
Kako prenosi Srna, savez nemačkih vozača upozorava da većina automobila troši znatno više nego što to tvrde proizvođači. U proseku, automobili troše 23 odsto više nego što piše u specifikacijama, dok pojedini modeli troše i 42 odsto više.
Pri tome, u Nemačkoj je dovoljno da auto troši deset odsto više goriva nego što proizvođač tvrdi, pa da kupac može da raskine kupoprodajni ugovor i vrati vozilo.
Varaju gotovo svi – "Reno", "Ford", "Škoda", "Alfa Romeo" ili "Audi", čiji se model "Q3" reklamira sa minimalnom potrošnjom od 5,9 litara dizela na 100 kilometara, a zapravo troši dva litra više.
Mediji prenose neke od trikova koje proizvođači koriste pri zvaničnom testiranju: specijalne gume, odvojeni generatori ili kompjuter u automobilu koji je tokom testa podešen na optimalnu potrošnju.
Postavlja se pitanje kako je ovo prolazilo u Nemačkoj, gde svaki šraf mora da se vaga? Da li je automobilski lobi toliko jak da su i nadležni zažmurili na jedno oko, pitaju se nemački mediji.
Mnogi smatraju da je ovo dobra prilika da kontrole ojačaju. Podaci o potrošnji moraju da budu precizniji, varanje mušterija mora da prestane.
Kupcima se preporučuje da imaju sklopljeno osiguranje koje pokriva troškove advokata.
Tako građani mogu, kada imaju opravdane sumnje, da provere navode o potrošnji.
Ako ona odstupa više od deset odsto od reklame, kupac ima pravo na odštetu ili može da vrati automobil.
Autor: Srna
Foto: arhiva Autoblog.rs / Audi
zanimljivo. a moja honda trosi i do 30% manje nego sto je reklamirana kad pazim kako vozim
Moj renault trosi podosta manje od deklarisane gradske voznje, toliko trosi samo sa klimom i kratkim relacijama, tipa uzbrdo, kreni, stani, semafor i to..imam trenutno i neki 3.0tdi koji je sa pipkanjem gasa stedljiviji od nekih citroena i alfi dizela..
Lažu za medalju. :)
Mada će toma verovatno reći da su tačni ovi podaci, jer kud BMW da laže. I manje troše od deklarisanog.
NemanjaBB
3,0 može da bude štedljiv, ali na otvorenom. ;)
Zavisi kako se vozi, ako pustim gas cim vidim da ce crveno il ida cu morati da stanem, ako se polako krecem umesto da stajem-krecem u guzvi, i ako ne vozim zustro, trosi oko 30% manje od deklarisanog, ali u relanoj voznji, kada je bitno da li cu da se vozim pola sata ili sat, trosi koliko i pise. I mislim da je ovo generalno pravilo.
Vozaci su poceli da ocekuju da automobil trosi deklarisane brojek pri zustroj voznji, a to tesko da je slucaj.
I naravno da se svasta gura pod tepih, ipak oni pokusavaju da zarade.
@ NemanjaBB, Pitbull
Ja vozim A6 3.0TDI. Njemu je fabricki deklarisana potrosnja od 4.4 do 6.5 l/100km. Uspevam da dostignem tu cifru. Naravno, samo na autoputu. I to onu vecu, pri brzini od 120km/h. U gradu ume, sa 4-5 putnika, da trosi i 10-12l/100 km. Lazu svi, u proseku za 25%. Obicno je taj procenat i veci.
Oposum
Znam, vozio sam i ja 320 cdi.
Od 10-12 je prosek u gradu, normalne vožnje.
Ako se stiska, više...
SVI PROIZVOĐAČI KOJI PRODAJU AUTOMOBILE U EVROPI NAVODE POTROŠNJU KOJA JE IZMERENA U SKLADU SA ODREDBOM EVROPSKE KOMISIJE 1999/100/EC. Tom odredbom je jasno definisan način merenja potrošnje i emisije CO2 i ta merenja se vrše u laboratorijskim uslovima, prostije rečeno na valjcima. Auti se ne voze po putu jer tako nikada ne biste dobili kozinstentne podatke koje biste mogli da uporedite sa ostalim proizvođačima jer bi uvek bilo različitih uslova testiranja/merenja - vetar, vazdužni pritisak, nadmorska visina, temperatura vazduha, .... Zato se podaci iz kataloga proizvođača koriste SAMO ZA POREĐENJE SA DRUGIM PROIZVOĐAČIMA!!!!
Za sve modele imate www.spritmonitor.de gde mozete videti stvarne podatke. Ukoliko hocete da kupite novi auto i gledate na potrosnju proverite ovde a ne u katalogu proizvodjaca
u Srbiji svima auto trosi manje od deklarisanog, ma "ko upaljac", pogotovo kada trebaju da ga prodaju ili da se hvale po forumima i pred drustvom. sa nasim gorivom tesko je postici i deklarisanu potrosnju a da ozbiljno ne usporavate saobracaj
@vts
Ne, nije. Kao sto rekoh.
Kada je dugi semafor, iskljucis motor.
Kada se priblizavas STOP znaku ili Crvenom svetlu ili zastoju, pustis gas i kocis motorom, kada kreces sa semafora pratis sta ti kaze auto, i ne zaleces se u prvoj do 40.
Ne pretices kao manijak, ne juris oko bloka dok ne nadjes parking mesto, pa jos kao zivis u "ravnom delu" defitnivno trosis manje od deklarisanog.
Jos ako ne ukljuchijesh klimu, ato.