home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, i pored subvencije države vredne 14 miliona evra, "fijat 500 L" koštaće više u Srbiji nego u salonima automobila u inostranstvu. Državni sekretar Ministarstva finansija i privrede kaže da je razlika u opremi automobila.

Naime, Čanovi Srpske asocijacije uvoznika izneli su i podatke koje su dobili od svojih poslovnih partnera iz inostranstva, po kojima "fijat 500 L“ sa istim motorom i sličnim paketom opreme košta u Češkoj i Slovačkoj 10.680 evra.

Da ironija bude veća, u cenu srpskog “fiće“ u Češkoj uračunata je i carina, porez i transport iz Srbije, piše list “Alo.”

Državni sekretar Aleksandar Ljubić je gostujući na RTS-u objasnio da odgovorio da cena vozila zavisi od opreme, i da Fijat 500 L koji se prodaje u Beogradu ima kompletnu opremu.

Osim toga, dodao je, u Češkoj ima nekoliko proizvođača automobila, i postoji velika konkurencija.

Na konstataciju da bi država kao vlasnik jedne trećine kompanije mogla da utiče na cenu, on je naglasio da Vlada Srbije jeste suvlasnik ali da ne upravlja Fijatom, i da je interes vlade da Fijat posluje pozitivno.

Na kritke uvoznika zbog subvencionisanja "fijata 500L", Ljubić kaže da je strategija vlade otvaranje novih radnih mesta i upošljavanje što više ljudi, i da ni jedan lobi, pa ni uvozniči, ne može vladu pokolebati u tome.

"Da su matične kuće uvoznika odlučile da subvencionišu kamatne stope, ili da su doneli odluku da otvore nova radna mesta, mi bismo ih podržali u tome", naglasio je Ljubić.

On je dodao i da će razmotriti predlog uvoznika da se omogući zamena staro za novo, odnosno da se plaća porez samo na razliku polovnog i novog automobila.

Ljubić je rekao da se Fijat otvaranjem 1.400 novih radnih mesta kvalifikovao da dobije podsticajne mere od države, a da je menadžment kompanije odlučio da taj novac usmeri na građane Srbije i subvencioniše kupovinu Fijata 500L, odnosno njegovu cenu umanji za 3.000 evra.

On je gostujući na RTS-u objasnio da Fijat za svako novootvoreno radno mesto dobija po 10.000 evra iz budžeta, i da je menadžment odlučio da, dok se novac ne potroši, subvencioniše kupovinu Fijata 500L.

Izvor: Tanjug.rs / B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 2237



Komentari

I Jaffa keks je jeftiniji u MNE nego u SRB... Da nosimo majice i zbog toga..?

Sve dok je na jednoj strani ministar-pokretač ovakvih "akcija", a na drugoj strani interesna grupa čija je jedina mudrost da se nešto uveze jeftinije da bi se prodalo skuplje, ja ne mogu, neću i ne pada mi na pamet da se opredeljujem. To je jednostavno uvreda za zdrav razum.

Autor Dikh tu kava 26 Mar 2013, 16:23

Provaljeni su!
Sad neka za kaznu spuste cenu za jos jedno 2 hiljade eura pa da ih svi pokupujemo... :)

Autor carobnjak 26 Mar 2013, 16:25

Ne postoji nikakva subvencija drzave osim subvencionisanja radnih mesta.

Te pare fiat koristi da u saradnji sa CrediAgricole finansira kupce fiata 500l sa 2-3% kamatne stope.

Fiat 500l na sajamskom popustu kosta 3000 evra manje nego inace. Isti popust postoji u ceskoj.

Sta vise nije jasno?

Autor Vladimir 26 Mar 2013, 16:30

Taj 500L u Ceskoj je sa POP paketom opreme, koji nema klimu, tempomat, i gomilu sitnica koje 500L nacionale poseduje. A razlika je samo 400€. Gde to za 400€ moze da se dobije tempomat i klima?

Autor Sinbad 26 Mar 2013, 16:35

http://www.fiat.cz/UserFiles/CZ_330%20500L%20CZ%20CEE.pdf
Osnovni 500l u Češkoj ima 6 vazdušnih jastuka, ESP, 15" čelične felne, prednje podizače, podesivo vozačevo sedište po visini, centralno zaključavanje, CITY servo, bord kompjuter, pripremu za radio... Manje-više ista POP oprema kao kod nas.

Autor ivan_023 26 Mar 2013, 16:38

12000 za automobil sa klimom i elektropodizacima koji dobro izgleda, a pritom je dugacak preko4 metra i model je koji se pojavio pre godinu i po dana

Realno, radije bih kupio 500L dizel nego Hyundai i30 benzinac sa prakticno istom opremom za isti novac.

+treba pogledati cene Jazz-a, Note-a, IX20, c3 Picasso... svi su skuplji, i svi nude manje.

Autor Fordovac 26 Mar 2013, 16:44

@ Fordovac
Imam 3 pitanja za tebe!
Jesi li pokušao da udješ u B-max i za šta si se u'vatio?
Jesi li pokušao da otvoriš iznutra zadnji par vrata, a da ne povrediš lakat?
Ja sam pritisnuo dugme, povukao vrata unazad i razbio lakat o onu plastiku koja ne da ramenu da sediš kako treba, tj. onu plastiku koja drži klizač zanjih bočnih vrata!
I treće, kakva je ono fora sa 30cm kabla koji visi kada su vrata pomerena u krajnji zadnji položaj?
E moji INOVATORI. Nešto ste 'teli , al' niste uspeli!

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 16:51

500L ne bih kupio ni za 9 999 evra!! Seo sam u njega na minut i zakljucio ovo iz prethodne recenice!!

Autor ALEKSANDAR BG 26 Mar 2013, 16:59

Nesto sam malocas kopao po oglasima, kad tamo ovo: http://www.polovniautomobili.com/oglas3212219/audi_a3_16_tdi_sportback/ .
Auto bolji i od 500L i od B-MAX-a. Za 12.000 evra auto mnogo puta bolji od oba gorepomenuta modela, i ako nije najnoviji model ? Prestizan taman toliko da crknu i komsije i rodbina i prijatelji ?
Ne reklamiram oglas. A i auto, nazalost, nije moj. Jedina je steta sto nemam toliki novac, a rado bih ga kupio.

@ auto
Nadam se da necete obrisati ovaj moj komentar, jer stvarno nisam imao nameru da reklamiram oglas i auto u njemu, vec da pokazem ljudima sta se sve moze kupiti za doticnu sumu novca.

Autor Quattrone 26 Mar 2013, 17:06

Znaci ista cena tamo negde sa placenom carinom, transportnim troskovima i cime vec kao ovde gde ga mi "proizvodimo" i jos ga stimulisemo 3.000 evra, hehe.
Kakvo shishanje. Na "nulu"!

Autor Damko 26 Mar 2013, 17:12

Otkad to postoji carina za izvoz iz Srbije u EU?

Autor B.M. 26 Mar 2013, 17:57

Ma prvo ga izvezu, pa ga uvezu od inostranog principala, hehe

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 18:01

Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju, SSP, ukinuta je carina na proizvode iz Srbije u EU još odavno. Srbija je zadržala carinu za neke osetljive proizvode, koja se podtipno ukida.
Da ima carine Fiat nebi ni došao u Srbiju, otišao bi u Rumuniju il Bugarsku.

Autor B.M. 26 Mar 2013, 18:13

Al' ga smarate partijski sinovi vise... dobro ukapirali smo ovo sto radi Djomla je ok, ajd kraj, kao da vam 'leba zavisi od prodaje, smarate ga vec par dana na vise tema, opravdavate partijske knjizice i njegove postupke...

Autor Orlo 26 Mar 2013, 19:02

@ Dejan

Hahaha, da sve si to stvari koje stoje.

Ja se u vek uhvatim prvo za vrata da ih zatvorim, onda desnom rukom uhvatim volan, a levom utaknem kljuc, akda ga ima u autu. Ne znam koji je tvoj redosled. ahahhah

Kabl visi ispodvozial kada se otvroe vrata, da. akodje, granicnik da vrata ne spadnu je jedna plasticna traka, kao ona na rancevima npr, te ako je preseces mozes komotno da gurnes vrta nazad i ona ce pasti...

Autor Fordovac 26 Mar 2013, 22:22

@ Fordovac
Izvini ja govorim o zadnjim vratima.
Nemoj da se praviš MUTAV!
I nemoj da se smeješ mnogo, nego budi malo čovek!

EVO DA TI NACRTAM kad si nerealan

http://www.dodaj.rs/?3C/UH/JrSKwa5/ford-b-max-glupost.jpg

Ako ruka krene nazad, lakat udara u držač klizača, koji INAČE smeta levom ramenu.
Svaka čast inženjerima. Govorim o tome 6 meseci.
Aaaaaaaaaaaaaaaahahhahaha

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 22:48

B max glupost. Ajmo sad komentari, da čujem!

http://www.dodaj.rs/?3C/UH/JrSKwa5/ford-b-max-glupost.jpg

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 22:49

Ja sam povrdio lakat na ovim glupim vratima Forda B max, Autobest? Ovo je Autoworst.
Kabal 30cm visi ispod vrata kada se vrata otvore, Kada ulaziš u B max možeš samo da se držiš za prednje sedište.
SRAMOTA NAD SRAMOTAMA. UŽAS

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 22:54

@L Dejan
Ma nisi ti to rekao, jer to nisi mogao da znas dok nisi seo u B-max... ti si rekao da u njega ne moze da se udje kada su zatvorena prednja vrata, da je ulaz premali... ali to nije tako u praksi... i to si zakljucio na osnovu fotografija, i ta na osnovu porvih promo fotografija...

Autor Orlo 26 Mar 2013, 22:57

@L Dejan
Šta je sad fora?? Ti izgleda ne vidiš da je tema 500L ? Zašto daješ komentare za vozila koja nisi ni video? Nemoj vređati ljude, vlasnike automobila. Ti po svemu što pišeš, valjda voziš svemirski brod na tufne?

Autor stranac 26 Mar 2013, 23:01

@ stranac
Tema je 500L
A Ford B-max mu je glavni konkurent i izabran je za Autobest u Srbiji.
Košta djavo i po, a totalno je neupotrebljiv, ok, možda ko ima decu do 12 godina, možda ih nekako i ugura na zadnje sedište. Ne znam po čemu je autobest. I ne znam zašto bi sa istom opremom koštao 4.000€ više od Fijata 500L

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 23:06

@L Dejan
Nije istina da ne moze, prvo sto sam uradio kada sam usao u B-max proverio sam da li je moguce izaci kada su zatvorena prednja vrata, i sasvim dovoljno mesta ima za mene sa 186 cm i 76 kg i bez problema sam izasao... ipak fakat je da nema stuba pa tako nema ni rucke kao kod npr Merive, ali oni su posto poto hteli nesto revolucionarno da zasene sve pa je negde moralo da se zakine...

Autor Orlo 26 Mar 2013, 23:13

Ccc... Gomila laži. Meni lično je brand manager FAS-a rekao da što se tiče opreme "nacionale" ima samo manuelni klimu!

Jednostavno ne postoji siromašnije opremljen model.

Autor Nedjo 27 Mar 2013, 11:35

Ja volim avantagrdna vozila, iu samim tim B-max je zanimljiviji od 500, ali ne i cenom...

A, na zadnja mislish... pa tachno je da tresnesh lakat ako ciamsh kao manijak, tachno je da visi kabl, i tachno je da se drzhe tom trachicom da ne otpadnu.

Ali, vecina ljudi ima dve ruke, pa mogu drugom rukom da otvore i zatvore vrata. npr?

Druga stvar, B-max je nisha, nije mainstream proizvod kao Fiesta. A postoji i josh jedan mini SUV baziran an fiesti, ne znam kako se zove neshto siti blabla odvratan je.

U svkaom slucjau, po trenutnoim cenama kod nas, od 500l u klasi ne moze dase pazari bolje i jeftinije vozilo.

Za 12 i kusur hiljada porodicni MPV koji izgleda dobro, nov je model, niej mu preskupo odrzavanje... nema bolje.

Autor Fordovac 27 Mar 2013, 18:22