home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, grupacija Peugeot-Citroen (PSA) i General Motors (GM) napravili su u sredu 24. oktobra sledeći korak ka realizaciji globalne strateške alijanse. Novi dogovor podrazumeva saradnju na četiri zajednička razvojna projekta i ulaganja koja će iznositi 2 milijarde dolara godišnje.

Dva partnera su u skladu sa uslovima iz Master sporazuma potpisanog 29. februara 2012, izabrali četiri projekta u okviru kojih će nastaviti dalju saradnju.

Plan obuhvata razvoj kompaktnog multifunkcionalnog minivan vozila koje će se prodavati pod oznakom Opel/Vauxhall, kao i novog Peugeotovog kompaktnog krosovera. Pored toga, predviđen je i zajednički program za nove modele marki Opel/Vauxhall i Citroen koji pripadaju segmentu malih putničkoh automobila.

Dogovor o budućoj saradnji obuhvata i platformu za sledeću generaciju malih gradskih automobila iz PSA i GM-a. Planirano je da ovi automobili budu plasirani na evropsko, ali i druga regionalna tržišta širom sveta, a jedan od važnih ciljeva je i smanjenje emisije ugljen-dioksida.

Na kraju, budući zajednički projekti uključiće i razvoj modela srednje klase koji će se proizvoditi pod oznakama sva četiri brenda, odnosno Opela, Vauxhalla, Peugeota i Citroena.

Prvi modeli iz saradnje dva partnera pojaviće se do kraja 2016. godine.

GM i PSA su saopštili da nameravaju da usavrše buduće zajedničke modele tako što će od svake od kompanija preuzeti najbolja tehnološka dostignuća.

Planirano je da takva strategija donese sinergijski efekat koji će značajno unaprediti nove automobile ovih kompanija.

Na osnovu do sada odobrenih razvojnih programa, predviđeno je da zajednička ulaganja oba partnera tokom narednih pet godina dostignu 2 milijarde dolara (oko 1,54 milijarde evra) godišnje.

Preuzeto sa: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel / Peugeot



čitanja : 1178



Komentari

Ovo mi se ne sviđa uopšte. Šta PSA dobija?
Ništa?

Autor Dejan L 25 Okt 2012, 04:09

@Dejan L
Vec su dobili prilicnu svotu novca za mali udeo GM u PSA... iako se posle uspostavilo da je GM to preplatio jer je PSA ispao iz 100 najboljih firmi i imao pad vrednosti akcija... realno je ocekivati (s obzirom na vec standardnu zamenu modela na 6, 7 godina proizvodnje) da ce prvi Citroen koristiti zajednicku platformu na svojim modelima C3 i C4 2016 godine...
Ne znam zasto je sve negativno, koristice zajednicku platformu ustedece novac, to je sasvim ok - pa kriza je velika, verovatno slede i motori... svi(!) ovde imaju interesa, niko nije u ovom "braku" bez razloga i koristi...

Autor Orlo 25 Okt 2012, 10:02

Prvo ne slažem se da PSA treba da dizajnira, Opeli su mi sve lepši (SEM KORSE).
Ali HDI motori su se pokazali bolje i od VW-ovih, a do sad je Opel koristio tuđe dizele, ISUZU, FIAT..., sada očekujem HDI u Opelima.
Ako PSA daje dizele, šta će Opel njima da da? Platformu? Koju? Ne postoji ni 1 Opel luksuzan koliko je luksuzna DS linija. Znači i enterijer će pre raditi PSA nego li Opel.
Komfor kabine 308 i C4 je bolji od Astrinog. Kod Astre je za onolike dimenzije enterijer više nego tesan.
Ne znam stvarno koja je svrha saradnje!!!

Autor Dejan L 25 Okt 2012, 10:20

@Dejan L
Ovaj sporazum obuhvata mehaniku modela i logistiku u nabavci delova i na taj nacin da se ustedi, a ne dizajn, to sto su se ovi iz PSA pogubili i sada lutaju u dizajnu, njihov je problem, a s obzirom da nece biti cista promena znacke na haubi svako ce za sebe da dizajnira. Cist primer je bila saradnja GM i Fiat-a modeli nisu ni slicili jedan drugom.
DS linija je luksuzna samo u enterijeru, i ceni, i taj luksuz nema nikakve veze sa platformom jer svi DS modeli dele platforme sa C3 i C4 tako da tu nema mnogo filozofije... videcemo da li ce nastaviti sa C6 mada i za nju bi se nasla platforma sa one strane bare. Isuzu je deo GM i bio je zaduzen za izradu dizelasa, a za ocekivati je da se nadju HDI u buducnosti u Opelima, i oni sada rade na novom 1.6 CDTI, a ono sto manjka PSA su benzinci vece i manje zapremine sa direktnim ubrizgavanjem i turbinama ...
I opet mesas babe i zabe, komfor opet zavisi od individualnog podesavanja nekog proizvodjaca...
P.S. Da si usao u jedan DS video bi da unutra nije nista toliko specijalno luksuzno samo je izvikano kao da je ne znam sta, materijali su kvalitetni... i kvalitet materijala u Insigniji, Astri ili Zafiri Tourer je odlican podjednako...

Autor Orlo 25 Okt 2012, 10:40

@ Orlo
Budući 1.6CDTI je verovatno 1.6HDI.
1.3 CDTI je 1.3MJT
1.7CDTI je Isuzu (neka bude da je i GM)...
Čudno mi je da Opel nema svoj dizel.
Dalje PSA ima platformu za C6, ista ona sa 508.
Izvini molim te

Autor Dejan L 25 Okt 2012, 10:52

@Dejan L
Nisam siguran, za taj novi 1.6 CDTI da je HDI jer sam citao da je razvoj krenuo dosta pre ovog spajanja sa PSA... a i od kada je Isuzu izasao iz GM-a sami su nastavili razvoj 1.7, 1.3, i 2.0 CDTI motora... i mislim da su 2.0 i 2.2 DTI bili samo Opelovi dizelasi. Jeste stvarno je cudno sto nisu imali sopstveni motor, pogotovo moderan, ali izgleda je lakse preuzeti neciji nego uloziti u razvoj, to su pokazali i Ford sa celom grupacijom, Suzuki, Nissan.
Videcemo da li ce PSA imati naslednike za 607 i C6 sada u vreme krize a oba modela su ugasena i prodaja im je bila slaba pogotovu C6...

Autor Orlo 25 Okt 2012, 11:24

@ Orlo
Nažalost, ali ponoviću nažalost, čak i onda kada se podele troškovi projektovanja platforme i kada se motori razmene, običan kupac to ne oseti!
Fabrike smanje svoje troškove, ali se ne odriču profita i posle im kriv đavo kad propadnu!
Primera ima mnogo, da ne nabrajam.
Recimo Peugeot Bipper/Citroen Nemo/Fiat Fiorino, troškovi smanjeni, a cena ludačka, nije ni čudo što ih nema na ulicama.
Primer 2 šta da Korsa i Grande Punto ne dele platformu i motore, koliko bi onda koštali 12.000€?
Primer 3 Doblo i Combo, košta kao i prethodni, neće da se odreknu ušteđenog dela.
Sa istim cenama, a zajedničim modelima, nema govora o uspehu na tržištu. Pohlepa ih uništi, a oni i dalje prave istu grešku. Pogledaj VW, stvarno se dešava sniženje modela kada se radi na zajedničkom (90% identičnom modelu).
A ostali jok, zinulo im du*e

Autor Dejan L 25 Okt 2012, 11:35

Još jedan primer PSA+Toyota
C1 - 107 - Aygo
Navodno ušteda, a cena uvredljiva za zdrav razum. Gde je onda smisao uštede, ako time ne mogu da konkurišu na tržištu?
Citigo recimo košta manje iako je nov model i identičan VW UP!-u
Polo-Fabia-Ibiza
Cene se smanjuju u skladu sa korišćenjem istih delova.
I posle im kriv djavo što VW napreduje rapidno.
I još 1 primer, Fiat, Koliko je Bravo skup, a nema potrebe, efekat samouništenja, a plus novog modela ni na vidiku!
UMESTO DA SARADNjOM SAMNjE CENE DA BI KONKURISALI, ONI SAMO HOĆE ŠTO VEĆI PROFIT.
E PA AKO, NEKA PROPADNU.

Autor Dejan L 25 Okt 2012, 11:40

@Dejan L 10:20
sto se 308 tice, zauzeo je slavno POSLEDNJE mesto sto se komfora tice, objavljeno u novom SAT plusu koji si jutros citirao...

P.S. i nema veze sa misljenjem Alvirovica, nego je test preuzet iz italijanskog Quattro Ruote (vidi tablice!).
1. mesto Kia Ceed
2. Lancia Delta! :)))

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 21:44

3.mesto Astra
4.Golf
5.Focus
6.Megane
7.308

Kriterijumi:
-prostranost
-preglednost
-oslanjanje
-buka
-oprema
-klimatizacija

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 21:52

308 je vrlo prostran, šta god pisao Mirko&Co.

Autor Predrag 25 Okt 2012, 21:53

carobnjak
Krajnje nerealno! Od ovih što znam redosled je ovakav (što se tiče prostranosti):

- Ceed
- Golf
- 308
- Astra
- Focus
- Megane

preglednost:

- Golf
- 308
- Ceed
- Focus
- Astra
- Megane

Autor Predrag 25 Okt 2012, 21:59

@Predrag
haha, a ti si realan ako uzimas samo 2 kriterijuma od 6?!?

Prostor: ubedljivo Delta
Oslanjanje: Astra, Golf je najgori
Preglednost: najbolji je Megane, Delta druga, najgori je Focus (meri se zbir mrtvih uglova)
Klima: Focus najefikasniji
Buka: Golf najtisi, 308 najbucniji

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 22:05

U vezi Ceeda,nigde ne briljira ali je prakticno bez nedostataka i zato je skupio najvise bodova, 181 naspram bednih 123 za 308... :)

P.S. ponavljam, nema veze sa Alvirkom i nije domaci nego italijanski test!

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 22:10

Čaki
Pa zato je Delta na 2. mestu :))

Autor Predrag 25 Okt 2012, 22:13

@Predrag
pa naravno kad je najveca, a jedina ima uzduzno pomeranje zadnje klupe za cak 14cm!
Od mene ima 1.mesto... :)

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 22:19

@Predrag
Kazes krajnje nerealno... ovi testovi, i svi drugi, su namenjeni, barem moje misljenje, cisto da vidis stav novinara o nekom modelu, sta on vidi kao nedostatak i kao prednost, naravno da ne treba uzeti kao benchmark njegovo misljenje... individualni stav je ono sto je najbitinije ti ces nesto videti kao nedostatak, drugi neko nece itd...

Autor Orlo 25 Okt 2012, 22:34

@Orlo
Yes ;)

Autor Predrag 25 Okt 2012, 22:43

@Orlo
pa nije bas tako!
Svi kriterijumi se mogu izmeriti, prostor u cm, buka u dB, preglednost u mrtvim uglovima, klima u minutima do zeljene temperature itd.

A sto se Predraga tice cim Skoda nije pobednik, ni test nije realan!
Sreca pa nije ni usla u izbor za test... :)))

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 22:49

Tužno bi bilo kada "delta" ( sa Wb 2700 ) ne bi imala unutra vise mesta od 308 ( sa Wb 2608 mm ).
Samo, njena prokleta cena, jer ako će da se meri samo prostor i komfor, činjenica je "delta" košta skoro kao pežo 5008, a to su ipak dva sveta.
Delti, dakle, nema prigovora, osim cene. Doduše, to je "premium" ( kako to neki zovu ), pa je i "premium cena"

Autor Moron 25 Okt 2012, 22:53

@carobnjak
Nisam mislio na izmerljive faktore poput dimenzija, buke i snage pa onda njihovo puko poredjenje, vec tipa da li je udoban, prostran (ne moze da bude isto mesta za nekog 175 i 195), da li je dovoljna snaga/ubrzanje - ljudi imaju razlicite afinitete, da li je enterijer kvalitetno odradjen nekom je to bitno nekom ne, ostave za sitnice, gepek nekom treba veliki itd... i onda one potpuno nebitne stvari za zivot brzina prolaska kroz krivinu, vreme na stazi, prijanjanje u toj istoj krivini pri velikim brzinama - mislim glupo je ocekivati neke performanse i sportske osobine od npr MPV-a ili malog gradskog auta a novinari usled nedostatka ideja menjaju teze...

Autor Orlo 25 Okt 2012, 22:58

@Orlo
u ovom testu je poredjen komfor (vidi napred), ne mislim na neke druge...

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 23:00

@carobnjak
Golf 6 ima stvarno tvrdo oslanjanje, dosta puta sam se vozio, nekima to ne smeta... gde je Megane po tom pitanju, francuzi su poznati po udobnosti? Kazes Astra na prvom mestu... ona AGR sedista su najudobnija, uverio sam se licno, plus FlexRide = dobitna kombinacija...

Autor Orlo 25 Okt 2012, 23:08

@Orlo
Megane i 308 su jednaki po udobnosti, nalaze se negde na sredini.
Kod 308 je zvucna izolacija katatrofalna!

P.S. nista od toga ne kazem ja... :)

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 23:21

@ carobnjak
Ja ne znam odakle su uzimali podatke, sa wikipedia sajta ili od PR-a.
Ali 308je komforniji i od Astre i od Focusa, a od Megana da ne dokazujem... Ali ima onih koji su se vozili u oba, pa želim da kažu utiske

Autor Dejan L 25 Okt 2012, 23:21

@Dejan L
sustina je da je 308 zreo za zamenu...

Autor carobnjak 25 Okt 2012, 23:23

carobnjak
Zvučna izolacija sigurno nije gora nego kod nove Corse 1.3 CDTI. Šokantno saznanje da tako bučan automobil još uvek postoji.

Autor Predrag 25 Okt 2012, 23:29