
Kako prenosi Tanjug, američki proizvođač automobila "Ford" od 2016. će prestati da proizvodi vozila u svojoj neprofitabilnoj australijskoj fabrici. To će, kako je saopšteno iz kompanije, rezultirati otpuštanjem 1.200 ljudi i okončanjem ere započete 1925. sa legendarnim "modelom T".
Izvršni direktor "Ford Australija" Bob Gracijano je, pored vesti o gašenju fabrike, izjavio da je kompanija u protekloj poslovnoj godini zabeležila gubitke nakon oporezivanja od 141 miliona australijskih dolara (136 miliona dolara), kao i 600 miliona australijskih dolara u poslednjih pet godina, prenosi agencija Frans pres.

Gracijano navodi da je odluka rezultat sve težih tržišnih uslova i fragmentacije, kao i rasta troškova prozivodnje. U Australiji se godišnje proda oko 1,1 milion novih automobila, a kupci imaju izbor izmedju 65 proizvodjača i 365 modela vozila.

Predsednik sindikata radnika preradjivačkog sektora Pol Bastijan rekao je da vesti iz "Forda" predstavljaju katastrofu i izrazio zabrinutost oko uticaja gašenja fabrike na širu industriju autodelova.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford
@ ChedomirADELAIDE
Rekli ste da njima ne ide tako lose. Sta je, sada, ovo?
@ Oposum
Mislim da pitanje treba da glasi zašto je Ford pokleko pred Holdenom (GM-om)?
Ili još bolje: ,,Ubiše li to Hyundai/Kia australijskog Forda?
Kako nam Čedomir može objasniti to da jedan Pežo, opstade u Australiji, a onoliki gigant Ford ode.
Šta to Ford (ne)nudi, šta mu to fali? Ipak je on tradicionalno ,,domaća'' marka
australija ima neke od najvecih troskova proizvodnje u auto industriji, a prodaja novih auta nije dovoljno velika da se isplati proizvodnja. secam se pre par godina da je najprodavaniji auto u australiji bio mazda 3 sa nekih 35,000 prodatih vozila, sto je smesan broj, a i u ovom tekstu pise da se godisnje proda samo 1.1 milion novih auta.
mnogo je jeftinije proizvoditi aute nego u aziji i onda ih uvoziti u australiju.
kazi mi kad si imao priliku da provozas tog "jadnog" forda sa slike da znas kakav je. falcon je verovatno najveca legenda australijske auto industrije.
a zasto ford prebacuje proizvodnju, a gm i toyota nece? zato sto je ford mnogo pametnija kompanija od kada je na celo dosao alan mulally i od njegovog dolaska ford belezi vece profite i od gm-a i od toyote.
i nisu jednaka pravila, uslovi i mogucnosti - isto kao sto nisu ni u americi. jer firma koja proizvodi vozila na odredjenoj lokaciji 90 godina nikako ne moze biti u istoj situaciji kao i druga firma koja proizvodi vozila 20 godina. koliko samo penzionera firma ima koja postoji 90 godina, a koliko firma koja ima 20 godina?
Pogledajte cenovnike Forda i konfiguracije motora. Falkonov najmanji motor je V6. Cene goriva su drasticno porasle. Automobili (novi) tih konfiguracija su skupi a plate nisu rasle. Ford nije ulagao u motore na gas i dizel. U proslosti je "eksperimentisao" sa kvalitetom komponenti tako da si pored puta mogao da vidis samo Fordove i Mitsubishije (Magna) sa dignutom haubom a to covek koji vozi svoju decu na +40stepeni sebi ne zeli i trziste ih je kaznilo. I Holden je imao "svoju" epizodu i umalo ga nisu zatvorili mada po meni Holden ni nema svoj originalni model. Commodore je produkt kuhinje GMa i u USA se prodaje i kao Pontiak ili Sevrolet. Mile moze da da preciznije podatke o tome.
Ford je od drzave uzeo u proteklom periodu 1.1milijardi dolara subvencija i sada je zatrazio jos 34miliona $ sto je drzava odbila a za uzvrat ide "katanac".