
Izvor: B92.net
Na osnovu kretanja na tržištu, analitičari procenjuju da dosadašnji profit Volkswagena u 2012. godini iznosi oko 2,3 milijarde evra. Ipak, to neće mnogo obradovati šefove nemačkog proizvođača automobila, s obzirom da ovaj rezultat predstavlja pad ukupne zarade od 21%, u odnosu na 2011. godinu.
Ujedno, to će biti najmanji profit ove kompanije od 2009. godine.
Sve do nedavno, proizvođači poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa nisu osećali posledice krize koja je zahvatila evropsko automobilsko tržište, s obzirom da su slabije rezultate u Evropi nadoknađivali dobrom prodajom u SAD i Kini. Ipak, kako se pad prodaje počeo širiti na sve veći broj evropskih zemalja, zvono za uzbunu oglasilo se i u do sada nedodirljivim automobilskim kompanijama.
“Kriza je definitvno stigla i do nemačke auto-industrije”, kaže Stefan Bratzel, analitičar sa Univerziteta u Menhengladbahu.
“Ipak, ozbiljniji uticaj dešavanja na automobiskom tržištu proizvođači će osetiti tek 2013. godine”, tvrdi on.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Hajmo, hajde svi u napad! Mange, carobnjak, Ilija... ne mogu svih da vas se setim :))
"Predrag
Mene si zaboravio :))
Ma nisu ni zasluzili bolje kakav je poslednji pasat i "novi golf" itd . Kucnula maca i na njihova vrata ;)
@ djene
Možda ih izvuku Rapid, Toledo i Taigun.
Za Passat se slažem, ne i za Golf
da, bas su u krizi. opel i ford eu zatvaraju fabrike, francuze spasava drzava, fiat opstaje samog zbog chryslera, a jadan volkswagen ce ove godine imati profit od samo ~3.5 milijarde. da, volkswagen se bas moze staviti u isti kos kao i opel, ford eu, fiat, peugeot ...
A sta ti je jak marketing... prstale su brojke o prodaji na sve strane, top liste, hvalospevi, paljevine se lozile i likovale i smatrali da ce vec sada biti no.1 po prodaji, a ono zapravo nevolje u raju... u svakom slucaju ova kriza je izgleda gora nego ona 2008. ako se uopste i zavrsila, a pogodila je sve proizvodjace i pokazala da nema nedodirljivih tako da nije zaobisla ni one premijum ni luksuzne...
@Orlo,
ja nebi bas rekao da je vw u krizi. jeste da im je profit manji nego u proslosti, ali oni i dalje prave ogroman profit. kao sto sam spomenuo gore, ostali evropski proizvodjaci zatvaraju fabrike, traze financisku pomoc od drzave, opstaju zbog saradnje sa inostranim partnerima ... gm i chrysler su bankrotirali kad je ista kriza zahvatila ameriku. a volkswagen, i pored svih investiranja u nove modele prethodnih godina i velike krize u evropi, ce opet ove godine imati minimalno $3 milijarde profita.
volkswagen moze da bude primer celoj auto industriji kako se posluje
@mile antena
Nisam rekao da je VW u krizi, nego da je i njih dotakla kriza kao i sve druge iako se nije tako mislilo. Gledao sam skoro prodajne rezultate u EU top 10 i svi su imali pad prodaje u odnosu na lane - medju njima i VW-ovi modeli. Njihov marketing je prilicno jak, da ne kazem najjaci, a s obzirom da su mediji ti koji grade misljenje pojedincima da ne kazem vecini sve je jasno... a osim toga VW nije imao varijacije u kvalitetu i pouzdanosti tokom godina, pravi rekao bih mainstream vozila sto odlicno prolazi kod ljudi koji ne zele da eksperimentisu sa dizajnom i zele (barem kod onih osnovnih modela) dobru funkcionalnost.
@ Orlo
Ako snize cene i profit mora biti niži.
Jedno je da se profit smanji, a sasvim drugo su ,,dozvoljeni'' inusi. VW ne duguje ništa, nije u gubitku, samo je manje zaradio ove godine!
@Orlo,
mislim da nije toliko bitno kolik vozila imas vec koliku zaradu pravis na svakom prodatom vozilu. ford je u americi recimo pre 10 godina gubio po $10 milijardi godisnje prodavajuci 5 miliona vozila. a danas pravi $10 milijardi godisnje prodajuci 2 miliona vozila. volkswagen je genije za proizvodnju gomile vozila na jednoj platformi, cime su i troskovi niski.
Evo i mene.
Ne volim ja d alikujem nad ničijom nesrećom,ali mi je draga Istina..Pošto gosp Marcione odavno priča o ovome, a iz Nemačke su mu govorili to se nas ne tiče, sada mi je drago jer je čovek govorio globalno , i naravno znao šta će doći...a za VW mi je posebno drago,što d ane mnogo se K...
wv je dovoljno jak da izdrzi trku izdrzljivosti ako fiat ford psa i ostali krenu u tom smeru...vratice ih na sklapanje bicikala,traktora i mopeda.....
mada je djani franco marcione lepo rekao...nece biti mesta za sve igrace u buducnosti....videcemo kako se ko spremio ha trku
@mile antena
Jeste tu si u pravu, ali niko ne moze da ocekuje da nekoliko milijardi, pa i desetine, koje ulozi u nove modele, platforme, motore itd povrati odmah, i onda nastupa to sto si ti rekao - gubitak novca na svakom prodatom voziu, jer opste je poznato da bi se povratio ulozeni novac oni moraju da ispune kvotu u prodaji nekog modela ili proizvodnji nekog dela (motora, menjaca itd.). Primer - VW je evo dva svoja velikoserijska modela samo malo preradio - Golf 6 i Passat B7 i tako uz minimalna sredstva nastavio da ubira profit na starim osnovama... ili da i VW, Skoda, Seat, Audi koriste dobar deo (neki modeli) istih delova i tako se stedi...
Ovaj umanjeni vw-ov profit je za mnoge ruge nedostizni cilj.
Neko ko zaradi milijarde godisnje ne posluje lose, hehehe, (pojedinci) slobodno procitajte text. Navijam da vw-u ide dobro, jer da nije vw-a, Evropa ne bi imala proizvodjaca sposobnog da se suprostavi najezdi juznokorejaca (a njima svaka cast za rezultate).