
Saobraćajna policija počela je da kažnjava sa po 3.000 dinara vozače koji nisu dobro zalepili registracionu nalepnicu ili im je oštećena, kao i zbog prljavih tablica. U policiji kažu da su u junu samo u Beogradu za ovaj prekršaj napisali 25 kazni.
Provera ispravnosti nalepnice
Nalepnica koja nije u desnom donjem uglu vetrobrana ili je oštećena, u suprotnosti je sa članom 268 Zakona o bezbednosti saobraćaja. Isti je slučaj ako su na vozilu dve ili više nalepnica.
“Registarske tablice i nalepnica moraju biti postavljane na propisan način. Kazna se primenjuje ukoliko tablice, odnosno registraciona nalepnica nisu postavljene na propisan način ili su nečitljive”, piše u Zakonu o saobraćaju, a po članu 334. istog Zakona kazna za nepoštovanje propisa iznosi 3.000 dinara.
Vozači u Srbiji nisu ozbiljno shvatali ovaj propis, pa su, kada im istekne registracija, iznad prve, stare nalepnice lepili drugu, kaže profesor saobraćaja Zoran Stanković.
I ovo je za kaznu
Veliki broj vozača oštetio je nalepnicu prilikom lepljenja kada je pokušavao da je odlepi i zalepi ponovo, zbog čega je ona prema mišljenju saobraćajne policije nečitljiva. Jedan deo vozača čini i prekršaj jer nalepnicu ne zalepi u donji desni ugao, već na neko drugo mesto na vetrobranskom staklu. Po Zakonu, sve su to prekršaji. Ali, policija očigledno ovako dopunjava budžet i ovo je još jedna mogućnost da se maltretiraju vozači - smatra profesor Stanković.
U saobraćajnoj policiji kažu za “Blic” da su ovog meseca napisali u Beogradu 25 kazni, ali da se kazne odnose i na prljavu registracionu tablicu.
- Do sada, vozače smo uglavnom opominjali za nalepnice. Zakonski, saobraćajni policajac ima pravo i mogućnost da napiše kaznu, jer ta nalepnica ima višestruki značaj. Ipak, mnogo češći su prekršaji kada vozači skinu tablicu da bi izbegli automatsko kažnjavanje putem kamera ili da ih namerno isprljaju - kažu u Upravi saobraćajne policije.
Kazna za umor 15.000 dinara
Zakonom o bezbednosti saobraćaja predviđena su još tri prekršaja koje saobraćajni policajac, ukoliko želi, može napisati po subjektivnom mišljenju, bez čvrstih dokaza.
Ako saobraćajni policajac konstatuje da je vozač umoran, može da ga kazni sa 15.000 dinara. Ukoliko saobraćajni policajac smatra da je vozač “započeo vožnju pre nego što su putnici bezbedno ušli ili izašli”, može da napiše kaznu od 6.000 do 20.000 dinara. Ako se vozač “uključi u saobraćaj bez dozvole policajca”, može biti kažnjen od 15.000 do 30.000 dinara.
Izvor: Economy.rs / Blic.rs
"Ako proceni da je vozac umoran"
Po kom osnovu je jedan obican prasinar kompetentan da proceni da li je neko umoran i da li je ili nije sposoban da vozi? Znaci covek sa 6 meseci nekog kursa moze da te cima po slobodnom uverenju. Da l su ovi sto pisu zakone normalni?
Umor je veoma opasna stvar,nekada gore nego pijan. Znam po sebi. Bogu hvala da do sada nisam napravio nesreću po tom osnovu. Umor nekada zaista lako može da se uoči i od strane trećeg lica. Tako da TADA - TREBA KAŽNJAVATI za umor!!!
Ето ти сад! Дали керу за вољу да те поцепа 15.000 како му се прохте. :)
Е занимљивости...
Па ај ти јуначе докажи после два месеца на суду да тог дана ниси био уморан, а он службено лице и његова се "пита"!
Ма јок, најбоље би било да им дозволе Перановић стајл. Чим гонич "процени" да си уморан, одмах преко хаубе и 20 ашова разбуђивања!! :)
Kakvi lopovi da ne poveruje čovek! Već mogu da vidim kako se "pregovara" sa pandurima da ti ne bi pisali kaznu za umor, ipak treba to medicinsko znanje da se naplati.
"Meni sh chini da je nalepnica malo nakrivo". : )))
Jbt ovo je cirkus. Treba ove "strucnjake" kroz vrata pa na dimnjak.
Cudi me da se nisu setili da kaznjavaju ako se recimo policajcu ne svidja stajling vozaca, boja auta, jel kupe il limuzina itd.
Posebno se istice onaj profesor Milan Vujanic po ingenioznosti. Verujem da bi u Marinkovoj bari bio odbijen da radi kao portir na parkingu, a kamoli da regulise ko gde da parkira. E takvi nam donose zakone i to je u svim oblastima. Zato nam je i tako.
Pa da, sve nam u državi funkcioniše savršeno, ma Norveška treba bre na nas da se ugleda kako panduri lupaju kazne ! Blago ludima...
Ингениозност! О Пит ал' исчупа термин!! ;))
На страну што си скроз у праву. Оваква накардна правила не могу да буду "плод" рада једног "стручњака". Конзилијум "мозгова" је уплетен а нама остаје вечита енигма да се питамо како су се такви дочепали позиција на којима су?!
Cela država nam je "nakrivo" nasađena a ovima je najbitnije da pišu kazne za nakrivo nalepljene nalepnice. Ludnica.
Slažem se da nam je država "nakrivo" nasadjena, samo neznam ko u noj živi, mi ispravni ili neko drugi, onaj što pljuje po ulici, baca smeće kroz prozor kola, pere auto (osim tablica) kad ide na svadbu, parkira na travnjaku ili na sred ulice, telefonira dok vozi, i ne vezuje pojaseve (stežu po vratu).
Za vašu informacij: prošle godine je uvezeno i prodato 100.000 polovnih automobila.
@Martin
a jel moze neki dokaz/link za tako ekskluzivnu informaciju?
Znam prof. Vujanića sa Saobraćajnog fakulteta (polagao sam oba predmeta Bezbednost saobraćaja kod njega, prvi teže a za drugi sam naučio kako da ga položim - tj. kako da pristupim izlaganju) i mogu reći da je pored Zorana Šamija (prof. matematike) jedan od najprepotentnijih profesora sa drumskog smera. Što ne znači da nije izuzetan stručnjak i da nije sposoban za posao koji radi - naprotiv čak. Problem je što ovaj zakon i ove predloge i članove sigurno nije predložio on. Ako i jeste, zvanični predlagač zakona ga je izmenio u koristi države, tj. čitaj - policije. A sve na štetu naroda.
Zoran Stanković je likčina od profesora (car za signalizaciju, položio sam i kod njega bez ikakvog problema). Ono što je čovek napisao jeste da policija gomilu članova zakona može da tumači kako im volja, što NE BI bio problem da nemamo korumpiranu i pretpotentnu a sve uz to bahatu i bezobraznu policiju.
Setite se, kada su uvedene nalepnice, pa i nove tablice - niko nije objasnio kako se lepe, da li mogu dve da stoje ili samo jedna, pa da li smeju da se buše tablice, GOMILA dvostrukih i trostrukih tumačenja zakona. A sada - kao nismo ozbiljno shvatili zakon. Pa i kako bismo mogli da ga shvatimo kada nije jasno napisan...!?