
U svom prvom mesecu na američkom tržištu, Fiat 500L je pronašao 541 kupca. Ovaj uspeh je još veći kada se zna da italijanski proizvođač vozila još uvek ima limitirani broj salona i da se 500L još uvek ne uvozi u većoj meri u SAD.

Fiat je inače na američkom tržištu u junu plasirao 4.050 vozila, što je rast od 1%, a najveće zasluge idu upravo 500L koji je uspeo da nadoknadi veliki pad modela 500 (3.509, -12%).
Autor: Zoran T. – Autoblog.rs
Foto: Fiat
Više o američkom Fiatu 500L možete pročitati OVDE.
Kako li ameri komentarišu pojavu 500L na ulicama? Verovatno sa osmehom i čuđenjem a kupci su tinejdžeri i žene, ja predpostavljam.
Svakako da je model 500 bolji izbor od Smarta i da je model 500L bolji izbor od nekih Kjubova i Frankenštajna
problem je samo sto i 500 i 500l kostaju daleko vise od tih modela koje spominjes. za cenu fiata 500 se moze voziti focus, civic, mazda3, corolla i mnogi drugi veci auti. a 500l je oko $5,000 skuplji nego kia soul i nissan cube i za njegovu cenu, posle popusta, se moze dobiti ford escape (kuga), volkswagen tiguan turbo i slicni
Autor mile antena 03 Jul 2013, 18:25
Kada cujem za cene kod njih, place mi se..
mile antena: Možeš, ali to su dve potpuno različite ciljne grupe. Tako da u suštini - ne možeš.
nisu ni smart i 500, kao ni soul i 500l, iste "ciljne grupe" tako da ni njih onda ne mozes porediti koji je bolji za kupovinu ...
@ mile antena
I smart i 500 su kategorije SUPERMINI
I uopšte mi nije jasno kako Smart može biti bolji, kad ima 2 mesta i pozadi mesta za 1 tašnicu.
Dok u 500 makar može da stane dvoje odraslih i dvoje do 14 godina.
500L nudi najbolji komfor i najveći prtljažni prostor i performanse (160 KS), uz to je lifestyle, a ne običan kockomobil.
@ mile antena
Pa koliko para toliko muzike! ono sto vredi mora i da kosta. I jos nesto. Focus, Civic, Mazda3, Corolla. Ovi a pogotovo igrackice poput Soula i Cube-a i slicnih, uopste nisu isti segment automobila. 500L je daleko prostraniji i veci auto od ovih igrackica koje si naveo. Svaka cast Civic-u. Dajes sebi pravo da komentarises nesto sto nisi video uzivo. Samim tim poredis grandmas and frogs...
I ne boj se ti za Italijane. Oni prave najbolje automobile na svetu i jako dobro znaju sta rade.
@Sinbad,
a sta je to komentarisem sta nisam video?
a za ovu zadnju recenicu shvaticu da je velika sala u pitanju iako ne vidim smiley na kraju recenice ...
@Sinbad,
jos samo nesto: kazes da je 500l daleko prostraniji i veci nego soul. jeste, nesumnjam u to. i ford escape (kuga u evropi) je daleko veca i prostranija nego 500l za iste pare. koga briga jeli auto na papiru "ista klasa" ili ne? gleda se sta je najbolja kupovina za cenu
Ono što bih voleo da probam jeste ovaj auto sa 1.4 turbom, prosto jer me zanima u kojoj je to meri uopšte isti auto kao za Evropu, s obzirom da je 1.4 turbo u odnosu na evropske modele "performantan", a 500L-u se spočitava da je dosta sklon "body roll"-u, pa kapiram da je ovaj za USofA možda dodatno "učvršćen""...
500L je iznutra daleko prostraniji od Kuge. Ti stvarno nisi video 500L ako tvrdis da je Kuga isto ili vise prostran od 500L.
Fora je u kratkoj haubi. Hauba je skracena da bi se dobilo prostora u kabini. Zato je ukupna duzina 500L relativno mala a prostor u kabini veliki.
"a za ovu zadnju recenicu shvaticu da je velika sala u pitanju iako ne vidim smiley na kraju recenice ..."
Zaboravio si da Italijani i Fiat grupa pravi Ferarri, Maserati, suvlasnici su u Lamborghiniju! Njihov je i Alfa Romeo koji je pored BMW-a pojam stabilnosti na putu... Malo li je? Saberi se Mile, nesto si mi zbunjen! :)
I jos nesto Mile. Motori ugradjeni u 500L su svi odreda proglasavani za najbolje u klasi. Mislim na multijet i multiair.
U zivotu sam posedovao jednog Forda (2003-ce sam kupio Mondeo 97.g). Tad sam ga kupio Forda i nikada vise.
Pogledaj im cene na http://www.polovniautomobili.com pa ces videti koliko je Ford cenjen u Evropi. Ja kazem da su americki auti kante, i korejski takodje. Mozes se smejati koliko hoces, ali njihove cene kao polovnjaka u oglasima, potvrdjuju moje tvrdnje. Svaki Fiat ce bolje sluziti vlasnika u Evropi od bilo kojeg Amerikanca (Ford, Opel-GM, Chevi-GM, Chrysler...)
@Sinbad,
upravo sam proverio brojeve da budem siguran. jedinu prednost koju 500l ima nad escapeom je prostor za glavu, jer ima nesto visi krov. u svim drugim kategorijama debelo zaostaje po prostoru, posebno po pitanju prostora na zadnjim sedistima i gepeku.
a od kad su to italijani postali tolike sile? lamborghini su spasili nemci, alfa i maserati umiru vec duze vreme dok fiat obecava "x broj novih modela u narednih x godina", a taj isti fiat danas opstaje u zivotu samo zahvaljujuci chryslerovom profitu. istina, i fiat je pomogao chrysleru u proslosti, ali chrysler nikad nije bio neka auto sila. realno taj chrysler je jednom nogom u grobu vec dobrih 40-ak godina, a sada spasava "veliki fiat", pa mozes tek onda zamisliti koliko lose fiat stoji (bez uvrede carobnjaku).
@Sinbad,
a sto se tice forda i korejanaca - u pravu si. ne postoji bolji nacin da se dodje do zakljucka koji auto je dobar, a koji los nego da se koristi trziste i cene polovnih automobila u srbiji. :))) znaci najbolji je volkswagen, pa onda ogromna praznina, pa tek onda neko drugi moze da dodje na red ...
samo da znas - u mojoj familiji je bilo ili je jos uvek ukupno 7 fordova u poslednjih 12 godina, tako da znam ponesto o njima ...
@Sinbad
Uopšte je glupa ideja što je Fiat 500L otišao u Ameriku. To će biti fijasko decenije a tvoja poređenja Fiata sa američkim i japanskim autima su neozbiljna.
Gora varijanta je Fiat u americi, nego Skoda recimo. Za Fiat su tamo čuli kao nešto najgore, a za Skodu nemaju informacije, pa bi je možda neko i kupio.
500 automobila prodatih u SAD mu dođe, skuplja ambalaža od proizvoda, to jeste sramota.
@ mile antena
Otkad to Maserati propada?
Ja koliko znam, Ferrari svake godine poveća roj prodatih komada.
Alfa ima 2 modela, (ok 3 sa 4C kompetisione), pa šta si očekivao?
Kupili su onoliki Krajsler i ULJUDILI GA da ne izgleda kao konzerva iznutra plastificirana.
Otkad je to JTD promašaj? I šta je sve pokazao Fiat kao pionir multiair i twinair ekološke tehnologije. I ko je svatski majstor malih automobila?
Zašto se najviše Alfi proda u Nemačkoj, a najviše Pandi u Italiji i Britaniji?
Što se Iveco kotira tako visoko i što je FIAT dostavni program toliko prodavan? Ne vidim problem da FIAT kupi pare iz Krajslera da pokrije gubitke u ALFA Romeu, tako i Reno crpi Dačiju. Tako je i GM cpreo Daewoo, tako i GM vrti 1 Opel sa 4 LOGO-a.
Voksol, Opel, Buick i prepakovani ,,DAEWOO'' nastali od prethodnih Opela.
Može mu se... i ako hoće, ugasiće Dodge, a Fordov KA je sahranio upravo Fiat 500.
Videćemo još čija je do zore gorela.
Ne znam sta biste jos hteli. Treba da smo srecni sto uopste izvozimo auta za SAD.
dejane, necu ulaziti u detalje sa tobom jer znamo kako ce se zavrsiti, ali mi samo odgovori na ovo ... kazes da alfa ima samo 3 modela (toliko ima i maserati). zbog cega mislis da je tako ako su u pitanju toliki velikani kao sto sinbad tvrdi? zbog cega mislis da fiat prethodnih godina investira gotovo sve pare u chrysler i njegove proizvode, a sa druge strane lancia dobiva chryslerove otpatke, alfa dobiva silna obecanja godinama, a fiat ne dobiva bas nista novo? mislis da bi i dalje bilo tako da fiat/alfa/lancia donose ocekivanu prodaju i profit? naravno da ne.
@ mile antena
1. Jel bi ti voleo da dobiVeš ili dobiJeš auto?
2. Markione je lepo rekao te ,,davne'' 2010. godine. Prvo ćemo se bazirati na modele za američko tržište. Tačnije prve 3-4 godine samo i samo američki modeli. A obnova Fijat, Alfa itd. može da čeka.
Jel tako bilo? Jeste. I tako se, KAKO JE ON REKAO, vidiš, realizuje, baš sve kako je rekao. Uostalom, Maserati će tek da cveta, Ferrari je i cvetao i listao, a GM će da padne ispod Hyundai-Kia grupe.
Sprema se nova globalna platforma. U južnoj americi Fiat je No1 po prodaji. Otvoreni su i pogoni FIjATA u Kini u međuvremenu, ako nisi primetio.
Do sada su ulagali, sada će lepo da skupljaju dolarčiće.
Koja bu*ala može da izjavi da je samo 541 primerak prodat? Nije to podatak za celu 2013. već za mesec jun.
I dok se prvo napune saloni TEST vozilima, pa će tek polako da PLANE prodaja. Cenim za Avgust mesečna prodaja 1000 komada
sve je to lepo, ali i dalje nisi odgovorio na moje pitanje - ZASTO? zasto posvecuje toliku paznju americkom trzistu, a ne alfi, maseratiju i ostalim modelima za evropsko trziste?
ja mislim da ni najveci ljubitelji alfe vise ne veruju njegovim recima da novi modeli stizu, jer prica prazne price bez rezultata vec godinama.
@mile antena 03 Jul 2013, 21:57
jedini zakljucak koji moze da sledi je da ti apsolutno ne poznajes Fiat, cisto da ti odgovorim! :)
ZASTO? zasto posvecuje toliku paznju americkom trzistu, a ne alfi, maseratiju i ostalim modelima za evropsko trziste?
ZBOG PARA!
I otkad je to Maserati za evropsko trziste. To je prestizan automobil poput Ferarija koji ne moze da vozi svaka susa. Cena mu je u USA od 100.000 - 200.000$. http://www.autoblog.com/2013/05/10/2014-maserati-quattroporte-s-q4-review-first-drive-video/
@ mile antena
ZAŠTO? To pitaš?
Aaaaaa, pa zato što je Evropa manje tržište od Amerike i da svaki 1000. amerikanac kupi Fiat, to je mnogo više nego svaki 100 Evropljanin.
Pogotovo što u Evropi ima samo par jakih zemalja, a većina su siromašne, pa se novi automobili ne kupuju NA POVOLjNE KREDITE KAO U AMERICI. Nego, što ti brineš za Fijat? Bojiš se da ne ukrade deo kolača od GM-a?
Ili su u Kaliforniji sve italijani nostalgičari ili su ih zavračali magijom da kupuju Mercedese, Bentli-je, RR, Ferrari-je, Bugatti-je, Maseratije, Lambo-e, Audije, BMW...
Nisam primetio da iko u EU crkava od posla da svoj novac baci na američko vozilo, a u Americi pocrkaše za evropskim.
Milijarderi ne kupuju Kadilak, nego RR i Bentli, Majbah.
Korveta im dođe kao auto za pijacu
pored ovoliko eksperta na ovom sajtu, siguran sam da cu ponesto nauciti :)))
dejane, neces verovati, ali ameri (posebno gm) su usrali od fiata. ove godine u americi ce biti prodato oko 15 miliona vozila, a fiatov udeo ce da bude cak 30,000 od toga, tako da je fiat mnogima bas zagorcao zivot. sta ces, poludeli amerikanci za fiatom, kada je 500l krenuo da silazi sa brodova to je bilo vece slavlje nego nada je mustang predstavljen.
@ Mile antena http://vesti.mojauto.rs/Noviteti/391637/FAS-danas-predstavlja-fiat-500L--living
@Roomster
"Aaaaaa, pa zato što je Evropa manje tržište od Amerike i da svaki 1000. amerikanac kupi Fiat, to je mnogo više nego svaki 100 Evropljanin."
Nesto si vrlo pogresno izracunao.
@sinbad,
cuo sam bas za to, spomenuli su ga juce u vestima kada su pricali o general motorsovom predsedniku dan akersonu. kazu da mu nije bilo dobro i da je proveo ceo dan u bolnici kada je cuo da fiat predstavlja jos jedan model iz kragujevca i kako ce to da pokvari sve planove general motorsa u svetu. :)))
Kao mala deca se neki ponasaju: Spomenuo si moj Fiat pa moram da ti uzvratim pa da spomenem (pljunem) miletov GM i Ford pa da izvrsim komparaciju... :)
@mile antena
"Italijani prave najbolje najbolje automobile na svetu"... u pravu si ovde svasta moze da se procita, a najvise volim kada spomenu nagrade za motor godine. Pazi cinjenica je da se kvalitet motora utvrdjuje i meri nagradama zirija na osnovu brojki iz specifikacije a ne u eksploataciji... ;)
Orlo
a koji su po tebi najbolji automobili na svetu ako nisu Ferrari, Lamborghini, Maserati?
Da nije Opel?!? :)
Kaze Orlo:
"Pazi cinjenica je da se kvalitet motora utvrdjuje i meri nagradama zirija na osnovu brojki iz specifikacije a ne u eksploataciji.@
Haha, pa tek u eksploataciji su se pokazali kao najbolji, zar nisi cuo? :)))
@carobnjak,
a koje karakteristike mora da ima najbolji auto na svetu? ferrari sigurno nije najbolji auto na svetu nekom porodicnom coveku koji gleda na prostor, preglednost, ekonomicnost, kvalitet i preprodajnu cenu. najbolji auto na svetu ne postoji. moze se izabrati najbolji auto u odredjenoj klasi, ali nikako najbolji auto na svetu
@caorbnjak
Koji, Multiar i twinair? A gde to pise?
P.S. JTD/Multijet ne spominjem jer je on dokazao svoje odlicne kvalitete.
Orlo
mile antena
donekle se slazem, ali zar niste citali da je bas nedavno Ferrari proglasen za najbolju automobilsku marku na svetu? Mislim da je ta vest bila i na ovom blogu...
Sta znaci najbolji? Pa recimo najperformanse, najskuplji, najatraktivniji itd.
Zavirite malo u Sheik vozne parkove, kazce vam se samo... :)
@carobnjak
Iskren da budem za mene je svaki SS automobil neupotrebljiv automobil - nepraktican, dimenzije, samo dva sedista, nizak klirens itd - pozeljni su ali neupotrebljivi. Termin najbolji automobili ne koristim jer to kod mene ne postoji. Postoji dobar automobil i za mene su nemacki, japanski, i korejski automobili dobri, ali italijanski nikako. Legendarna pouzdanost marki i nonsalantnost/aljkavost italijana je zaduzena za imidz njihovih automobila u svetu i ko se rukovodi cinjenicama a ne "srcem" i na koga nije uticao marketing o "dusi i karakteru 'talijskih vozila" sigurno nece kupiti italijana kao novog tipa Lancia, Alfa, Fiat jer u principu svi su ostali daleko ispred njih u mnogo cemu bitnom.
Orlo
mislio sam na Fijatove motore u globalu.
Pa cak i obican 1.2 fire spada u najizdrzljivije benzince.
A turbodizeli su dokazano najbolji (u ovom slucaju najpouzdaniji i najdugovecniji)...
P.S. nisam pominjao rec najpouzdaniji, niti sam rekao da su sve italijanske marke najbolje, zna se sta su cinjenice.
Ako nekome treba objasnjavati sta je Ferrari, odoh ja...
@carobnjak
Mislim da je rec "nemacki" pokrila i Opel... ;)
Znaci ako je neko tamo u nekoj studiji proglasio Ferrari za najjacu marku onda je tako... :))))) ... sta god to znacilo najjaca.
"najperformanse, najskuplji, najatraktivniji" su po meni argumenti bitni pubertetlijama, sanjarima i onima koji jos nisu odrasli u glavi... i Seicima. ;)
P.S. Da se razumemo, ja gotivim modele i Lamborghini-ja i Ferrari-ja (FF, California, 550 Marinelo su mi najomiljeniji by Ferrari) i Maserati-ja i da imam novaca definitivno bi nesto od njih pazario, ali ih ne smatram "najboljim" nego samo SS markama.