home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, u toku ministarskog sastanka u okviru 81. Generalne skupštine Interpola u Rimu, priliku za reklamu u holovima hotela Hilton, iskoristile su brojne svetske firme. Među njima svoje mesto našao je i najnoviji model kompanije Fiat - 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu.

Automobil je izložen ispred hotela, a kompanija iz Torina ima i svoj štand.

Proizvodnja Fiata 500L počela je u julu ove godine, a iz Fijata su tada najavili da će do kraja godine biti proizvedeno oko 30.000 automobila.

Ovaj automobil biće plasiran na više od 100 tržišta u svetu, uključujući i SAD, kao i regione Azije i Pacifika.

Autor: Tanjug.rs



čitanja : 1152



Komentari

I corava koka ubode poneko zrno, pa je tako i nasa nesposobna drzava ubola premiju s Fiatom.

Autor B.M. 05 Nov 2012, 19:20

B.M.
Premiju sa Fiatom hahahah :)))

Autor Predrag 05 Nov 2012, 19:29

Ma sta je tebi, ovo je najveci posao od postanka Srbije. Imas na sajtu B92, izvoz Srbije u Septembru, na prvom mestu kukuruz 32mil.€, na drugom automobili 30mil.€. A tek su poceli u FASu, koji je i najefikasnija firma svih vremena u Srbiji, par hiljada radnika pravi par milijardi €.

Autor B.M. 05 Nov 2012, 19:48

B.M.
Znači uskoro ćemo biti u rangu sa Švajcarskom. Sjajna vest! :))

"najefikasnija firma svih vremena u Srbiji" :)) Kakva propaganda! WooW

Autor Predrag 05 Nov 2012, 19:54

...ili je propaganda ili je totalno neznanje...

Autor Jovanovic 05 Nov 2012, 20:04

B.M.
Samo za tebe:

https://www.youtube.com/watch?v=G6dkMsogZ30

Autor Predrag 05 Nov 2012, 20:16

Tjah, po izvozu automobila smo ispred Svajcarske. Navedite koja to firma u Srbiji izvozi vise od FASa. Pa rast izvoza i BDPa iduce godine baziran je na proizvodnji automobila. A sto se tice izvoza piljoprivrede drzava je na ime subvencija dala mnogo vise i daje seljacima nego FASu.

Autor B.M. 05 Nov 2012, 20:41

@ B.M.

molim te kazi da li si ozbiljan? izvoz kazes je veliki? a gde izvozimo (na lokaciju mislim)? jel FAS izvozi direktno u neke zemlje ili sva vozila izvozi u Italiju a iz Italije se vozila distribuiraju na ostala trzista? a sta mislis po kojim vrednostima na fakturama FAS izvozi u Italiju, a po kojim Italija izvozi dalje? da li zaista mislis da bilo sta osim minimalnog profita ostaje u Srbiji, fabrici u kojoj italijani nemaju 100% vlasnistvo? a sta mislis koliko profita od dalje prodaje ostaje italijanima kada prodaju vozila dalje preko firme u kojoj su 100% vlasnici? a kako se to posmatra izvoz bez uvoza? a sta cemo sa uvozoma FASa? koji domaci proizvod, ocemu mi pricamo? pa uvezli su i zabice za branike !!! bukvalno!!! nema D od domaceg prozivoda unazad 5 meseci niti ce ga biti skoro.

to je identicna glupost i propaganda kao i sa cuvenim sartidom koji je na papiru (bas kao i FAS) nas najveci izvoznik...dok neko nije iskopao/pronasao, gle cuda, da je sartid bio i najveci uvoznik(najvise sirovina za proizvodnju) pa se u bilansu uvoz/izvoz pojavila 0 (nula). FAS nije nista bolji!!!

Autor Jovanovic 05 Nov 2012, 21:59

@Jovanovic
Pametno zboriš ;)

"Na ovome svetu mogu da kažem što se dešava, to nije istina. Mislim, na ovome svetu, što bi naglasio, da PROPAGANDA, što većina kažu, da ovome, nije istina!" E to ti je "naš" B.M.

:))

Autor Predrag 05 Nov 2012, 22:31

Zalim ali u ekonomiju se malo razumete, a meni suvise treba za objasnjavati, sto prevazilazi ovaj prostor. Edukujte se, nije sramota. Inosim zvanicne podatke o izvozu auta , i to je bitno, a u kapitalizmu zna se kome ide novac.

Autor B.M. 05 Nov 2012, 23:51

B.M.
Koliko novca po podeli ide prema "specijalnom" ugovoru Fiat-a i države Srbije..
Nadam se da ne računaš da ako izađe npr. jedan 500L napolje za 10.000 ojra(bez davanja), to znači da su tih istih 10.000 "all for Serbia"..

Autor Panchev9 05 Nov 2012, 23:59

Cak i da se svi delovi za auto uvezu a zatim sklopljen auto izveze to je opet izvoz. Stvara se nova vrednost i proizvod, i to visokotehnoloski, sto je mnogo veci uspeh! od izrade stafa na pr. Po vasoj logici ne isplati se praviti slatko il dzem, ako nemamo svoje plantaze voca. Ili zimnicu ako nemamo svoje povrce. Naprotiv, kamo srece da sklapamo i druge marke auta, i prodajemo po svetu.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 00:09

B.M.
Sramota je što se za ovu šklopociju nijedan deo ne proizvodi u Srbiji. Ne pokreće privredu ni na koji način.

Autor Predrag 06 Nov 2012, 00:12

B.M.
Plantaža je u Italiji.. ;)
Nije isto nešto uvesti pa izvesti, nego i proizvesti pa izvesti..

Autor Panchev9 06 Nov 2012, 00:13

@Pancev nismo vise u socijalizmu pa da svi delimo zaradu na ravne casti, a gubitak da pokriva drzava. Nadam se da ce Fiat kupiti i ostatak FASa, drzava ne treba da se mesa u poslovanje privatne firme. Akcije Fiata ce dobiti radnici.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 00:17

B.M.
Zašto je onda "kapitalista" Fiat ušao u dil sa državom???
Kud spomene nesrećni socijalizam..
Što bi kupio? Koji će im? Imaju 66% a o svemu odlučuju( kao da imaju 100%)..

Autor Panchev9 06 Nov 2012, 00:24

ajoj a kako moze Fiat da uzima delove od nasih firmi kad nemaju sertifikate, tj. ne zadovoljavaju standarde? Sto da rizikuju da im reklamiraju auta. A i kad zadovolje i dobiju dozvole treba jos nekoliko god. da prodje. Mislite da je pravljenje delova za svetsku firmu zajebancija, koje ce dati svakom da radi.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 00:28

Oni već dovoljno prave loše automobile, pa im naši proizvodi ne bi smetali ni najmanje.

Pokušaću na brzinu da navedem proizvođače koji bi bez problema mogli da rade za Fiat: Frad, Fad, Tigar, Sintelan, Neva, Azma, Gibnjara, Pes Surdulica, Black Horse, Trayal (neke gumene delove), Nisotec, Fam, Industrija stakla Pančevo, Prvi Partizan, Motins... da ne nabrajam više. Dok je postojala Zastava bilo ih je mnogo, mnogo više.

Autor Predrag 06 Nov 2012, 00:40

P.S. A mnogo drugih bi moglo da prilagodi ili obnovi proizvodnju.

Autor Predrag 06 Nov 2012, 00:42

a znas li kako se postaje dobavljac Fiata? Napravis neki deo i odneses im?. Fiat ima svoje dobavljace s kojima radi godinama. Neke je i doveo, nema vremena da ceka nase strucnjake. Nasi su savremenu proizvodnju auta videli samo na TVu. Ucenici politehnicke su videli robota tek kad je dosao Fiat, i poklonio im jedan za obuku.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 00:55

Jaki mu dobavljači... Nismo baš toliko jadni kao što bi da nas predstaviš. Zastava je imala robote za farbaje karoserija koji su uništeni u bombardovanju, a Lola je pravila robote za industriju, između ostalog i one za zavarivanje Floridine karoserije koji nikada nisu korišćeni.

A ako se ona konfuzija od montaže u Fas-u zove savremenom.... Zamenila je 4 montažne linije, ispresecana je bezbroj puta pa se karoserija diže, spušta, rotira, naginje, stavlja na nosiljku, skida sa nosiljke, spušta na klocne, pa na traku, pa rotira po bezbroj puta... negde radnici ne mogu da postignu, negde se njih 5-6 sprda. Svaki drugi sklepan ide na doradu, naknadno se ručno farbaju vrata, krila... čukaju krov limarskim čekićima, šteluju zazore, i svaki drugi posle dorade ide na doradu, vozila testiraju po gradu, a ne u fabričkom krugu...

Sve u svemu, veoma "ozbiljna" montaža, nema šta...

Autor Predrag 06 Nov 2012, 01:22

Ma da evo vracaju ih iz prodaje koliko su losi . Ti stvarno verujes da je Zastava sa svojim dobavljacima mogla da napravi nesto kao 500L i prodaje ga svuda po svetu ?Nego eto nije imala sansu toliko god.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 07:02

U KGu postoji i fabrika oruzja koja s priblizno istim brojem radnika izvozi 100 puta manje. Razlika je u tome sto je auto visokotehnoloski proizvod s nekoliko hiljada delova i zato je skup, dok na puski na pr. nema sta mnogo da izmisljas novo. Srecom inace bi i fabrika oruzja propala.Bez visoke tehnologije nema razvoja. Naprotiv, nazadujemo, pre 100 god.
smo najvise izvozili svinje a sad kukuruz.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 07:32

"Zalim ali u ekonomiju se malo razumete, a meni suvise treba za objasnjavati, sto prevazilazi ovaj prostor. Edukujte se, nije sramota. Inosim zvanicne podatke o izvozu auta , i to je bitno, a u kapitalizmu zna se kome ide novac."
ovo rece covek koji kaze da treba samo izvoz da se gleda? woow
da nije tuzno bilo bi smesno zaista...

kad se podvuce crta, FASu je SVE dozvoljeno a samo se ze široke narodne mase pravi farsa. Ko hoće malo da razmisli video bi lagano šta se dešava a ko neće onda priča ovakve priče i pričice.

Autor Jovanović 06 Nov 2012, 11:23

@Predrag
naravno da je premija! ma koliko ti uslovi bili na prvi pogleda nepovoljni za nas(Srbiju) moraš shvatiti da nije bilo druge opcije. mogli su da odbiju FIAT, da otpuste radnike i stave kljuc na fabriku, ili još gore da nastave da sastavljaju šklopociju od juga koja više košta da se proizvede nego što može da se proda. Zastava je dugovala FIATu veliki novac i ovo je bio jedini način da FIAT taj novac povrati. E sad da stvari nisu idealne to stoji, daleko su od idealnih, al bar imamo neki izvoz, radnici redovno primaju plate koje zarade a ne iz budžeta.

Autor vts 06 Nov 2012, 11:40

"kad se podvuce crta, FASu je SVE dozvoljeno a samo se ze široke narodne mase pravi farsa. Ko hoće malo da razmisli video bi lagano šta se dešava a ko neće onda priča ovakve priče i pričice."

Moliću obrazloženje ove tvrdnje bez teorija o šta bi bilo kad bi bilo. Koje je rešenje fabrike zastava i da mi se pojasni ta prevara od strane FIAT-a?
Nisam informisan i želim da saznam šta se dešava?

Autor Steeler 06 Nov 2012, 11:47

haha, po nekima je prevara to sto Fiat ne deli profit s radnicima vec uzima za sebe. To se zove kapitalizam. Ili sto bira dobavljace koje hoce. To je takodje kapitalizam. Ili kad trazi sto povoljnije uslove za investiranje. Mozda ste culi za uzreku ; izvoziti ili umreti. Na cemu da temeljimo izvoz? Kykyruzu i malini? Srecom to se menja zahvaljujuci Fiatu, vec ovoga meseca prvi po izvozu je automobil.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 12:23

B.M.
Još kad ne bi izvoz išao preko Italije..
I ja sam previše oćekivao od Fiat-a.. Dobro je da je došao, ali daleko je od mogućeg i idealnog..

Autor Panchev9 06 Nov 2012, 12:36

@B.M i delimicno @Steeler

˝haha, po nekima je prevara to sto Fiat ne deli profit s radnicima vec uzima za sebe. To se zove kapitalizam˝

1.Fiat da deli profit sa radnicima?
ko je pominjao radnike? pa nije ovo saoupravljanje? Fiat treba da deli profit sa svim vlasnicima tj Srbijom a Srbija je jednim potezom Fiata ostala sa mrvicama a kolac je u Italiji.
2.FAS nije u 100% vlasnistvu Fiata pa da bi s njim mogao (a realno moze zbog zatvaranja oci drzave kao delimicnog vlasnika) da radi sta hoce i da profit gura gde zeli.

Autor Jovanović 06 Nov 2012, 12:38

Alo, drzava duguje Fiatu pare, i to ne male, sta jos. da joj daje od profita? Moze i da je tuzi. I infrastrukturu, to je takodje po ugovoru. Ne ide izvoz samo preko Italije, svakog dana sleperi razvoze svuda, a idu i vozovi preko Vojvidine na zapad. Pljyjete po FASu a ta firma napravi prometa za dan vise nego 90% firmi u Srbiji za godinu dana.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 12:55

Jovanović
Ne vredi.. Verko i Markione su zaposlili B.M. da diže rampu na putu ka Baru( tkr. izBARonisali su ga) pa je nerealan njegov pogled na "saradnju"..
Uzdravlje

Autor Panchev9 06 Nov 2012, 13:03

Hoćeš da kažeš da je FIAT uradio šta je mogao?
I jeste...

Kupio je fabrku u državi u kojoj mnogo toga ne valja i produkt je nas svih, naših gluposti i našeg nelogičnog razmišljanja + stranih uticaja (nije bitno u kojoj razmeri ali ima i toga)... Tako da ta fabrika ne vredi nešto, barem na svetskom tržištu.

Zatim je kao svako ljudsko biće gledao da prođe dobro u tom ugovoru, gde pomažu domaći političari koje niko ne bi da smeni niti uhapsi, linčuje i izbaci iz države jednom za sva vremena.

Opet, nije FIAT kriv.

I ti bi tako postupio da si umesto FIAT-a na čelu. Gledao bi svoje dupe, kao i ja.

Godinama smo bili glupavi, gledamo produkt svoje nesloge, i mislim da je sasvim ok. Dobijaćemo plate za proizvodnju 500L, a onda po definisanim zakonima i dogovorima iz ekonomije će pisati "made in Serbia" ili "made in Italija". Ostatak profita dele oni koji su na čelu. Tako bih i ja delio da sam vlasnik FIAT-a.

Važno je barem da nešto radi, a ne da sve propada dok se mi dogovaramo ko je u pravu. Ne verujem da bi Yugo bilo gde uspeo da se proda. On je produkt tapkanja u mestu. Isto ako učenik u školi ne uči... ostaje u istom razredu dok ne nauči. A drugari već završavaju škole. Ne znači da je učenik glup, samo ništa ne radi da napreduje i zgazi ga vreme.

Ko je onda kriv što nemaš veću platu???

Autor Steeler 06 Nov 2012, 13:05

Steeler, da se razumemo, ako citas od pocetka komentare, nije krenula prica protiv Fiata/FASa vec iskljucivo protiv klasicne zamene teza i propagande koja se siri putem medija i evo B.M.-a. Svakako da FAS/FIAT se ponasa onako kako mu/im je omoguceno ali je problem sto se predstavlja kao da je Fiat dosao samo zato da bi oporavio KG/ Srbiju, proizvodio jeftin model za Srbiju, pokrenuo celu privredu Srbije i sl. nije tako, nece biti tako a ja samo imam protiv zabluda koje ljudi masovno sire i mantri koje ponavljamo kao ocenas.
FAS/Fiat trzisno posluju, profitno su orijentisani (razumljivo) ali daj onda da stvari nazovemo pravim imenom i da ne gledamo samo emisiju SAT. Svakako je dobro da se bar nesto pokrenulo u KG ali umesto da se aktivnije ukljuci u pricu i zaradi jos nesto kao vlasnik, Srbija uporno zmuri a Fiat to naravno obilato koristi.

Autor Jovanović 06 Nov 2012, 13:54

Ne čitam komentare od početka (svih vesti o 500L), ali naravno da neće jedna fabrika praviti auto samo za nas jer se ne isplati, a oni nisu crveni krst da nam čine usluge. Slažem se da je glupost. Nismo Kina, USA ni Indija i slični da budemo tržište za sebe i imamo posebne modele samo za nas. (gomile i gomile stanovnika).

Sve je to ok, ali "Srbija" ne postoji... u tome je problem. "Srbija" je samo definisan pojam, ljudi su krivi, a onda se lepo sazna ko je zadužen za takve odluke i mora da se deluje. Ako je 200 ljudi odogovorno, 200 treba da se kazni, izbaci, linčuje ili šta god odgovara narodu.

Ili je situacija da ostale farike stakla, gume i sličnog nisu sposobne da naprave biznis plan koji je bolji od konkurencije.
Ne bi me čudilo da su u pitanju interesi pojedinaca, ali treba sve saznati pa će krenuti proizvodnja.
U suprotnom... sami smo krivi, moramo da se popravimo zbog nas, a ne FIAT-a.

Autor Steeler 06 Nov 2012, 14:14

@Jovanović

"ali je problem sto se predstavlja kao da je Fiat dosao samo zato da bi oporavio KG/ Srbiju, proizvodio jeftin model za Srbiju"

nikad nisam čuo da je FIAT ili bilo ko relevantan najavljivao jeftin model za Srbiju i hvala im na tome, nama ne treba novi yugo ili fica nama treba izvoz.

Autor vts 06 Nov 2012, 14:22

@ vts

pa svakako je bilo price na tu temu dok se nagađalo sta ce FAS praviti.
u prilog tome ide i odluka od pre par dana da vrate punto u proizvodnju koji će ići za srbiju i region. to nije jugić ili fica?

http://www.kamatica.com/tockovi/vraca-se-punto-auto-po-meri-srpskih-kupaca/3776

Autor Jovanović 06 Nov 2012, 14:31

Pobogu... kako odluka da zarade još malo na proizvodnji jeftinijeg modela ima veze sa nekim površnim nagađanjem u vezi fabrike u Kragujevcu?

Opet, firma koja želi da zaradi tako što nudi razne opcije.

Narod koji živi u našoj, a bogami i komšijskim državama je generalno slabih primanja i Punto Klasik je odlična kupovina za male pare. Nije polovno, a solidan auto.
Drugarica ima Punto, crni, lepo izgleda i jako je zadovoljna. Odlično radi.

Još ako spuste cenu kada predaš stari auto, biće odlično. Ko ne želi polovan auto, nema u glavi probleme poput "da komšija zavidi što imam polovan Pasat", biće zadovoljan.

Autor Steeler 06 Nov 2012, 14:41

Steeler
ne vredi :)
nema površnog a još manje nagadjanja ali nema veze...nastavi da citas reviju SAT i miran si. kako ti kazu, tako je. tu glavobolje nema :)
Pozdrav.

Autor Jovanović 06 Nov 2012, 14:58

Pozdrav i tebi! :)

A ti mi molim te odgovori na pitanje koje je rešenje te situacije?
Počni da daješ odgovore, konkretne, obrazložene, a ne samo kritike i kukanje.

Autor Steeler 06 Nov 2012, 15:03

Drzava je dugovala Fiatu pare pre po etka ovog posla, a duguje mu danas jos vise . Ko koga tu iskoriscava? Da se te pare duguju seljacima il nekom drugom putevi bi odavno bili blokirani, a pare pronadjene. Nije Fiat je duzan da ceka i uposljava nasa propala preduzeca, jer su nekad radila i Zastavu. To je bilo moguce u socijalizmu, danas vise ne.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 17:45

Pomozi savetima Neobusu, Ikarbusu, FAPu, spec.vozilima Sombor, i ostalima u stecaju. Mora da im je domaca pamet potrebna cim propadaju. Fiatu nema potrebe.

Autor B.M. 06 Nov 2012, 22:55