home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Na drumovima Srbije kotrlja se jedan od najstarijih voznih parkova Starog kontinenta. Čak 36 odsto vozila neispravno, najčešće zbog kočnica i upravljačkog mehanizma

U Srbiji je u prva tri meseca ove godine prodato manje od 4.000 novih automobila, a lane ukupno 22.000. Istovremeno, uvezeno je 108.000 polovnih vozila pa ne čudi da je prosečna starost našeg voznog parka 15 godina.

Od oko 2.000.000 vozila, koja se kotrljaju našim drumovima, mlađe od pet godina je nešto više od 200.000, dok je onih, starosti veće od 15 godina, čak 600.000. Četvorotočkaša starijih od 25 godina ima čak 180.000!

Još zabrinjavajući podatak je da je oko 36 odsto vozila neispravno, pri čemu 37 odsto tih automobila ima neispravne kočnice, a 13 odsto upravljački mehanizam.

- Podaci o vozilima u Srbiji su naprosto poražavajući. Mi odavno zahtevamo od nadležnih da se ograniči uvoz polovnih vozila tako što će se kao uslov tražiti „evro 4“ standard - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova. - Uvozimo krševe koji su nebezbedni, ali i zagađuju okolinu.

Najavljen je stroži uvoz polovnjaka, koji bi po planu, kako kažu u Agenciji za bezbednost, trebalo da počne da se sprovodi 15. aprila. Za kontrolu će biti zadužene ovlašćene institucije, kao što su mašinski fakulteti u Beogradu, Kragujevcu, Nišu, Institut u Vinči, Tehnološki fakultet u Novom Sadu i Auto-moto savez Srbije.

- U suštini ne radi se o proveri tehničke ispravnosti već o proveri tehničke saobraznosti vozila kroz papire - objašnjava Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost. - To ne znači da će se ustanoviti da li neko vozilo imalo havariju ili ne, ili da li je „štelovana“ kilometraža. U suštini, to je još jedno nepotrebno izlaganje građana troškovima, jer će morati da plate prilikom uvoza i Agenciji za bezbednost za zahtev i odobrenje i institutu za ispitivanje.

Pri tome, tvrdi Okanović, nije jasno ko će uvozniku polovnog vozila izdati potrebnu prateću dokumentaciju o vozilu, da li prodavac u inostranstvu ili ovlašćeni zastupnik u Srbiji.

- Mi ne vidimo razlog za tu pooštrenu kontrolu uvoza - kaže Okanović.

NOVI ZAKON OD JESENI

Komisija koja je formirana u Ministarstvu saobraćaja sa zadatkom da izmeni i prilagodi postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja radi punom parom. - Radimo veoma intenzivno da bismo na jesen doneli novi zakon. Njega će sa velikim zadovoljstvom dočekati svi pošteni i savesni vozači, a neće mu se obradovati bahati vozači i bahati putari - kaže Okanović.

PREGLED TNG

Mnogo prašine je izazvao i dopis MUP tehničkim pregledima u kome se objašnjava da u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja vlasnici vozila koja imaju uređaj za TNG, moraju da dostave potvrdu o izvršenom periodičnom pregledu ako je od datuma izdavanja Uverenja prošlo više od pet godina. Ova potvrda košta 6.000 dinara i ogorčila je vozače, pogotovu one kojima je u ranijem atestu stajao rok važenja od 10 godina.

- S obzirom na to ko je sve u proteklom periodu ugrađivao auto-plin, mi podržavamo ovakvu odluku. Nije mali iznos, ali bar garantuje uvođenje reda u ovu oblast - kaže Damir Okanović.



čitanja : 1869



Komentari

Šta bre onda rade tehnički pregledi ako je 36% vozila tehnički neispravno! Samo uzimaju pare znači? Evo korupcije koju moramo suzbiti što pre radi bezbednosti svih nas!

Autor Miki 03 Apr 2013, 06:29

Gospodo Petroviću i Okanoviću, dosta više sa tim bezobrazlukom! Šta tandrljate samo o tim starim automobilima, kao da oni sami sebe voze i da su oni najveći problem! Svi ljudi koji imaju stare automobile, koje lično poznajem, voze znatno pažljivije i imali su manje saobraćajnih prekršaja od gospode u novim kolima, naročito onim jačim. Na nadvožnjaku na ulazu u Indjiju, pretiče me BMW X6 preko pune linije, brzinom od najmanje 80 km/h (ograničenje na tom delu puta je 40), pandur u podnožju nadvožnjaka drži radar i samo otpozdravlja vozaču BMW-a u stilu "Da,da, znamo se!" Napominjem, BMW nije imao ni jedno obelezje bilo kakvog vozila sa prvenstvom prolaza! Najlakše je sirotinju i dalje gaziti i za sve i svasta okrivljivati stare automobile! SRAM VAS BILO!

Autor Optimus Prime 03 Apr 2013, 08:43

@optimus prime
Kad sam god cuo price da policija ne smije da zaustavlja bolje automobile mislio sam da je to samo izvikana prica jer mi je bilo nelogicno dok se neki dan nisam uvjerio u to. Stojim odma pored dva pandura neki dan kad neki baja parkirao na zelenu povrsinu Q7 odleti na sekund u kafic i sjeda i krece prvo bez svjetala, bez pojasa svo vrijeme prica na telefon i prolazi pored nas policajci se samo okrenuse za njim i iskomentirase ga u negativnom smislu ne mogu sad da napisem ovde jer bi mi obrisali komentar, ja nako u cudu osta.

Autor Dakara 03 Apr 2013, 10:08

Svi zaboravljamo da je pre nekih 5-6 godina broj neispravnih vozila iznosio preko 50 procenata..Sto se tice standarda evro 3,to je minumum za registraciju u svim drzavama EU...Kada vecina ljudi u srbiji bude imala barem upola manju platu od gospodina Petrovica,tada ce se kupovati novi automobili...

Autor bracala 03 Apr 2013, 14:54

Ja lepo kažem, euro 3 auto je i onaj iz 2000.godine, a to znači da može da se uveze auto star 13 godina.
Za tehničku robu UOPŠTE važi pravilo da će raditi 7 godina, a da će u još narednih 7 godina fabrika obezbediti delove i servis.
Znači sva ta polovna vozila su tempirane bombe, MA KAKO BILA ODRŽAVANA, nikad se ne zna šta će da otkaže.
Možda i najmanja šelna koja steže crevo za kočionu tečnost ili neka gumica, plastika, koje pod uticajem klimatskih faktora ili pod uticajem sunca, prosto ispucaju i auto gubi sposobnost da upravlja, koči i slično.
To nema veze ni sa velikim, ni sa malim servisom. Evo bratu se iz čista mira na Golfu 2 otvorila zadnja vrata u krivini. Kaže majstor, popucale bravice iznutra, ne vidi se okom. E sad zamislite silne rupe, pa spone, pa letve volana, otkažu, a da nemaš ni pojma da su dotrajale... i onda čitaš crnu hroniku: ,,Iznenada napustio traku i vozač izgubio kontrolu nad vozilom, otkazale kočnice'' i tra la la slične ,,iznenadne'' situacije. Ma da, što ne kažu istinu!?
I još gore ako si održavao auto, ali majstor nije umeo da ugradi deo.
Isto, ko zna ko je i kako održavao, koliko je stručan.
Ništa nije čudno i neobjašnjivo.
Samo neće niko da istražuje, jer to košta.
Primer 2, prošao čovek tehnički pregled, sve u najboljem redu, Passat 1998.god, posle 2 dana kočnice nisu reagovale, izlupao kola u dvorištu.
I zato iskreno kažem, bolje mlad ispravan MANJI auto, nego limuzina ,,kao nova''
Živi ili umri, vozi kao siromah i živi ili vozi kao gospodin još koji sat, dan, dok...

Autor L Dejan 03 Apr 2013, 15:23

Juče sam fotografisao:
http://www.dodaj.rs/?1g/dE/4QTT88QS/img20130402132313.jpg

U Lazarevcu 2.aprila 2013. u Ulici Dule Karaklajić. Dete koje sedi na oborenom naslonu zadnjeg sedišta, nagnuto ka zadnjem braniku, drži kalem neke voćke i smeje se, dok otac vozi, a majka razgovara mobilnim telefonom

Autor L Dejan 03 Apr 2013, 19:50

Pa i u Svajcarskoj je prosecna starost automobila 13 godina, pa ne vidim da prave problem od toga!

Autor Sinbad 03 Apr 2013, 23:48

Pardon nije 13 nego 9.

Autor Sinbad 03 Apr 2013, 23:51