
Investicija kompanije Renault-Nissan Allinace od četiri milijarde evra u električa vozila (EV) će konačno početi da se isplaćuje prodajom novog, pristupačnog modela Renault ZOE, rekao je Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan grupe.
"Još uvek postoje investicije koje su u toku, ali za sada imamo ukupan
prodajni paket koji smo obećali, a čine ga četiri električna automobila za
Renault i dva za Nissan. Sada je prioritet da se oni dobro prodaju", rekao
je Ghson. Na osnovu platforme najnovije generacije modela Renult Clio i
sklapanja na istoj proizvodnoj liniji u Renault Flins fabrici u Francuskoj,
novi model Renault ZOE košta 16.000 evra, što ga čini otprilike upola
jeftinijim od većine drugih EV-a.
To je moguće zato što Renault zadržava vlasništvo nad baterijama u automobilu i
izdaje ih za 85 evra mesečno. Njegove baterije kapaciteta 22 kWh, mogle su
dodati hiljade evra na cenu automobila da su bila uključene u maloprodajnu
cenu. "Renualt ZOE je pravi automobil koji će napraviti veliku promenu u
percepciji električnih vozila. Kada sam počeo naš EV program 2006/07. godine,
mnogi ljudi su smatrali da će električni automobil biti Golf klase. Danas, naš
EV izazov je ispunjen. Mi sada kreiramo prave uslove za prodaju EV-a. Većina
proizvođača automobila će to uraditi u sledeće dve-tri godine. Mi nismo
napravili EV iz hobija. To je veliki poslovni i profitni projekat. Danas je
model Nissan LEAF profitabilan, a isto će biti i sa modelom Reanult ZOE",
izjavio je Ghosn.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault
ovo sa iznajmljivanjem baterija je super ideja! ovakavi električni automobil, ko što su Zoe, Prius, Leaf i kompanija (čitaj: više-manje gradski kompakt), za sad imaju smisla jedino na ovaj način... jer, svi oni, koji imaju sličan auto (Clio, Megane) i mesečno naprave bar 1000km (u glavnom gradske i prigradske vožnje), jako su sretni ako im auto na 100km popije samo 6 litara benzina! a po današnjim cenama goriva (recimo u Slo), to već premašuje trošak "rentanja" baterije! pa takav auto dobiva smisao već i u našim krajevima... da o velegradovima -sa "restrikcijama pristupa zbog CO2&Co. emisija", koje traže i dodatne novčane takse i/ili fizićki zabranjuju pristup- ni ne govorimo...
uz to... Zoe je velik ko Clio, prostoran ko Clio i košta odprilike, koliko i dobro opremljen Clio! ali...
- ako mesečno prevaljuješ više od 1000km, jeftiniji je već kod "goriva"
- kako "nema motor" otpada većina "troškova servisa" (ulje, filteri, svećice, remeni, ispušni loncevi, nedaj bože katalizatori i štogod sve se više-manje periodično još "radi" i plača na redovnim servisima)
-baterija (njezina nabavka, održavanje i "odlaganje" nakon istrošenosti) više nije tvoj problem! ti jednostavno "vratiš" i "rentaš" drugu/novu... (što je veliki bonus naspram ostalih električara)
da živim u iole većoj "metropoli" ili, da se na posao ne mogu vozit "10-15min" biciklom, i iz "potrebe" kupujem novi auto velićine Clia, ovakav "Zoe koncept" iznenada dobiva puno smisla i postaje iznimno privlačan!
A gde da se napunim strujom u Srbiji ako nemam garažu sa strujom?
Da se zakačim na banderu?
Da živim u nekom "kartonskom naselju" ( pa da imam neka predznanja kako da uzimam struju sa i iz bandere a da ne poginem ) - ajd i nekako, ali ovako - nikako.
Uostalom, ni struja nije baš džabe - ako je plaćaš.
A mada ni veš mašina nema delove koje ima SUS motor, pa mi majstor Rile ipak dere kožu za njene banalne delove.
Džaba ti ovo.
A i skupo brate
Glavni problem je shto su, kao i uvek svi bili neslozhni. Da se baterije uzimaju na pumpi napunjene, dakle dodjesh on ti izvadi staru stavi novu za 5 minuta, i idesh dalje sve bi bilo resheno.
Oako, sa punjenjem od 4 i vishe sati za 100km autonomije, elektricna vozial su besmislena.
Baterije su i inače loš koncept, komplikovane su za izradu, teške, slaba autonomija, opasan otpad. Nije mi jasno zašto proizvođači gube vreme i dalje sa njima, umesto da svi razvijaju automobile sa pogonom na tečni vodonik, to je za sad jedini način da se trenutno korišćenje automobila nastavi (voziš XYZ km, staneš na pumpu 5 min i voziš opet). A konačno bi se odvojili i od fosilnih goriva makar u auto industriji.
Ma ovi iz marketinga nemaju pojma,a oni nam vode autoindustriju...Dosadio sam i sam sebi,ponavljam ovo po 1000000 put ali eto...Lagani i mali auti=manja potrošnja,manje C02,više parkinga,veća zabava za vozit,kad bi bio lakši bilo bi i manje djelova,znači jeftiniji,puno lakše za popravit,sigurniji,ali dosta je par zračnih jastuka,ABS i ESP,ne trebamo 100 kg izolacije,i zašto struja kad imamo nafte još koliko smo potrošili,a kad i to potrošimo imamo plinova na koje Ottov motor može ići sa manjim promjenama...Ipak,samo jednostavne stvari nikad ne razočaraju!
@ Nepoznata Osoba. naravno, pogotov za gradsku voznju. Duplo vihe vozila na istom prostoru sa ogranicenejm brzien an tipa 50km/h i sve bi teklo mnogo glace. Sada je ste ogranicenje 50, ali cesto stajanje itd pa ti prosek nije ni 30.
Jednsotavno kada bi se u gradovima uvela neka pravila, onda bi to odlicno funkcionisalo, ali svakako da se ne bih tek tako odlucio da idem drumom u necemu sto tezi tipa 300kg.