
Prodaja polovnih vozila u BiH je na udaru nezapamćene krize, o čemu svedoči i činjenica da se putem oglasa vlasnicima četvorotočkaša u većini slučajeva, umesto novca, nudi zamena.
Vlasnik FIAT-a iz Banjaluke svoj automobil pokušava da proda već četiri meseca, a kaže da je sve to vreme nailazio na niz neobičnih ponuda.
„Zvao me je nedavno čovek koji mi je nudio kravu i još 1.500 maraka. Prvo sam mislio da je u pitanju neko od mojih poznanika, te da se sa mnom šali, ali sam kroz razgovor shvatio da nije reč o zezanju, već da je u pitanju penzioner, ozbiljan čovek. Gotove pare, koje su meni potrebne, niko ne nudi“, razočaran je ovaj Banjalučanin.
Da potencijalnim kupcima četvorotočkaša i te kako nedostaje novca, ustanovili su i zaposleni na portalima čija je delatnost kupoprodaja vozila.
„Kada je reč o porukama koje ostavljaju korisnici koji bi da kupe vozilo, mogla bih da potvrdim da većina njih nudi nešto u zamenu, uz eventualno malu doplatu“, izjavila je zaposlena na portalu Mobile.ba.
Prema njenim rečima, ovih meseci je, tradicionalno, najprodavaniji „Folksvagenov“ program i kupuju se uglavnom povoljniji automobili.
„Najtraženija su vozila koja koštaju od 6.000 do 10.000 maraka“, kažu na portalu Mobile.ba.
I zaposleni na portalu Pik.ba potvrdili su da je razmena uzela maha. Takođe su ustanovili da za vozila nude i domaće životinje.
„Povodom aktuelnih dešavanja u vezi sa JMBG, nekoliko korisnika je nudilo vozila ili druge artikle u zamenu za JMBG. Tu spada još i zamena domaćih životinja za vozila ili kuće“, kaže Aida Starčević, PR i brend menadžer portala Pik.ba.
Gordana Bulić, predsednik Upravnog odbora Saveza udruženja potrošača BiH, kaže da je bh. vozni park sve stariji te da je kupoprodaja svedena na razmene, što pokazuje da je došlo do velikog osiromašenja stanovništva u ovoj državi.
„I sami vidimo da su na ulici sve stariji automobili. Oseti se razlika u odnosu na pre četiri, pet godina. Došli smo u situaciju da se sve više menjaju polovna vozila“, naglašava Bulićeva.
Inače, u Banjaluci i drugim gradovima, na auto-pijacama, primetno je da vlasnici automobila sve teže dolaze do mušterija.
„Nekoliko puta sam svoj automobil izvozio na auto-pijacu. Plaćao sam parking prostor, a na kraju nisam uspeo da prodam auto. Svaki put je prilazilo nekoliko ljudi, gledalo automobil i na kraju – ništa. Ni sam ne znam šta ću, pare su mi potrebne, a kupca ni na vidiku“, žali se jedan Banjalučanin.
„Pare na sunce“
Vlasnici četvorotočkaša smišljaju sve originalnije načine da unovče svoje vozilo.
Prethodnih meseci je regionom prostrujala priča o golfu 1, za koji je vlasnik napisao da košta 600 maraka, a u oglasu je naveo: „Plaćanje isključivo solarno – pare na sunce!“
„Može u tri rate, ali kad daš treću ratu dobijaš i auto“, još stoji ispod tog oglasa, koji je do juče pregledalo čak 365.146 građana, ali se pravi kupac još nije javio.
Drugi prodavac golfa, ovog puta „dvojke“ takođe se dosetio simpatične ideje te je svog četvorotočkaša omotao celofanom, a u oglas napisao „na prodaju neotpakovan golf 2″.

„Može zamena za golf 7″, napisao je vlasnik tog golfa.
Izvor: Capital.ba / Nezavisne novine
Pogledajte njihove sajtove. Daj Boze da ima 100 automobila ukupno a skuplji su 20-30% nego ovde (bar ono sto sam na brzinu video)
ma laz obicna, jeste pad prodaje automobila, medutim dosta automobila ljudi uvoze licno .. U biti posto je to obicaj, ukoliko zelis auto, kupis autobusku kartu odes do njemacke (malo do familije), uzmes auto i vratis se sa polovnim automobilom boljim nego sto mozes kupiti u BiH ..
@RS
ajde ne lupaj, kakvih 100 auta ukupno, na piku ima 85 000 putnickih vozila. Gdje je jeftinije ne znam, nisam sad u mogucnosti da provjerim.
uzasan problem u Srbiji su dazbine za registraciju.
Ja imam Nissan Trano 2.7 tdi i za njega sam donedavno placao neki ludacki porez na luksuz a auto iz njive ne izlazi jer mi je takvo vozilo potrebno zbog posla.
neko u ministarstvu nema mozga.
nisam samo ja u problemu vec i ljudi koji imaju prikolicu za auto i vise automobila pa za svaki moraju da vade "trecu tablicu" i to na godinu dana i ako tu prikolicu realno koristi par meseci.
O registraciji poljoprivrednih masina da i ne govorim, kombajn se koristi samo par meseci ali se mora registrovati cele godine.
Sve te stavke uticu na cenu polovnih vozila nebitno u kojoj kategoriji su.
@ChedomirADELAIDE
Prikolica ima svoju saobracajnu i mozes da je vozis sa blio kojim drugim automobilom.
Ako auto ne izlazi iz njive, nemoj ni da ga registrujes.
Nije istina da su novi automobili jeftiniji u BiH!
Bar ne Fiat, Dacia, Renault, Hyundai, Kia, Ford itd.
Cijene novih i plovnih auta su prilično slične i u Srbiji i BiH , a sve zavisi od slučaja do slučaja , neki model može biti skuplji odnosno jeftiniji dal' u Srbiji dal' u BiH , sve je to u 5 deka...
Kako samo fiat shisha ovce u Srbiji! Proizvode u Kg-u, a jeftinije, i to prilicno, u BIH. Evo jedan primer, bez snizenja, bez zamene novo za staro, sa klimom, sa 1.3 dizelom:
http://www.novavozila.ba/web/oglas.aspx?id=b8f1fb54-6a0e-45b8-baf0-ec344782ade0
Samo shishaj Fiat-e po Srbiji.
Kod nas dizel nikad nije bio ni po pribliznoj ceni sa klimom. A jos ako se racuna prava cena, a ne ona umanjena za vozilo koje dajete u zamenu, velike su to makaze, ali slep ne vidi koliko ga shishaju.
Evo jos i cenovnik u Srbiji:
http://www.fiatsrbija.rs/modeli/download/FIAT%20PUNTO%20CLASSIC.pdf
Isti punto klasik 1.3 dizel koji u BIH kosta 7750 evra bez ikakvog popusta, u Srbiji gde se "proizvodi" kosta 10500 evra, a trenutno je na snizenju i sa ogromnim popustom kosta 8750 evra, i dalje 1000 evra vise.
Pametnome dosta.