home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja u delu koji se odnosi na polaganje vozačkih ispita biće najverovatnije izmenjen do proleća 2014 - zbog nekih odredbi skoro 50 odsto auto-škola u Srbiji pred zatvaranjem.

Sve je manje novih polaznika, jer je obuka poskupela na vrtoglavih 800 evra, dok su nameti školama takvi da u narednih godinu dana preti zatvaranje većini njih, objasnio je za "Alo!" vlasnik jedne beogradske auto-škole.

"Pre promene zakona došlo je do masovnog upisa kandidata, koji su želeli da plate manju cenu, ali se ispostavilo da su nakon dodatnih časova i troškova poput polaganja prve pomoći platili, kao da su polagali po novom. Takođe, od 25. oktobra prošle godine gotovo dva i po, do tri meseca bilo im je onemogućeno polaganje, pa su plaćali po čas do dva da se podsete, a potom masovno padali. Sve će to biti katastrofalni vozači", tvrdi sagovornik "Alo!", objašnjavajući dalje kakvo je stanje u auto-školama.

On izdvaja problem poligona gde je po novom zakonu potreban prostor od najmanje 55 metara dužine i osam metara širine, pa i više za A kategoriju. Pored toga na takvom izolovanom poligonu ne sme se nalaziti više od jedne auto-škole, iako ih je samo u Beogradu oko 200.

"Plaćamo taksu za poligon, pa čak i za vežbanje polaska na usponu koja košta oko 3.000 dinara za šest meseci, ali i taksu za polukružno okretanje. Problem sa poligonima ne može da ispoštuje 90 odsto škola u Beogradu, a dali su nam fore da to rešimo do oktobra ove godine. Takođe, od oktobra kreće i provera, tokom koje će policija obilaziti sve auto-škole ne bi li videli da li imamo adekvatne učionice, poligone i drugo...

To će trajati i do šest meseci, a dok ne bude završeno, oni koji je nisu okončali neće moći da rade", ukazuje sagovornik i dodaje da se sprema i uvođenje licenci za instruktore, iako su svi i do sada bili kvalifikovani za posao koji obavljaju.

"Licenca će koštati, kako smo čuli, između 200 i 300 evra. Mi smo nekada imali 21 instruktora, a sada smo svedeni na svega tri, od toga su dvojica suvlasnici auto-škole. Čini nam se kao da neko namerno hoće da nas pozatvara, pa da taj posao preuzme neko drugi."

Na drugom sastanku Glavnog odbora Zajednice auto-škola Srbije, održanoj 29. juna u Smederevu, raspravljalo se i o radu radne grupe za izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja. Konstatovano je da uprava Zajednice nije zadovoljna dinamikom i načinom rada, te da će biti predložena izmena zakona po hitnom postupku. Među predlozima promenama su i pravila saobraćaja i obuka vozača, a Prva pomoć ne bude trebalo da bude uslov za izlazak na praktični deo vozačkog ispita. U Ministarstvu trgovine i usluga juče nisu mogli da preciziraju da li se i za kada razmatra promena novog zakona i cena polaganja za vozačku dozvolu, ali su najavili odgovore narednih dana.

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja negiraju da se za sada sprema izmena zakona u vezi sa polaganjem vozačkog ispita, iako je predlagač zakona MUP, a ne Agencija.

"Prošle godine je stupio na snagu novi zakon i nema razloga bilo šta da se menja, pa čak ni cene (!?). A to što je smanjena potražnja oko polaganja sasvim je normalno, jer svako koje mogao je iskoristio stari zakon. Agencija ne utiče na cenu, jer se tu pitaju ministarstva trgovina i finansija", rečeno je za "Alo!" u Agenciji.

Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije (ZAŠS) navodi da je neverovatnih 700 do 800 evra koliko se sada daje za obuku za vozača realna cena s obzirom na to koliki su troškovi.

"Cena polaganja je realna, pošto je država uvela teorijsku nastavu i Prvu pomoć, a izmene će se verovatno ticati nadležnosti, među kojima je i direktiva EU po kojoj ispitivač ne može da bude iz auto-škole u kojoj ste polagali, a njegov kontrolor saobraćajni policajac, već treba uvesti licenciranog ispitivača", navodi Rašeta.

Preuzeto sa: Mondo.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Novosti.rs



čitanja : 1113



Komentari

Mogu oni da pričaju šta hoće, ali za te pare može fakultet da se upiše gde te godinu dana podučavaju intelektualci.

Autor Jonie 11 Jul 2013, 08:52

Cinjenica je da su mnogi pozurili, jer u suprotnom ne bi nikada polozili (a takvi ni u kom slucaju nisu niti ce biti pristojni vozaci), i da mnogi koji su na brzinu izasli iz skole ne znaju da voze, i da veliki broj auto-skola obucava za dozvolu za ubiijanje, a ne za voznju a posao rade ofrlje i sve improvizuju tako da nije ni cudo sto ce mnogi propasti.

Autor Orlo 11 Jul 2013, 18:56