
Pre sedamnaest dana Wayne Gerdes i Bob Winger krenuli su na put tokom kojeg su obišli 48 država u SAD-u. Na put su krenuli Passatom 2.0 TDI sa 140KS i sa ciljem obaranja svetskog rekorda u potrošnji goriva. Krajnji rezultat je impresivan!
Nakon 17 dana i pređenih 13.071 kilometara, putni kompjuter u njihovom Passatu je pokazivao da su prelazili čak 77,99 milja sa jednim galonom goriva. Kada se to pretvori u evropske jedinice, to znači da je Passat trošio tri litra goriva na pređenih 100 kilometara.
Ovako su oborili raniji rekord, a što je još važnije oborili su i rekord koji su postavili hibridni automobili.
Izvor: Proauto.ba
Foto: Volkswagen
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Volkswagena za Srbiju:
Volkswagen Passat postavio Ginisov rekord
Klasik među rekordnim vožnjama po ekonomičnosti potrošnje goriva prošao je sve države SAD-a, sem Aljaske i Havaja.
Volkswagen Passat TDI 2.0 TDI (103 kW/140 PS), proizveden u Volkswagenovom pogonu u Čatanugi u Tenesiju prešao je rastojanje od oko 13.071 kilometara sa rekordno niskom potrošnjom goriva u roku od 16 dana. Ovaj rekord je zabeležen u prisustvu zvaničnika organizacije Ginisovi svetski rekordi.
Tim vozača, bloger Vejn Gerdes i inženjer Bob Vinger dostigli su potrošnju goriva koja je iznosila samo 3,02 litra na 100 kilometara.
- Osetili smo da imamo dobre šanse da pobijemo postojeći rekord sa serijskom proizvodnjom Passata TDI, ali da ga ovako prevaziđemo je zaista neverovatno i impresivno i svedoči o potencijalu Volkswagenovih TDI vozila. Takođe pokazuje koliko potrošnja goriva zavisi od vozača.
Prehodni svetski rekord je iznosio 3,51 l/100 km.
Volkswagenovi napredni motori sa turbo punjenjem i direktnim ubrizgavanjem nude zvanično najekonomičniju portrošnju goriva na autoputevima kad su opremljeni šestostepenim manuelnim prenosom (5,5 l na 100 km).
PR Porsche SCG
kako je najekonomicniji kada je carl edwards sa ford fusion hybrid presao od virginia do washington dc sa prosecnom potrosnjom od 2.88 litre?
wayne gerdes je poznao u medijima kao hypermiler, a evo sta sve tip radi da bi izvukao nisku potrosnju
https://www.youtube.com/watch?v=hGeCL2RSuHs
na auto putu udjes u zavetrinu kamiona ili busa i pri 100 km/h trosis ni 2 litra.
Džaba im priča, u americi porast prodaje dizelaša cca 300%, ali to je teko oko 1,5% od ukupnog broja vozila
@ s mile
Pa današnji bi turbo dizelaši imaju performanse bolje od benzinaca, a o potrošnji da ne govorimo.
Nismo mi krivi što oni nemaju pojma.
@Roomster,
imaju oni pojma i to mnogo, a ti si zaboravio da uracunas najbitniji deo - cenu. jer kad se stavi racunica na papir dizel se isplati kupiti samo onima koji kupe auto i onda ga zadrze dugo vremena, jer tek posle 10 godina i 160K milja (250K km) na satu sledi usteda. passat tdi je za $6,000 skuplji nego passat i5 benzinac, a pri tom dizel kao gorivo je za $0.50 centi skuplje za galon (3.78L) od benzina. da bi samo bio na pozitivnoj nuli moras da predjes 250K km, a vecina amerikanaca menjaju aute cim ih isplate (znaci posle 5 godina)
@ mile antena i ostali, WCF ima članak sa više detalja pa ako vas interesuje pogledajte:
http://www.worldcarfans.com/113062459229/volkswagen-passat-tdi-sets-new-guinness-world-record-for
@roomster
A od kojih to benzinaca je bolji biturbo dizel??? Onih 1.2 i 1.4 atmosferaca??? Uporedi isti taj biturbo benzincem pa ces da vidis sta je bolje jer ovo tvoje predjenje uopste nije na mestu! Dizelova jedina prednost je u potrosnji i nista vise. Obrtni moment se danas lako resava i kod (turbo) benzinaca.
Koji je ovo put da se TDI, izvinjavam se na izrazu, popišava na hibride? :D
Uspeh bi bio jos veći da se umesto ovog grdosije od 170 kilograma i bar 50 Kg hamburgera u prtljažniku našao normalan čovek. :D
Verovatno je to jedan od razloga što se umesto Pola TDI i motora 1.6 TDI za obaranje rekorda koristio ovako veliki automobil.
koristio je ovaj automobil zato sto je amerikanac, a ni pola ni bilo koji drugi tdi motor osim 2.0 se ne prodaju u americi
Koliko su jadni svi ovi "rekordi" u potrosnji pa to je neverovatno... i opet se ljudi dive. Vise puta je pokazano da voze u skoro idealnim uslovima gde je minimalan saobracaj, konstantne brzine, izbegavaju se guzve, planinski prevoji, da su automobili stelovani, da se planira putovanje unapred itd. Lepo je znati da su svi oni u stanju da postignu tu potrosnju ali su te fenomenalne brojke tesko izvodljive i zahtevaju mnoge kompromise u voznji.
A gde je to trosio 3 litre, nizbrdo u leru?
Iz aviona se vidi da je ovo najobicnija marketinska patka.
Jedan od prethodnih rekorda je bio postavljen sa motorom 1,6TDI
http://www.worldcarfans.com/112050844137/
Ne treba preci preko cinjenice da se za postizanje prosecne potrosnje od 3L na 100 Km na jednoj takvoj distanci, jedan dobar deo puta mora preci sa potrosnjom kaja je blizu 2L na 100 km.