
Kako piše Tanjug, u francuskom proizvođaču automobila "Pežo Sitroen" su potvrdili da više ne sarađuju sa nemačkim BMW-om na razvoju hibridnih vozila.
- Ova saradnja se neće nastaviti, niti će biti zajedničkih proizvoda - rekao je šef istraživačkog i razvojnog odeljenja "Pežoa" Giljom Fori.
- Nastavićemo da radimo na onome što smo započeli, ali odvojeno - dodao je on.
BMW i "Pežo" su sarađivali skoro čitavu deceniju na razvoju benzinskih motora, pre nego što su u februaru 2011. najavili da će proširiti svoje partnerstvo na hibridnu tehnologiju.
Ove dve kompanije su investirale 100 miliona evra u zajedničko preduzeće,
ali je "Pežoovo" savezništvo sa "DŽeneral motorsom" (GM)
početkom ove godine "uticalo na izmenu uslova u zajedničkom
preduzeću", rekla je portparolka BMW.
Fori je rekao da Pežo razmatra sa GM saradnju u oblasti hibridnih tehnologija.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
BMW prvo mora da dovede potrošnju goriva u razumne okvire, onda tek sledi hibrid....
Mada je trocilindraš put ka smanjenju potrošnje i emisije CO2----za jednu četvrtinu :))
@Mange
Svi BMWovi motori su jedni od najekonomicnijih(mozda i najekonomicniji) u svojoj klasi.
BMW prvo mora da dovede potrošnju goriva u razumne okvire...
To su priče od prije 40 godina i 2002-ojke , kad je BMW išao ali i trošio , ali to nema veze sa današnjim vremenom.
Pa BMW proizvodi jedne od najefikasnijih motora (performanse-potrošnja) na svijetu u svim kategorijama , tako da ta konstatacija ne stoji.
Hibridi im nisu ni potrbni ,možda samo zbog imidža.
Mange ne *eri :))...
suradnja sa BMW-om je jedna od najboljih stvari, koje je PSA napravio u zadnjih 30 godina! i stvar, koja ce im se najvise "obit o glavu" je bas raskid obje njihove suradnje... kod benzinskih motora i kod hibridnih resenja! hibridi su i onako bili jedina stvar, kod koje su francuzi BMW-u i imali sto nudit!
ak pitas mene, to su za PSA dva velika cavla u krsti s natpisom GM!
a vjeruj jos jednu stvar.... kad se BMW ozbiljno uhvati hibrida, u vrlo kratkom vremenu bit ce brilijantni, ko sto su briljantni i sad kod "konvencionalnih" automobila... dok za ove "daewoolet" majstore nisam bas siguran... ;).
hahahahahhhah pa BMW-ovi dizeli trose dovoljno malo. Ali dovoljno.
I ova saradnja se zavrsava jer se uspostavlja sa Toyotom.
nije Nemanja... saradnja s Toyotom se uspostavlja zato, jer ova saradnja sa PSA zavrsava... BMW se povukao u momentu, kad je "prismrdio" GM!
u ovom trenutku, BMW-u treba partner na hibridnom polju i PSA je BMW-u po tom pitanju imao sto nudit... pitanje je, koliko dugo ce, tehnoloski gledano, BMW trebat "nekog". ak pitas mene, ne dugo... a kad kucne taj trenutak, "bonus" ce pocet izvlacit "partner"! no, to sigurno nece biti PSA!
:))
Мора Манге да баци "хејтић" о БМВ-у иначе пропаде дан! Чуј му идеје, БМВ да смањи потрошњу?! Е занимљиво... :)
Код Пежоа су кола кренула низастрану и Баварци су на време увидели са немају ту шта да траже више, а ГМ је намирисао плен и не би ме зачудило да падне неко преузимање скорије.
У сваком случају Тојота је много конкретнија у развоју хибрида и без сумње озбиљнији партнер за сарадњу.
istina Gagiba... ali Toyota je "ekspert" u drugoj vrsti hibrida... njihovi hibridi su "paralelno-serijski", dok su PSA-ovi potpuno "serijski"... drugim recima, kod Toyotinih hibrida postoji mehanicka veza izmedju benzinskog i elektromotora, dok su kod PSA-ovih to dva potpuno odvojena sklopa...
sto znaci i sasvim drugaciju i jako kompliciranu elektroniku kontrole njihove suradnje... iliti... iako iz vana izgleda isto, iz nutra je sve sasvim drugacije :)
другмирко
Е видиш на тај детаљ нисам обратио пажњу! :) Наравно да има разлике али ако се не варам БМВ до сада није користио одвојено електромоторе?! Што значи да и нису баш нешто превише успешно сарађивали са Пежоом око хибрида... :)
tocno... uopste nisu razvijali taj tip hibrida, pa im je zato i bilo potrebno partnestvo sa PSA, koji se s tim tipom (odnosno s oba... "mikrohibridnim" s elektromotorom u kucistu menjaca -slicno ko Toyote- i s ovim "Hy-X" potpuno odvojenim sistemom) bavi vec debelo prek 10 godina! i ne samo to, PSA je prakticki jedini, koji ima ovakvu verziju hibrida a uz to jos i dizel! sad su na verziji HYbrid4, sistem funkcionira zavidljivo dobro i najveca "rupa" mu je nikakav PSA-ov robotizran mjenjac! uz BMW-ovo tehnicko znanje, sve skupa predstavljalo je OPASNU precicu za BMW...
osim toga, planirali su zajedno osnovat neku vrstu "otvorene" elektricne platforme... ko neki "open source", koji bi bar u evropi postavio zajednicke standarde za baterije, njihovu izmenu, konektore, koju bi slobodno mgli koristit i drugi... ali o tome neznam puno...
ovdje mozes vidjet efikasnost PSA hibridnog pogona u usporedbi sa "Toyota style" Audijevim Q5 hibridom na simulaciji ledene uzbrdice... oba auta su 4x4, razlika je u konceptu pogona i vrste hibrida... scrollni malo stranicu i klikni na video... zanimljivo :)) :
je
http://www.siol.net/avtomoto/testi/primerjalni_testi/2012/08/peugeot_508rxh_vs_audi_q5_hybrid.aspx
Istina je da je PSA postao jako nepouzdan i na zlom glasu, od kada ugrađuje BMW benzince od 1.6L. Da se jako lako proveriti.
eh... u*ebo sam link:
http://www.siol.net/avtomoto/testi/primerjalni_testi/2012/08/peugeot_508rxh_vs_audi_q5_hybrid.aspx
другмирко
Занимљив чланак. :)
Лепо објасни батица, обртни моменат електромотора гура ко катапулт из места али преко 120 на сат постаје обичан аутомобил са предњом вучом.
Али добро си приметио да је БМВ имао одличну тактику да "очерупа" Пежо за технологију. :)) Мора да је ту још нешто било у игри! Не верујем да би Баварци одустали тек тако...
paaa... istini za volju, sto sve je bilo "pozadi" znaju samo celnici BMW-a i PSA. ali mislim, da je i onak bila sve to "vezana trgovina" u smislu, "mi vama benzinske motore sa variabilnim tajmingom ventila, vi nama njihovu proizvodnju (koju trebamo za mini i male bmw-e) i hibridnu tehnologiju"...
a kako se suradnja isprva pokazala plodnom, veselo su je planirali prosirit zajednickim razvojem i novih hibrida i novih benzinskih motora do 2 litre... no, onda je dosla kriza, koja je jako udarila najznacajnija PSA trzista a s njom i GM! ...i onda je sve propalo... nije BMW lud, da mu "curi" tehnologija k americkom gigantu...