
Preuzeto sa: Rts.rs
Sa 0,03 evra po kilometru Srbija ima najnižu cenu u rangu zemalja koje naplaćuju putarinu, a nemaju vinjete, pokazuje statistika EU. Stručnjaci kažu da se zbog vinjeta stvara privid jeftine putarine u pojedinim zemljama, pa su u EU odlučili da se one ukinu od 2015. godine.
Većina vozača u Srbiji smatra da plaća najskuplju putarinu u Evropi. Statistika Evropske unije, međutim, to demantuje - sa 0,03 evra po kilometru imamo najnižu cenu, u rangu zemalja koje naplaćuju putarinu u zatvorenom sistemu autoputeva, a nemaju vinjete. Stručnjaci kažu da se privid jeftine putarine stvara u onim zemljama koje naplaćuju putarinu putem vinjeta, pa su u Uniji zato odlučili da se one ukinu od 2015. godine.
Ako idete u Mađarsku, Austriju ili Sloveniju, na granici ćete kupiti nalepnicu za putarinu koja za 7 ili 15 dana košta od 10 do 30 evra, što će vam se učiniti jeftino. Ako ste autoprevoznik, za kamione preko 3,5 tone ipak ćete platiti putarinu po kilometru, i to po tarifi 30 odsto većoj nego na našim putevima.
Zatvoreni sistem naplate putarina imaju razvijene zemlje u Evropi. Prema statistici Udruženja koncesionara autoputeva, Srbija je sa 0,03 evra po kilometru najjeftinija. Slede Grčka i Italija, a najskuplja je Francuska.
Zemlje koje putem vinjeta naplaćuju putarinu, a to su Bugarska, Austrija, Rumunija, Slovačka, Švajcarska, Slovenija, Češka i Mađarska, nisu više u stanju da održavaju puteve, odnosno donacije država su male pa su koncensionari autoputeva Evrope odlučili da od 2015. godine ukinu vinjete.
"Razlog tome je obezbeđivanje neophodnih sredstava za održavanje široke mreže autoputeva jer je stanje na pojedinim putevima veoma loše i putarina je jedini izlaz", kaže Milenko Carković, direktor naplate putarine Javnog preduzeća "Putevi Srbije".
Poljska je prva koja će svoje autoputeve već sledeće godine dati privatnim licima na upotrebu.
"Donacije države nisu toliko velike da bi i dalje mogli da zadržimo vinjete za naplatu putarine. Tražimo privatne investitore koji će da ulože novac, naplaćuju putarinu i posle 20 godina Poljskoj državi vrate autoputeve u onom stanju u kome su ih i preuzeli", kaže Robert Novak iz Puteva Poljske.
Jedina država u Evropi koja ne naplaćuje nikakvu putarinu je Nemačka. Međutim, Nemci su od prošle godine uveli putarinu za kamione od preko tri i po tone po pređenom kilometru, a planira se i uvođenje naplate putarine za automobile.
Video prilog možete pogledati na sajtu Rts.rs
Ovde ljudi iz "Puteva S(v)rbije" dokazuju kako misle da su ljudi ovce.. Sa velikom vunom..
Zaboravili su da pomenu Hrvatsku, koja je samo duplo skuplja od nas.
Cesto putujem autoputem NS-NI. Primetio sam da sada ima mnogo vise vozila na autoputu nego pre godinu dana.
Verujem da je razlog tome sto je pad dinara smanjio cenu putarina u evrima.
Pancev
Nisi upućen, ne zameram ti :)) Istina je da je kod nas putarina među najjeftinijima. Možda je jedino Makedonija jeftinija, ali ima gore puteve.
Znači završava se vreme slobodnog putovanja po Jevropi, i počinje preko preče naokolo bliže. Vozićemo po selima i gorama Jevrope. Neka da upoznamo lepote, kao što smo upoznali srbiju, jašući Ibarskom, Vojvođanskim salašima i sl, a uzgred zaostale pare mogu da posluže za fin ručak u kafani.
Nego, treba da upozorimo Jevropu šta je čeka, nisu svesni. Da spreme kuće blizu "okuka" u koje će uletati Turci sa šlešperima i da vezuju ormare, da se ne preturaju... I spreme pare za popravkiu lokalne putne mreže, kojoj sledi slom.
Imaa ovde u nas eksperata za to, samo da zatraže od naše Vlade.
Pa u kakvom su nam stanju auto-putevi trebali bi oni nama da plaćaju korišćenje?!
Jedan primer u nizu,
Bgd-Sremski Karlovci-Bgd = 480 dinara! (putnički auto)
Šta se dobija (u te pare)? Zalivene pukotine zvane "zmije", plitki kolotrazi, zatim neponovljiv osećaj vožnje kao po šinskim pragovima.
Na "zapadu" čak ni da plate ne mogu,... za tu "sreću".
Pritom trake ka Bgd (boljeg stanja) su "rekonstruisane" 2008 godine,... pa sve ukupno da je od testa napravljeno u boljem stanju bi bilo.
Tvrdim da je trenutno isplativije ići starim novosadskim putem istu relaciju, jer je u jednom delu skoro rekonstruisan i očekivano dobrom stanju + nema harača, u odnosu na onaj "Pariz-Dakar" sa po tri trake!
Kukala nam majka dok vraćamo rate jednog od tih kredita uz vožnju po "kaldrmi" :(
Pa kakva su nam primanja tj plate i ova putarina je skupa a regionalni putevi katastrofalni. Sad kad dođe sneg biti će i zavejani.
Đenka
Želim ti vožnju Francuskim auto putevima, da vidiš kakve tu šarolikosti ima. A cena!!! Po mojoj oceni, oko 3-4 puta skuplja nego ovde.
Otiđi na auto put Solun - Atina, cirka oko 400km ima 5-6 naplatnih rampi, a cena sitnica, oko 25€ !! Uzgred, put nije ništa, a česte naplatne rampe, izgube smisao auto puta i imaš osećaj da ti istresu novčanik. U Francuskoj je još giore...
Cena putarine Beograd - Horgoš je 330 dinara, čini mi se. Blizu 200km. Pri tome, vešti obiđu "prepreku" blizu Srbobrana, i ostade za kafu :)
Mange
Braniš posao i to razumem..
Bg - In je 240din.. Sitnica..
Đenka
Slažem se..
Pogotovo deo In-Ns je potpuno Ok..
Panchev9
Bg - Ns - Horgoš ima otvoren sistem naplate putarine, na žalost.
Preskočio sam u računu naplatnu rampu iza Bataje.
Uglavnom, ljudi ne računaju pravu cenu vožnje autoputem. Mora uvećati za povećanu potrošnju goriva i to zavisi... od bar 1l/100km pa do fantastičnih cifara.
Ne branim ja JP Puteve Srbije. To je neminovnost i moramo priznati da je naša putarina među najmanjima. Lično podržavam vinjete ali evo i Evropa oće da me demantuje.
Retko plaćam putarinu, jer kad taksiram imam besplatnu vožnju auto putevima Srbije :)
Mange,
za "autoroutes francaises" mogu samo da ti verujem, nikada bio nisam, a za cenu (x 3,4) moj komentar je ... pa i pare za koje rade su mnogostruko veće, jeli?
Spomenuo si GR (Solun-Atina) česte naplate... (novčanik u zubima)... moguće, ali spomeni i Solun-Arta, Preveza (ka Lefkadi) pričali smo ti i ja o tome ovde.
Pa ima li nešto bolje, zanimljivije, impozantnije od tog auto-puta?
Kada sam se vratio sa tog letovanja (skoro nikad boljeg) pa bar 30% kompletnog utiska mi je upravo vožnja tim silnim auto-putem.
Tada još naplata nije bila u funkciji, sada jeste, ali ono je u svakom smislu opravdano da se plati koliko god traže :)
Inace Mange, Bg-Horgos je 240din + 330din u jednom pravcu, sto ce reci ~1200din za tamo i nazad.
Mange, putarina za auto od BG do Su je 240+330 din. Ukupno 570 din, ili 5,5€.
Znam, napisao sam gore, preskočio sam naplatnu rampu kod Batajnice.
Znači cena je nekih 5€ za oko 200km. Kažem, Makedonija je najjeftinija, ali tamo za za nekih 140 km se plaća 3€.
Zato, nemojte reći da je putarina skupa, nego da smo mi dobrooo siromašni.
Evo kod Hrvata, čini mi se od Batrovaca do Bregane, oko 350km je negde 16€... Ne bi da listamo cene po EU, bilo bi frapantno.
Voleo bih da mi neko objasni kako je sistem vinjeta manje isplativ od podizanja PET mostova na 80km NS-BG da bi naplatne rampe bile sa iste strane?
Cinjenica je da se drzavni aparati velelepne EU raspadaju i vise nisu u stanju da se bave ni putnom mrezom a kamoli bilo cim drugim osim kradje. Da podelimo privatnicima, ukinemo vinjete, jer kako bi radila vinjeta ako Vlaclav ima 100KM a Jirzek 200KM autoputa, ko bi raskrstio ciji su ciji novci.
Hahaa francuski auto-putevi gori od nasih! :D Vrh, ali vrh! Tu pricu mozes u svom selu da prodajes, verovace ti mozda :)
Jedno je jedino tacno, po odnosu cena-kvalitet samo braca Makedonci mogu da nam konkurisu. U Hrvatskoj je putarina 2x skuplja, ali su i putevi u proseku toliko bolji. Za Sloveniju da ne pricamo.