Američki Hennessey je zvanično saopštio da je njihov Venom GT (ima twin-turbo 7.0L V8 motor sa 928 kW/1244KS) postigao maksimalnu brzinu od 427.6 km/h, čime je prestigao rekord Bugattija Veyron Super Sport iz 2010. godine (može do 431 km/h ali je njegova najveća brzina ograničena na 415 km/h) i tako po njihovim navodima postao najbrži serijski automobil na svetu.
Rekordna vožnja je obavljena na pisti Naval Air Station Lemoore u Kaliforniji, a za volanom je bio Brian Smith.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Verifikovani Top speed rekordi
god |
Model |
brzina |
|
1894 |
Benz Velo |
12 mph (19 km/h) |
|
1949 |
Jaguar XK120 |
124.6 mph (201 km/h) |
|
1955 |
Mercedes-Benz 300SL |
140 mph (225 km/h) |
|
1958 |
Aston Martin DB4 |
141 mph (227 km/h) |
|
1959 |
Aston Martin DB4 GT |
152 mph (245 km/h) |
|
1963 |
Iso Rivolta Grifo A3/L 327 |
161 mph (259 km/h) |
|
1967 |
Lamborghini Miura P400 |
171 mph (275 km/h) |
|
1968 |
Ferrari 365 GTB/4 Daytona |
174 mph (280 km/h) |
|
1984 |
Ferrari 288 GTO |
188 mph (303 km/h) |
|
1986 |
Porsche 959 |
195 mph (314 km/h) |
|
1987 |
Ferrari F40 |
202.687 mph (326.193 km/h) |
|
1991 |
Bugatti EB110 GT |
209 mph (336 km/h) |
|
1992 |
Jaguar XJ220 |
213 mph (343 km/h) |
|
1993 |
McLaren F1 |
231 mph (372 km/h) |
|
2005 |
Bugatti Veyron 16.4 |
253.81 mph (408.47 km/h) |
|
2010 |
Bugatti Veyron Super Sport |
258 mph (415.21 km/h) |
|
2013 |
Hennessey Venom GT |
265.7 mph (427.6 km/h) |
|
Bugatti Veyron Super Sport razvija 434km/h, samo sto ima blokadu na 415km/h posto jos uvek ne postoji guma koja moze da izdrzi brzinu vecu od te.
I dodao bih za ovaj auto, da je to ipak sasija Lotusa, samo sa onim motorom, mislim iz Korvete, kome su ubaceni silni turbo punjaci...Nije mi jasno kako se oovo vodi kao serijski auto?
Daleko od toga da ga osporavam, realno je Veyron smorio.
@strider
Kako ne postoji? Pa na čemu je ovaj Lotus razvio 427?
Ova lista najbolje pokazuje koliko je f1 bio ispod svog vremena
Ponekad su americke statistike urnebesne :)
Porsche 911 GT9 Vmax by 9ff vec par godina drzi brzinski rekord medju uslovno receno, serijskim automobilima.
Posebno je urnebesna americka statistika koja jos uvek GM kao proizvodjaca automobila oglasava na liderskoj poziciji.
Mozda nije par godina ali 437 jeste rekord:
".Über-Porsche von 9ff, der auf den Namen "GT9-VBMAX gehört". Der besonders strömungsgünstig konstruiertere Super-Porsche hat eine Höchstgeschwindigkeit von 437 km/h. Von 0-100 km/h beschleunigt das urgewaltige Porsche-Monster in 3,1 Sekunden. 6,8 Sekunden benötigt der Superpsortwagen um aus dem Stand auf Tempo 200 km/h zu spurten. 13 Sekunden vergehen für den Sprint von 0-300 km/h."
Molim gospodu neznalice i necitace da ne iznose netacne ili delimico tacne informacije! Ovo se odnosi prvenstveno na autora gornjeg teksta. Skidam kapu Venom GT-u, ali tek kad to bude zaista odradjeno i potvrdjeno, a ne samo da se prica o tome kako se moze ovo ili moze ono i usput izbacuju kojekakva privatna merenja na YouTube-u! Zvanicno iz Ginisove knjige:
The fastest production car is the Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, which achieved a two-way timed speed of 431.072 km/h (267.86 mph) at the Volkswagen proving grounds in Ehra-Lessien near Wolfsburg, Germany, on 26 June 2010.
The car was developed by Bugatti Engineering GmbH Wolfsburg and produced by Bugatti Automobiles S.A.S. Molsheim. On the day of the record attempt the car was driven by Pierre-Henri Raphanel (France). The car used for this record attempt is the second car of its prototype. The model will be commercially available as off 6 September 2010.
It is also the fastest production car to reach 100 km/h from rest with a time of 2.5 seconds.
A da i ne napominjem da su u celom tekstu i na listi zaboravljeni Koenigsegg CCR i Agera R, Ruf 9ff GT9-R i SSC Ultimate Aero TT!
колике ли су те серије у којима се производе наведени "серијски" аутомобили ... небулозе
@ Optimus Prime: sa sajta Topspeed.com
"It’s official, the Hennessey Venom GT has just become the fastest production car out there. On February 9, 2013, Brian Smith drove this modified Lotus Elise from 0 to 265.7 mph in 2 miles on a runway at Naval Air Station Lemoore, California. This makes the Venom GT 7 mph faster than the Bugatti Veyron Super Sport, which required over 4 miles to reach its speed limiter, which is set at 258 mph."
@auto
Koliko je poznato, Ginisova knjiga rekorda je daleko merodavnija i medjunarodno priznatija nego sajt topspeed.com. Dok Venom ne bude upisan u tu knjigu kao serijski automobil sa najvecom maksimalnom brzinom, kojekakva "official" saopstenja mogu samo macku o rep. Kako je lepo ekipa iz SSC za Aero TT okupila Ginisovu ekipu i sve je zaista bilo zvanicno registrovano. Kad Hennessey tako odradi, onda je to za postovanje. Mogu i ja da namontiram spot kako brzo trcim i da sam sebe proglasim najbrzim covekom.
@ Optimus Prime u 13:55, U osnovi se slažem, ali ovu vest nije objavio samo Topspeed.com (to sam naveo samo kao primer)već više sajtova pa tako i Worldcarfans i naš B92 (ima ih još ali neću ovde sve da ih nabrajam).
Takođe, to što je jedan test primerak Veyrona postigao 431 km/h je ipak manje važno od činjenice da serijski primerak (dakle onaj koji se nalazio u prodaji)može "samo" do ograničenih 415 km/h, dok serijski Venom
(kakav može da kupi svako sa dovoljno para) postiže više tj 427.6 km/h. Dakle, ako se ovako posmatra, Venom GT jeste brži od Veyrona.
E, sad, imajući na umu pomenutih 431 km/h kod Veyrona, sada se očekuje da Venom GT u nekom narednom pokušaju (što se i najavljuje) postigne i više od Bugattijevih 431 km/h i tako odagna sve sumnje ko je zaista najbrži kako se više ne bi pominjalo tih 431 km/h. Mada, tada se opet može očekivati i neki novi, jači i brži Bugatti :))
Što se Ginisove knjige tiče, budući da je ova vest o Venomu GT objavljena tek juče (mada je rekord postignut još u februaru) videćemo kada će ga i da li će ga i oni objaviti.
I na kraju, zar stvarno mislite da je Hennessey nešto "muljao" kod ovog videa i da bi se na taj način blamirao pred celim svetom?
http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/1/fastest-production-car
пише лепо ... фастест продакшн кар :)
@ Столе, ponavljam, nije sporno da je taj Veyron tada postigao 431 km/h, ali su Ginisovci u svom tekstu zaboravili da napišu da serijska verzija može do 415 km/h. Tu je sav predmet spora i caka na koju Hennessey igra kako bi svoj Venom GT sa 427.6 km/h reklamiro kao najbrži serijski auto na svetu.
I opet ponavljam, videćemo da li će Ginisovci priznati rekord Venoma GT i uvrstiti ga u svoju knjigu.
U svakom slučaju, Hennessey je ovakvim raspravama dobio i priličnu medijsku pažnju pa je i taj deo zadatka ispunjen.
I još nešto, Veyron je te 2010. godine u stvari postigao i više od 431 km/h. Ovde ponavljam deo mog članka koji sam objavio 2010. godine povodom rekorda Veyrona: "Ovde treba napomenuti da su test vožnje obavljene na Volkswagenovoj test stazi u blizini Volfsburga i da je u prvoj vožnji postignuta najveća brzina od 427,933 km/h, a u drugoj 434,211 km/h. Prosek je 431,072 km/h i ta srednja vrednost će ući u Ginisovu knjigu rekorda. Nažalost, Bugatti (odnosno Volkswagen kao vlasnik) je odlučio da se maksimalna brzina serijskih primeraka elektronski ograniči na "samo" 415 km/h...
@auto
Od 30 proizvedenih Veyrona SS, 5 su takozvani "World record edition" i nemaju blokadu na 415, nego mogu da postignu punu brzinu, tako da je Veyron SS jos uvek najbrzi automobil na svetu (kada je top speed u pitanju).
@ loshmi, hvala vam što ste me podsetili na tih pet primeraka, budući da je Hennessey (u svojoj želji da Venom GT predstavi kao najbži serijski auto na svetu) očigledno u svom saopštenju na njih potpuno zaboravio (namerno ili nenamerno), pa sam vest preneo kako su oni saopštili.
Evo izjave Johna Hennesseya: "While a Veyron Super Sport did run 267.8 mph, Bugatti speed-limits its production vehicles to 258 mph. Thus, at 265.7 mph the Venom GT is the fastest production car available to the public."
Međutim, tih pet primeraka Veyrona u svojim vestima nisu pominjali ni ostali sajtovi (Topspeed.com, Jalopnik.com ili Worldcarfans.com koje sam koristio kao izvor), pa je predstavnik Bugattija u izjavi za Fox News naknadno podsetio na njih i da je samim tim Veyron Super Sport World Record Edition i dalje najbrži serijski auto na svetu.
Dakle, kada se podvuče crta, Venom GT jeste brži od Veyrona koji je ograničen na 415 km/h, ali Veyron World Record Edition ipak može svih 431 km/h. Međutim, Hennessey se ne predaje i tvrdi da njihov Venom GT lako može do 275 mph (442 km/h) što će, ako to i potvrde uskoro u praksi, značiti da ipak imaju najbržeg.
@auto
A,svi znamo moc VW-a.
Budu li oni stigli do 442 kako kazes,ovi ima da se pojedu i da placaju i sto pre izbace Vejrona koji ce preko toga...
Mada ovaj i treba imati ime kao Bugati,neko kupuje Bugati da bi razbio 415?Naravno da ne,nego zarad prestiza i moci.A,svako zna sta je Vejron,zato ima i kupaca koji daju po milion,dva da se dokazu u drustvu.
auto 03 Apr 2013, 17:43
I moj Mercedes moze 482km/h. Opet su amerikanci ''big talkeri''.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/285772_613151238711239_2135622702_n.jpg
Obratite paznju na tvrdnju SSC-a... Tuatara 276 (mph)... A znamo da bi titulu najbrzeg i 9ff i Koenigsegg...
Dakle 4 realna pretendenta i vladar... Toga nije bilo posle McLarena...
I jos jedna stvar me cudi. Zasto se ova vest tek sad toliko forsira, ako je rekord "oboren" jos u februaru. Americka posla! Usput, Bugati je vec najavio jos jaceg i brzeg Veyrona. Nadam se da ce, pored Bugatija, Koenigsegg, Ruf i SSC uskoro pokusati zvanicno obaranje rekorda. Na sve ovo, jos da dodam: Hennessey se hvali Lotusom u koji je smestio pojacan GM-ov motor! Pa tako moze i neka firma da uzme 25 primeraka Nissan GT-R-a (ili nekog drugog automobila), da ih nasvira do maksimuma, stavi neko svoje ime i hvali se kako pravi najbrzi serijski automobil(slicno radi Ruf, ali oni ipak znatno vise menjaju karoseriju Porsea). Veyron, Agera i Tuatara i raniji rekorderi su projektovani kao takvi kakvi su. Setite se samo price o konstruisanju MCLarena F1!
Ne znam da li mislis na 9ff, s obzirom da oni prave Porsche koji razvija 414 km/h, onaj sto ubrzava do 300 km/h za 12.6s i sad ovaj koji bi trebalo da razvije 437 km/h ili zaista mislis na RUF. :)
Uglavnom, ne vidim da je ovo najbrzi automobil "u serijskoj proizvodnji" (ovaj sa snimka im je 7. proizvedeni) dokle god razvije 431 i kusur km/h, u proseku obe voznje.
Izvinjavam se, mislio sam na 9ff kad sam pomenuo Ruf. Cesto ih pomesam.
Svi gresimo. :)
Pa znas kako, svi su oni poceli prepravljajuci neki postojeci superautomobil ili bar koristeci neciji motor.
Koenigsegg je uzeo Fordov 4.7L V8 za svoj prvi CC8S, iz njega je nastao ovaj danasnji 5.0L, a Agera je zapravo evolucija nastajala kroz godine.
Pagani kupuje motore od AMG-a.
SSC Aero je nastao kao prepravljeni Diablo.
Hennessey, 9ff... znamo svi.
Tjuneri koji postadose proizvodjaci.
E zbog toga je Bugatti Veyron poseban, da ne nabrajam sta je sve na njemu i u njemu po prvi put vidjeno u autoindustriji.
Ali ljudi ne kapiraju, uhvate se za neke brojeve i bla bla bla...
@Petar
Upravo tako. Veyron, i F1 su nastali pocevsi od praznog papira, uz napomenu da je BMW specijalno izradio motore za McLaren F1.
Motori u F1 i Zondama (vise verzija, pocevsi od zapremine) su po meni savrsenstvo mehanike i tehnike.
Pristrasan sam, dva od pet omiljenih superautomobila ikada su mi F1 LM i 760RS.
Opet, iskreno se nadam da ce Hennessey opstati i uspeti, mislim da imaju perspektivu, dokazano su brzi dugi niz godina, znaju posao...
No, imamo novi "najbrzi serijski auto na svetu"...
http://www.autojunk.nl/2013/04/ams-alpha-12-doet-0-300-in-131-seconden
hahahaha :)
Petar 18:33
Slažem se.
Slušaj zvuk. :)))
https://www.youtube.com/watch?v=VTUAswgousc
Pitbull 05 Apr 2013, 19:00
Volume MAX :))
http://youtu.be/Yb05nRyDrY8
Petar
Eto dobrog razloga zasto valja imati milione. :)
Najbolji zvuk u autoindustriji ikad.
Pitbull 05 Apr 2013, 23:35
Hm, pazi... Ja se troumim, iskreno! Znam da nisu u istoj klasi i da verovatno nije primereno, ali ovaj, onaj iz FXX Evoluzione i
F1 LM... Tri najbolja V12 motora novijeg doba...
@ svi, priča se nastavlja, saopštenje Ginisovaca:
“It has come to the attention of Guinness World Records that there was an oversight in its adjudication of the ‘Fastest production car’ which was set in 2010 by the Bugatti Veyron 16.4 Super Sport,” said Jaime Strang, PR Director of the company.
“As the car’s speed limiter was deactivated, this modification was against the official guidelines. Consequently, the vehicle’s record set at 431.072 km/h is no longer valid. Following this, Guinness World Records is reviewing this category with expert external consultants to ensure our records fairly reflect achievements in this field.”
Kompletan članak na:
http://jalopnik.com/bugatti-veyron-super-sport-stripped-of-worlds-fastest-470992327