home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bond groznica se širi… uz premijeru najnovijeg filma Skyfall. Sasvim se slučajno poklopilo da Bond i Toyota ove godine zajedno slave!

James Bond puni 50 godina, dok ove godine Toyota obeležava 75 godina postojanja. Zbog toga je pravi trenutak da zavrtimo film unazad i podsetimo se još jedne legende; jednog od najatraktivnijih automobila koje je Toyota napravila, a koji je učestvovao u stvaranju ikone 007 - Toyote 2000GT.

U godini kada je predstavljen, 1967, model 2000GT je dobio prvu glavnu filmsku ulogu rame uz rame sa Sean Conneryiom, koji je glumio Jamesa Bonda u filmu Samo dvaput se živi. Ovaj Bondov automobil je jedinstven i razlikuje se od „standardne“ verzije ove ionako limitirane serije automobila. Navodno su, zbog Conneryjeve visine, filmski producenti tražili od Toyote da preradi automobil i naručili dva kabrio modela za film. 2000GT je kao prikovan za put, a njegova najviša tačka je samo 116 cm iznad tla.

45 godina kasnije, 2000GT je postao ikona i sastavni deo istorije Jamesa Bonda.

Često je nosio titulu „prvi pravi japanski sportski automobil", izrađeno je manje od 400 primeraka ovog dvoseda sa motorom napred i pogonom na zadnje točkove. 2,0 litarski šesterocilindrični motor je prvi Toyotin DOHC motor razvijen u saradnji sa Yamahom. (Nekoliko decenija kasnije, ponovo smo sarađivali sa Yamahom na razvoju superautomobila Lexus LFA.)

Nedavno je američki voditelj i kolekcionar automobila („gearhead" u SAD-u) Jay Leno dobio priliku da provede vreme za upravljačem jednog od tih 2000GT kabrioleta.

Ne samo da je 2000GT holivudska ikona i istinski lep primer automobilskog dizajna i inženjeringa, nego je on takođe i pravi sportski automobil sa neverovatno bogatim nasleđem.

1966. godine, pre nego što automobil lansiran, vozili smo 2000GT u 72-časovnom testu izdržljivosti pri visokim brzinama. Postavili smo niz svetskih rekorda brzine i izdržljivosti tokom ovog testa, koji je priznat od strane Svetske automobilske federacije (FIA). Iste godine, 2000GT je bio treći na Velikoj nagradi Japana i nastavio da pobeđuje 1967. u trci 24 časa Fuđija.

Kasnije je američka automobilska legenda Carroll Shelby hvatao vetar sa 2000GT, pa je odlučio da vozi dva primerka u trkama „Sports Car Club of America (SCCA)“ u sezoni 1968. Shelbyu su isporučena tri automobila, dva je vozio, a treći je zadržao ’kao rezervu’. Vozači Scooter Patrick i Dave Jordan su sa 2000GT ostvarili nekoliko pobeda ili završili sezone drugi i treći tokom prvenstva.

A legenda se nastavlja... naš najnoviji sportski kupe sa motorom napred, a pogonom na zadnje točkove - Toyota GT86, u velikoj meri nasleđuje dizajn svog pretka i nastavlja tradiciju izgleda našeg atraktivnog sportskog automobila. Kako biste se u to uverili, najbolje da pogledate video našeg glavnog dizajnera „Dezi" Nagaya koji će vam sve to strastveno objasniti svojim rečima!

PR Toyota Srbija

Izvor: Toyota Europe Blog, autor Danny Chen



čitanja : 1514



Komentari

jedini japanski klasik vredan paznje i taj jedan kopija necega drugog (u ovom slucaju, jaguara e-type).

Autor mile antena 30 Okt 2012, 15:00

@mile antena,
Slazem se. Samo, svrstao bi tu jos i Toyotu Landcruiser prvih par generacija. Mada je i to kopija izvornog Jeep-a.

Autor Uros Cuore Sportivo 30 Okt 2012, 18:21