
Daljinska dijagnostika (Remote Diagnostic) ponuđena je kao glavna karakteristika telematskog rešenja od strane poznatih proizvođača automobila i originalnih delova i opreme (Original equipment manufacturer – OEM), kao što su GM, Volvo i BMW. U skorije vreme, Ford je takođe dodao dijagnostiku kao funkciju svog SYNC sistema, baziranog na hibridnom telefonu.
"Prodorom telematike koja je u porastu i daljinske dijagnostike kao osnova bezbednosti i bezbednosnih funkcija, OEM kompanije sada istražuju kako da prošire pristup svojim servisima, obuhvatajući i upravljanje odnosima sa klijentima (Customer Relationship Management - CRM) radi povećanja zadovoljstva kupaca i poboljšanja njihove lojalnosti", izjavio je Dominique Bonte, potpredsednik i direktor u kompaniji ABI Research.
"Elementi ovog pristupa obuhvataju intuitivno održavanje na osnovu prognoza, kao i održavanje tzv. up-selling i cross-selling aplikacija i sadržaja", dodao je Bonte. Toyota Friend privatna društvena mreža, podržana od starne Salesforce Chattera, povezuje Toyotine kupce, njihove automobile i njihove dilere kako bi podelili proizvode i usluge, kao što je npr. informacija o upozorenju za punjenje električnih vozila (EV). Privatne mrež su se proširile i na javne društvene mreže kao što su Twitter i Facebook. Na kraju će ovaj servis biti dostupan i globalno, ali se prvi put nudi u Japanu za Toyotine EV modele i plug-in hibridna vozila (PHV).

Kritično pitanje rešavanja CRM-a je postavljanje kolektivnog i doslednog odnosa prema kupcu vozila preko multi-touchpoint okruženja i ono podržava više metoda komunikacije. To uključuje e-mail, društveno umrežavanje, face-to-face odnos (prodavac), uređaje u kolima, prenosive uređaje i štampače. Druga pitanja uključuju složenost komunikacije i prikupljanje podataka, zaštitu privatnosti, tehničku implementaciju kao i integraciju tzv. Back-end CRM sistema. Dok transformativni automobilski trendovi kao što su povezivanje, društveno umrežavanje, promena stavova vlasnika automobila i elektrifikacija automobila imaju tendenciju da budu prevaziđeni, podjednako važna i dugo očekivana tranzicija iz prerađivačke industrije ka uslužnim delatnostima se često previđa. Interakcija, komunikacija i sveukupno korisničko iskustvo će postati važni kao sam materijalni proizvod (automobil), koji je u suštini ostao isti više od jednog veka. ABI Research kaže da će usvajanjem strategije korisničkih servisa, OEM proizvođači poput Toyote sa svojim društvenim CRM pristupom preuzeti važnu i vodeću ulogu u prilagođavanju automobilske industrije u budućnosti.
Izvor: Netauto.rs
Zna li neko da li se na na ovim novim multimedijalnim displejima (i kod kojih proizvodjaca) moze prikazati ono sto se vidi na displeju smartphone-a?
Znam da toyota za IQ nudi takvu opciju, interesuje me da li se na "ozbiljnijim" vozilima nudi takva opcija?
Pitam to iz razloga da ako fabricka navigacija nije toliko detaljna ili "apdejtovana", jednostavno prikacis telefon i pustis navigaciju sa istog na fabricki monitor.
@cat
Bravo, bash to, sad vidim i kako se zove (display mirroring).
Interesuje me moze li se displej android telefona ovako prikazati i na fabrickim multimedijalnim sistemima po ovom principu i kod kojih proizvodjaca moze?
@Damko
Izvoli: http://www.mp3car.com/mimics/
209$ je samo modul koji kacis na tvoj postojeci ekran osetljiv na dodir. 630$ kosta ceo sistem zajedno sa kapacitivnim ekranom od 7".
Po meni, bolje i jeftinije resenje je da uzmes tablet (ja uzeo Nexus 7) i neki jaci drzac, baterija mu drzi 9+h (a mozes da kupis i punjac za auto), a komponente koje su ugradjene u njega nema ni jedan head unit u kolima