home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dr. Verner Lang, inženjer koji stoji iza legendarnog Trabanta "601", preminuo je od srčanog udara u 91. godini života u svom domu u Zvickau, Nemačka

Lang je svoju karijeru u auto industriji započeo još 1949. godine kada se zaposlio u "Horč"-u, da bi već 1951. bio postavljen za tehničkog direktora, a šest godina kasnije odigrao veliku ulogu u dizajniranju novog Trabanta "601".

Mali auto sa dvoja vrata i dvocilindarskim motorom je imao karoseriju od Duroplasta, plastike napravljene od recikliranih materijala poput pamučnog otpada i fenolske smole.

Automobil je postao hit kao porodični automobil u Istočnoj Nemačkoj, a o velikoj popularnosti Trabanta "601" dovoljno govori činjenica da su ljudi na listi čekanja provodili i po 18. godina.

Oko 3.2 miliona primeraka je proizvedeno, a i danas je ovaj plastični auto popularan zbog svoje jednostavne mehanike i jeftinih delova kojih ima u izobilju pa ga turisti često iznajmljuju pri posetama Berlinu ili Budimpešti.

Izvor: Mojauto.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs 

VIDEO: Legendarni Trabant 601:



čitanja : 2243



Komentari

Genijalan članak, nema šta. Nije "Horč", nego "Horh", a automobil se nije čekao 18 godina zato što je bio jako dobar i popularan, nego zato što dinamika proizvodnje nije bila dovoljna da zadovolji tržište, a uvoz je bio restriktivniji nego u SFRJ. Čak su i automobili istočnog lagera ulazili na kapaljku u DDR.

Autor Milan 25 Jun 2013, 18:36

Uvek sam na neki poseban nacin voleo ovaj auto!
Nego jel bese on imao dvotaktni motor?

Autor Panco 25 Jun 2013, 20:14

Panco 25 Jun 2013, 20:14

Da, on i ono smece zvano Wartburg su imali dvotaktni motor.
Malo tuninga:

https://www.youtube.com/watch?v=Jxh-ZBQK0O4

https://www.youtube.com/watch?v=cV5e1oOoECc

Autor hh 25 Jun 2013, 21:25

Ne, nije radila partijska veza ni malo... zaposlis se jedne godine a sledece si direktor razvoja... a zatim krene u proizvodnju OVO.

Autor Fordovac 25 Jun 2013, 23:09

Sva sreća pa danas ne rade partijske veze.

Autor Savo 25 Jun 2013, 23:55

Buba nikad nije bila narodnji auto nego trabant. uvek smo ga voleli jer smo lako krali gorivo za nase apene i tomose

Autor Kinez 26 Jun 2013, 07:43

Genijalan auto, po običaju taj ko ga kritikuje ili ga nije vozio, ili je zatrovan politikom, ili već jednostavno ne razume kontekst u kojem se „Trabant“ proizvodio.

Autor CaMIRO 27 Jun 2013, 10:26