home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

V2 Sagitta je nastala na osnovi Volkswagenove Bube dve godine nakon Drugog svetskog rata

Stvorena sa ciljem proučavanja aerodinamičkih studija barona Von König-Fachsenfelda, prototipna V2 Sagitta bila je plod ruku nemačkog inženjera Kurta Volkharta, a pronađena je tek nedavno u Austriji.

Izrađena na šasiji Bube, sa lakom aluminijumskom karoserijom, V2 Sagitta mogla je da postigne čak 140 km/h, i to sa neizmenjenim 1,1 litarskim Bubinim bokserom koji je razvijao tek 24KS.

Kako? Zahvaljujući izuzetnoj aerodinamici karoserije koja je pružala otpor od tek 0,217 Cw. Poređenja radi, Buba, na čijoj je osnovi V2 Sagitta stvorena, imala je koeficijent otpora od 0,46 Cw.

Da bi se u potpunosti uzela u obzir naprednost Sagittine građe, treba imati na umu rezultate današnjih modernih automobila. Naime ovaj 66 godina stari automobil aerodinamičniji je od VW Golfa poslednje generacije (0,27 Cw), kao i najaerodinamičnijeg komercijalnog automobila na tržištu - Mercedesa CLA (0,22 Cw).

Toliko o napretku.

Izvor: Tportal.hr



čitanja : 1108



Komentari

Kad je siroka ko motor i ima tockice ko sa kolica za malter. O prakticnosti i upotrebljivosti da ne govorimo. Ovde dvoje se guraju. : )

Autor Pitbull 26 Mar 2013, 11:57

Pa sad zavisi sta je po tebi prakticnost i upotrebljivost. Ako je nizak koeficijent vazdusnog otpora povecava se max. brzina smanjuje potrosnja itd.

Autor bk 26 Mar 2013, 13:55

jedno je prototip, a drugo serijski auto. ovakav prototip nikad nebi usao u serijsku proizvodnju

Autor mile antena 26 Mar 2013, 14:13