
Priznaćete da se mnogi ne slažu ni sa konstatacijom da Audi pripada premium segmentu, iako sve ostalo govori suprotno, još manje će prihvatiti da će Opel biti na korak do istog. Naime, kao deo plana vraćanja na zdrave noge u Evropi, jer u ostatku sveta Opel biva prodavan pod drugim brendovima a da za to ne dobija zasluge (GM, stvarno!), iz centrale američkog giganta su potvrdili da će Opel ubuduće biti preorijentisan na pred-premium segment.
To naravno ne znači da će biti direktan konkurent BMW-u, Mercedesu i prethodno
pomenutom Audiju, već da će biti jedan korak bliže premium segmentu od, na
primer, Volkswagena.
GM je ranije naveo da će dodatno zbližiti Opel i američki Buick brend, što
ujedno označava uspinjanje Opela u smislu vrendosti brenda jer je Buick više
premium orijentisani brend u SAD-u, odnosno za lestvicu ispod Cadillaca. Sa
druge strane, analitičari tvrde da je GM-ov plan za Opel i dalje u
nedefinisanoj formi.
Kompletan članak na sajtu Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel
Као што већ написах, ето Мерцу предстојеће борбе да сачува треће место!! ;))
Biće gužve... i PSA kaže da će u porodici Pežo-Citroen, ežo biti premijum.
Svašta je danas premijum.
Audi, BMW, Mercedes, Maserati, Jaguar, Lexus, Infiniti, Cadillac, Volvo, Pežo, Opel?
Mislim da Opelu nije sigurno mesto ni kao običnom proizvođaču, što je GM jasno i najavljivao.
Da bi Opel bio premijum, treba marketinški da uloži kao Koka Kola. O kvalitetu delova, posebno karoserije (korozija i boja) i mehanike, posebno motora i modela skupljenih sa koca i konopca (Fiat, Renault, Peugeot, Isuzu...) ne treba ni diskutovati. Prvo, da bi Opel bio premium, trebalo bi i ovi navedeni modeli da to budu:)
Opel može imati budućnost kao jeftini nemački brend, nešto kao Skoda, Fiat pa i Dacija.
To da Audi ne pripada premijum segmentu je "biser" Vrelih Guma na koji po mom mišljenju ne treba obraćati previše pažnje. Što se Opela tiče, oni moraju prvo da reše problem rđe po kojem su poznati, pa tek onda da pomišljaju o ulasku u premijum segment. Mislim da će Opelu za ulazak u premijum segment u Evropi biti potrebne decenije (ako se ikad i desi), jer to podrazumeva i promenu percepcije ljudi ovog brenda. A to je najteža prepreka. Prosečan Evropljanin smatra VW daleko kvalitetnijim od Opela, i samim tim bližim premijum segmentu.
Naravno da ima mesta za svakog u premijum segmentu, ali trenutno kakav je, Opel ili spomenuti Pežo nema definišući faktor koji bi ga svrstao u premijum. Npr, moje viđenje:
Audi - kvalitet izrade
BMW - sportski duh
Mercedes - izdržljivost i inovacije
Porsche, Maserati, Alfa Romeo - sportsko nasleđe
Volvo, Saab, Lancia, Jaguar, Land Rover, Lexus, Cadillac - luksuz ili jedinstvenost.
Da li neki nabrojani brendovi i dalje zaslužuju svoje premijum mesto (nažalost posrnula Alfa i Lancia npr) to je druga tema, ali moj stav je da bi brend postao premijum mora da se nečim istakne iz mase i da značka na haubi izaziva interesovanje prolaznika i osećaj da se vozač nalazi u nečemu posebnom. Ne može neko da sazove konferenciju za novinare i objavi: "Ej drugari, od sutra je moj brend premijum. Aj zdravo."
Autor carobnjak 08 Jul 2013, 13:46
Jeste premium i kvalitetan(kao sto napisa @X), samo ima najkomercijalniji program, po meni. Od voznih karakteristika, motora itd itd..
U tekstu iam stvarno nebuloza i proizvoljnih zakljucaka na osnovu ne znam cega. GM zeli ne da Opel postane konkurent premijum trojci, tome sluzi Cadillac, vec da ode za pola lestvice vise kako bi se pozicinirao kao prva alternativa premijum modelima, odnosno kako bi parirao VW-u jos bolje. Osim toga cilj im je da se napravi "recept" slican odnosu VW-a i Skode na trzistu izmedju Opel-a i Chevrolet-a i nista drugo.
@MV
"problem rdje po kojem su poznati" - da smo u 80-tim ili 90-tim prica oko rdjanja bi imala osnova, a sada ne, jer pocinkovane karoserije ispunjene voskom i supljinama ne rdjaju.
Zar oni već nisu premijum za VW pa Insignija naspram Passata to jeste, kao i Astra sto je bila naspram Golf VI, ajd ova sedmica je malo odskočila motorima i opremom al vidićemo šta će kroz koju godinu izbacijiti Opel u vidu Astre. Opel je definitivno drugi proizvođač unazad 5 godina pa samo skontajte kakva su vozila izbacili u tom periodu: Insigniu, Astru J, i meni se jako sviđa nova Zafira za razliku od ranijih modela, Adam, Ampera, Mokka, zasto ne spomenuti o Cascadu. Također ekstra motore prave unazad, pravili su i prije istina malo su više trošili ali su zato bili nepoderivi, a dolazi još dobrih motora iz Opela kroz koju godinu čitao sam jedan čalnak o tome čini mi se na B92 bili su u posjeti Opel centru al opet nebitno je to jer meni za razliku od drugih automobila Opel ima dušu neću nikad zaboraviti svoju Askonu sad vozim Megana II i sluzbeni Fluence al ni blizu taj šmek u voznji dal je to pokvarila sva ta silna elektronika ja ne znam.
Opel i danas nije imun na koroziju. Opel astra clasic korodira po rubovima i sajtnama kao nekada.
Insignija posle jedne zime kod nas ima spolja rđu na ispeskarenim delovima, što kod ičak jeftinih automobila nije moguće ni posle 4-5 godina.
Mada postoji još proizvođača sa korozijom, kao Mazda, Hjundai, neki modeli Hondi... itd, ali opel ima taj rejting od davnina.