
Kako prenosi Beta, Vlada Srbije je odredila najniže cene teorijske i praktične obuke za vozače i za polaganje vozačkog ispita koje predviđaju da obuka za B kategoriju ukupno ne može koštati manje od 54.160 dinara, bez poreza na dodatu vrednost.
Kandidati za B kategoriju moraće auto-školi da plate teorijsku obuku 11.080
dinara, praktičnu obuku 39.400 dinara, polaganje teorijske obuke 918 dinara i
polaganje praktične obuke 985 dinara.
Na to će Ministarstvu unutrašnjih poslova Srbije morati da plate 792 dinara
naknade za polaganje teorijskog ispita i 985 dinara naknade za polaganje
praktične obuke.
Cena za teorijsku obuku za kandidate za AM, A1, A2, A i B kategoriju iznosi
11.080 dinara, za C1, C, D1 i D kategoriju 1.939 dinara a za F kategoriju 9.695
dinara.
Za pohađanje praktične obuke najmanje će platiti kandidati za kategoriju AM -
5.145 dinara, a najviše za B kategoriju - 39.400 dinara.
Cene polaganja praktičnog ispita su od 985 dinara za B kategoriju do 1.590
koliko moraju da izdvoje kandidati za D1, D, D1E i DE kategorije.
Odluka je stupila na snagu 2. novembra, kada je objavljena u Službenom glasniku.
Autor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Blic.rs
KOJI LOPOVLUK!
Ja razumem da treba bolja obuka, ali je to skoro duplo od prosecne plate...Kako ce neko iz unutrasnjosti, recimo muz i zena koji zajedno imaju 40 000 da placaju obuku dece. Dizace kredit ?
MUP nas dere svaka pionirska...
A samo kad pomislim da su predvideli obaveznu zamenu tablica na 5 godina!!!
@NemanjaBB
Vozacka dozvola nije socijalna nego ekonomska kategorija tako da ne postoji niti jedno opravdanje da bude jeftino, osim toga to bi bio jedan od nacina da se unapredi bezbednost saobracaja s obzirom na to kolike su razlige od do sada aktuelnog nacina polaganja i ovog novog, a drugi da se oni koji bi da imaju parce papira pod nazivom vozacka dozvola, a imaju nameru da urade za male pare (mozda samo da plate da dobiju preko veze) i bez obzira da li su sposobni i da li su naucili da se uklone... na taj nacin dolazice oni koji zele, mogu i hoce da nauce i to je jedini nacin da se poveca bezbednost.
glupost Orlo.
Ja imam solidne pare i naravno, dozvolu. Pa me bas briga.
Ali stojim iza tvrdnje da ni jedan djak ne bi smeo da izadje iz osnovne a da nema polozen PSP, kao i da ne izadje iz srednje a da nema polozenu voznju!
Izbaciti glupavu veronauku, sociologiju i sl. budalastine i ubaciti VOZNJU!!!
Voznja je osnovna potreba danas. Da ne govorim da se na gotovo svakom radnom mestu danas trazi B kategorija!
Racunari, engleski jezik i voznja! Tri vestine koje su neophodne za prezivljavanje u beyond 2000 svetu!
@Gagi
To sto ti pricas nema nigde u svetu. Vozacka dozvola nije pravo nego privilegija... ali kao sto je skola (srednja) neobavezna tako je i ovo neobavezno, jer siguran sam da neko koga ne interesuje voznja ne moze da bude dobar i siguran vozac, a osim toga u zapadnim zemljama, skoro je bila neka anketa i mladi kazu da im to uopste nije bitno (da imaju auto), jer oni imaju dobro razvijenu mrezu linija autobusa i zeleznice a i sigurnije im je, ne zamaraju se gde ce da parkiraju vozilo u prenatrpanim gradovima, kako ce da placaju troskove goriva i odrzavanja itd. Cinjenica je da je potrebno da se ima dozvola ali i vozilo zbog iskustva, ali ako se omoguci da svi masovno polazu za malo novaca dobijamo degradiranje sistema polaganja i dobijamo nebezbedne vozace koji dobiju parce papira a uce u hodu u svakodnevnom saobracaju i sutra trebaju odlucivati o necijem zivotu... nazalost.
glupost Gagi,
Slažem se da svi treba da imaju PSP, ali ne vidim zašto bi svi morali da imaju vozačku dozvolu. Za većinu zanimanja dozvola B kategorije realno nije potrebna.
Kvalitetna i dobra obuka mora i da košta tako da mene cena ne brine. Problem je što kvalitetne i dobre obuke u Srbiji još dugo neće biti samo ćemo je plaćati kao takvu.
@Orlo
100% podržavam.
Javni prevoz kada je normalan i dobro organizovan je višestruko bolji od ličnog prevoza. Pored toga što se uštede pare, uštede se i vreme i živci, a bezbedniji je i elegantniji. Nažalost ovo nije slučaj kod nas.
živim u nemačkoj već 2 god. i vozio se sa više ljudi, koji su polagali ovde, a skoro i sa jednom devojkom koja od skoro ima dozvolu.Ljudi pa to je strašno koliko oni ne znaju da voze, koje ono pustio u saobraćaj ja stvarno ne znam.Obuka košta 1500e+, što znači da ova obuka neće doneti nikakvo poboljšanje...
Pricate gluposti svi zajedno!
Voznja danas treba svakome. Od najprostijih delatnosti, poput vozaca, cistaca, pa do sluzbenika.
Danas ne mozes cistac biti ako ne znas da vozis. Pogledajte malo ko vam zgrade odrzava. Svaka ekipa ima jednog clana koji je zaduzen da vozi "van" u kome se nalazi pribor za odrzavanje higijene.
Dostavljaci, kuriti, lomercijalisti, preduzetnici, privatnici, arhitekte, gradjevinci, veterinari, majstori, serviseri, advokati, geometri, lekari, bastovani...
Danas gotovo da nema oglasa u novinama, gde se ne trazi voznja! A ko ne voli da vozi??? To je tek glupost?
Pa ko voli da se mota po javnom saobracaju, sem ako bas ne mora?
A vestina voznje nije nikakva mudrost! Sta tu ima da se uci, a da rodjeni otac ili stariji brat ne mogu da te nauce! Za privatnog pilota se polaze 7 kurseva i leti oko 40 sati.
Znam jer sam polagao.
Tako da nemojte praviti nauku od necega sto nauka nije. Voznja je budalastina, stvar vezbe i SVESTI!
A svest je ono sto nas narod (stoka) nema.
Kod nas politicari, koji zavrse fakultete ne znaju da vode drzavu a vi ocekujete od naroda da vozi kako treba!
Nije realno. U USA svako vozi i nikome nista ne fali!