
Kako prenosi Tanjug, prvo mesto na izvoznoj listi Srbije u oktobru su zauzimali dizel automobili do 1.500 kubika, sa 44 miliona dolara.
Istovremeno su delovi i pribor za motorna vozila sa vrednošću od 75 miliona prvi uvozni proizvod, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku.
Na drugom mestu izvozne liste je kukuruz sa 41 milionom dolara, a na trećem izvoz setova provodnika za avione, vozila i brodove sa 29 miliona, koliko je iznosio i izvoz automobila sa paljenjem svećicom, preko 1.000, ali ispod 1.500 kubika.
Rafinisani šećer smo izvezli za 26 miliona dolara, hula hop čarape za 22 miliona, koliko je iznosio i izvoz novih spoljnih guma za putničke automobile.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Od Septembra je evidentiran rast izvoza uprkos činjenici da je prekinuta proizvodnja u Železari Smederevo. Rast izvoza posledica je početka izvoza putničkih automobila iz Kragujevca. Izvoz automobila bio je, prema podacima STO, 1,7 miliona evra u junu, 1,5 u julu, da bi u avgustu bio povećan ne 18,5 a u septembru na 38,9 miliona evra. Nakon kukuruza (22,9 miliona evra) automobili na dizel motor (21,9) bili su drugi po vrednosti, a nakon delova za automobile (19,9) na četvrtom mestu bili su automobili na benzin (17 miliona evra). Izvoz automobilskih guma bio je na petom mestu (13,4 miliona evra).
Ova promena na vrhu liste glavnih izvoznih proizvoda približava Srbiju normalnoj industrijskoj strukturi izvoza u skladu sa svetskom uvoznom tražnjom.(makroekonomija.org)
Necu da budem patetican i da omalovazavam nasu privredu, ali nikako mi nije jasno pokrivanje uvoza izvozom automobila, uvozimo za 75 miliona dolara, a izvozimo za 44 miliona dolara. I gde je tu smanjenje spoljno trgovinskog deficita?
Nisam ekonomista, vec agronom, pa da mi to neko objasni.
Hvala
Prvo, izvoz automobila nije 44mil $, vec 73mil$.Pise dizel automobili 44mil. i 29mil.$ automobila sa paljenjem svecicom.Dizel i benzinci 500L. Drugo, ne uvozi samo Fiat delove i opremu, vec i ostali proizvodjaci i trgovci automobila.
Trece, uvek mora biti zaliha delova u fabrici, nekloliko puta vise od proizvodnje. Ne moze cela fabrika da stoji zbog nekog dela koga nema ili kasni.
@Alfista
44 miliona dizel automobila i 29 benzinaca, ukupno 73mil. od ovih 75 ne uvozi sve fiat za sklapanje automobila vec su tu uracunati i sav pribor i svi delovi koji se koriste za ugradnju u polovna vozila. tako da je racunica jasna. bilo bi lepo kad bi smo znali koliko uvozi sam fiat.
Hvala kolege.
Nisam detaljno procitao, zahvaljujem se na objasnjenju.
Mozda izvozimo i polovnjake, pa tu uhvatimo koji dolar :)
Poništite bord kompjuter vašeg automobila, i ostavite ga da radi na leru, pomalo ga turirajte i potrošnja pokazuje maksimum. Provozate koji kilometar i potrošnja višestruko opada.
Tako je i sa Velikom Fićom. Lako je da ima veliki udeo u izvozu, kad ništa ne izvozimo, sem fiće i ponešto hrane.
Punto se nepravedno zapostavlja. Počeo je i da se izvozi u drugom kvartalu 2010. godine, prvenstveno u zemlje Severne Afrike, Ukrajine i članice CEFTA sporazuma. Samo u 2010. godini, ukupno je prodato više od 15,000 Punto Classic-a proizvedenih u Kragujevcu, od čega je čak 1/4 vozila izvezena. Znaci, cim pokriju trziste s 500L odmah nastaviti s Puntom. Koliko cujem imace neke manje izmene i bice jeftiniji.