju Jazz kao prodajni hit?

Autor Moron 18 Sep 2012, 16:38

Da ti docaram slucaj Honde.

To je kao da alfa proda 2 automobila u 2012, i u statistici pise da su povecali prodaju 200% u odnosu na 2011 :)

Autor RS 18 Sep 2012, 17:19

Pukla su mala, za njih mizerna tržišta, npr. SRB, MAK, HRV, MNE, BiH, BUG, RUM itd, ali svuda po 200-300 kom, po 200-300 kom u ostalim zemljama, dođe se lako do cifre od par desetina hiljada vozila.
Zrno po zrno...

Autor Dejan L 18 Sep 2012, 17:41