
Od 2010. godine, ‘Euro NCAP Advanced’ nagrađuje proizvođače koji opremaju svoje automobile najnovijim sigurnosnim sistemima koji vozačima garantuju stvarne prednosti. Ove inovacije obuhvataju novu funkciju „City Brake Control“ (kontrola kočenja u gradskoj vožnji) koja je osvojila prestižnu nagradu ‘Euro NCAP Advanced’ (nagrada za napredne sigurnosne tehnologije Evropskog programa za ocenjivanje novih automobila) za 2013. godinu.
Inovativni i aktivni sigurnosni sistem, kao opcija na modelima Fiat Panda i 500L, opaža vozila ili prepreke ispred automobila i automatski aktivira kočnice ako vozač to ne uradi, radi izbegavanja sudara ili radi ublažavanja njegovih posledica.
Sistem „City Brake Control“ je kreiran kako bi vozačima pružio podršku u gradskoj vožnji i uvek je uključen kada se automobil kreće brzinama od 5 do 30 km/h. Aktivirajući se kad god se upali motor, sistem može biti isključen i ponovo uključen po želji vozača.
Konkretno, sistem „City Brake Control“ koristi laserski senzor tipa LIDAR (opažanje svetlosti i određivanje daljine) koji se nalazi na gornjem delu vetrobrana, radi komunikacije sa sistemom ESC (Elektronska kontrola stabilnosti). Zavisno od određenih parametara (kao što su stanje puta, dinamika i putanja kretanja vozila, pozicija prepreka i stanje guma, itd.), uključivanjem sistema, moguće je potpuno izbeći ili olakšati posledice sudara („Izbegavanje sudara“ ili „Ublažavanje posledica sudara“).
Sofisticirani uređaj objedinjuje tri funkcije: Automatsko kočenje u kritičnim situacijama (AEB), Predpunjenje kočionog sistema i Podrška kočenju. Poštujući želje vozača koji u potpunosti zadržava kontrolu nad vozilom, AEB uključuje kočenje u kritičnim situacijama kada se čini da je sudar neizbežan, a vozač ne reaguje. Time zapravo predviđa njegovu/njenu reakciju.
Funkcija "Predpunjenja", pak, vrši predpunjenje kočionog sistema radi obezbeđenja bržeg odgovora na komande, i kad se uključi sistem Automatskog kočenja u kritičnim situacijama i kada vozač pritisne kočnicu. Funkcija Podrške kočenju, s druge strane, prepoznaje kritične situacije i prilagođava odgovor na komandu kočione pedale, radi bržeg postizanja kočionog dejstva.
PR Fiat Automobili Srbija