
Izvor: Novosti.rs
Vozači na benzinskim pumpa u našoj zemlji plaćaju gorivo koje je među najskupljima u ovom delu Evrope. Prema analizi Udruženja naftnih kompanija Srbije prosečna cena litra benzina evro standara je 1,330, a dizela 1,335 evra.
Benzin od naših vozača plaćaju skuplje Grci, koji su apsolutni šampioni sa 1,720 evra za litar. Kako je Grčka jedna od najtraženijih destinacija za letovanje, većina naših turista bi pre puta trebala da napuni rezervoare. Litar benzina u Bugarskoj košta 1,309, a u Makedoniji 1,265 evra.
Veće cene benzina imaju još i Slovenci, gde za litar valja izdvojiti 1,431 evro, dok je u Mađarskoj 1,431 evro. Građanima koji se kolima upute u Hrvatsku, gotovo je svejedno na kojoj pumpi će napuniti rezervoar. Kod ovog komšije prosečna cena benzina je 1,353 evra.
Gorivo je i u Crnoj Gori nešto jeftinije nego u Srbiji. Litar je 1,320 evra. Svi oni koje put vodi preko teritorije Bosne i Hercegovine, mogu i da uštede. Tamo se litar benzina nudi za 1,202 evra, što je najjeftinija u regionu.
Dizel je najskuplji u Grčkoj - 1,450 evra za litar. Na mađarskim pumpama se toči za 1,449, a u Sloveniji za 1,351 evro za litar. Ovo gorivo je nešto jeftinije u Bugarskoj, gde mu je cena 1,334 evra. U Rumuniji je litar 1,304, Albaniji 1,279, a Hrvatskoj 1,244 evra. Putnike u Crnoj Gori dočekaće cena od 1,220, a u BiH -1,202 evra za litar.
Na pumpama u Makedoniji, dizel košta 1,086 evra za litar, pa su i uštede na samo jednom rezerovaru napunjenom u tranziti prema Grčkoj, znatne.
A kvalitet ?
U HR je mnogo bolje gorivo, a i u BIH.
Da je bar kvalitetno gorivo kod nas, nego katastrofalan kvalitet.
Specijalno benzina.
kad li će se kod nas pojaviti Shell-ov V-power ili tog ranga...
Pojavio se 100 oktana na OMV-u, ali sumnjam da je to kao negde u EU, jer nisu dozvolili uvoz benzina još , samo eurodizela, ako se ne varam. Trebali su, al su produžili rok. Tek kad se potpuno liberalizuje uvoz, onda možemo nečemu da se nadamo.
pit
Pre desetak dana sam sipao pun rezervoar tog od ‚‚100 oktana‚‚ na OMV-u, nema to veze sa zivotom, niti bolje vuce niti je manja potrosnja (mozda 2%) na 1.8tsi.
Ako se zaobidju sitni privatnici te se gorivo tankuje samo na proverenim mestima, kvalitet goriva u Srbiji isti je kao na Zapadu. Na zalist i cene su blize onim zapadnim.
Za najsavremenije motore, poput spomenutog Vagenovog TSI-a gorivo mora biti najviseg kvaliteta.
Sto nema makedonije u analizi, sipao dizel pre dva dana 1.1e. U grckoj ide od 1.302 do 1.45 ali na vecini mesta manje od 1.4 ovo su cene od ove nedelje.
Pocnimo od "sata" na pumpama.
Nis na kome mi se pre par godina desilo da sipam 10 i vise litara a pomeri mi se kazaljka za samo 5 i slicne pojave... i "mozete paltiti kod mene", pa se onda ljuti sto trazis racun i slicne varijante.
Sada su oni sasvim korektni na pumpama na koje sam svracao.
Posle OMVa mi se par puta zacepio filter goriva tako da... toliko o njima.
Sve u svemu, jedini nauk je da se zalimo i pravimo frku kada vidimo da nesto nije u redu, kao onaj nesrecni covek kome su uredno na MOLu dali da napuni rezervoar mlekom.