
Autor/izvor: SEEbiz / Tanjug
Kragujevac će najkasnije za godinu dana, dobiti jedinstven spomenik koji će biti posvećen "fići" i nekadašnjoj fabrici automobila "Zavodi Crvena Zastava", izjavio je danas sekretar gradskog veća Kragujevca Zlatko Milić.
Milić je rekao da je "Udruženje ljubitelja fića" nedavno predalo Skupštini grada Kragujevca inicijativu za podizanje spomenika koji će podsećati na nekadašnji model automobila "Zastava 750", kako je zvaničan glasio naziv "fiće".
- Rukovodstvo grada saglasno je sa inicijativom i krenuće u proceduru realizacije te inicijative - istakao je Milić.
On je objasnio da je procedura takva da će prvo gradska komisija za podizanje spomenika o tome dati mišljenje i uputiti ga gradskom veću.
- Nakon toga ide inicijativa gradskog veća, izrada idejnog rešenja i podizanje spomenika. Očekujemo da se sve to završi u nekom roku od sedam-osam meseci najkasnije do godinu dana - kazao je Milić.
Predsednik "Udruženja ljubitelja fiće" Slavoljub Bataveljić je ukazao da je pokretanje proizvodnje "fiće" predstavljalo početak razvoja automobilske industrije u Srbiji, koja se sada nastavlja isporučivanjem tržištu novog fiatovog modela.
Spomenik će sačuvati uspomenu na sve proizvodene automobile, na prvu fabriku automobila na Balkanu, ali i na ljude koji su u njoj radili.
Proizvodnja "fiće" u tadašnjoj fabrici u Kragujevcu "Zavodi Crvena Zastava" počela je u 18. oktobra 1955. godine, a završena 18. oktobra 1985.
- Smatramo da ovaj grad treba da ima takvo obeležje, da se zna da je ovde nekada proizvođen veliki broj automobila, i da su porodice od toga živele - rekao je Bataveljić.
On je podsetio da je fabrika "Zavodi Crvena Zastava" proizvela oko pet miliona automobila, od čega 923. 487 "fića".
Prema Bataveljiću, i danas fića "krstari" drumovima i gotovo da ne postoji veći grad u regionu a da nema nekog od vlasnika tog vozila "nacionalne klase".
Ne, naš Predrag će biti u organizacionom odboru kada se bude postavljao "granitni" Yugo-slav, negde blizu tog "Filipa Kljajića" Fiće.
To je krešendo u sadejstvu sa kosmičkom pravdom! :)))
Danas sam vozio novog Yuga Cabria sa pređenih 900 km. Bio sam pokretna atrakcija kao da vozim Majbaha. 1.3 EFi je jako kultivisan, radi mirno i tiho, jako lepo ide, nema vibracija... za svaku je pohvalu. Menjač ide lako, krov se diže i spušta na dugme, udoban je, ima katapult sedišta, novu tablu... Šteta što se EFI motori nisu više proizvodili. Danas sam prvi put vozio Yuga sam tim motorom i prezadovoljan sam :)))
P.S. Drago mi je što sam asocijacija čim pročitate vest o Zastavi ili nekom njenom modelu.
Predrage,
šta tačno kod Yugo-slava znači ..."Menjač ide lako"...?
Jel ta ručica i dalje ima "jedanestostepeni" hod? :)))
Davno sam vozio jednog žutog, bio je u familiji...
Inače u BiH bi rekli: Vjetar je to! :)
ĐenkE
Nigde ne zapinje, lako ide u sve stepene prenosa, precizan je... Problem "jedanaestostepenog hoda" se rešava sa dva šrafa, dve podloške i dve matice ;) Ovaj je nov pa za time nema potrebe.
I ovaj je žut, poslenji proizveden (novembar 2008.). Bio je ostavljen za muzej pa ga je FAS prodao.
LN
A za 50god. spomenik 500L koji je oziveo peivredu i izvukao Kragujevac iz blata? Fica nikad nije bio biti il ne biti za grad jer su radile mnoge firme kojih vise nema.
Za spomenik Zastavi je najprikladniji top, jer prvi topovi su izliveni jos 1853, a zatim se pocelo i s puskama, bombama i ostalim. Ima na Zastava arms.