
Kako prenosi Tanjug, trend da mladi ljudi kupuju sve manje novih automobila, prisutan je ne samo u Evropi već i u SAD, gde je automobil tradicionalno bio simbol slobode i mladosti.
Istraživanja pokazuju da je u Francuskoj 2009. prosečan kupac novog automobila imao nešto više od 50 godina, dok je samo devet odsto vlasnika novog auta bilo je mlađe od 30 godina, preneo je francuski magazin Slejt.
U periodu između 1980. i 2011. godine, broj izdatih vozačkih dozvola u ovoj zemlji opao je za 30 odsto. Jedan od razloga zašto starosna granica vlasnika novih automobila sve više raste je i starenje stanovništva posebno u razvijenim zemljama, objašnjavaju analitičari Komiteta francuskih proizvođača automobila.
Ali ono što najviše zabrinjava predstavnike auto-industrije je činjenica da su aktuelnom ekonomskom krizom najviše pogođeni mladi među kojima je i najviša stopa nezaposlenosti.
"Sve donedavno, svaka nova generacija imala je veći vozni park od prethodne, ali današnja generacija prosečne starosti od 25 do 30 godina poseduje manji broj putničkih vozila nego prethodna, što je dosada još nezabeležen fenomen", kažu analitičari.
Teška ekonomska situacija odrazila se neiminovno i na ovom planu. Više od 26 odsto mlađih od 25 godina u Francuskoj je bez posla, a uz to ne treba zaboraviti da je cena goriva u poslednjih 20 godina utrostručena. U toj zemlji je poskupela je i vozačka dozvola, zatim osiguranje i troskovi održavanja vozila, što je dovelo do toga da automobili postanu sve nepristupačniji mladima.
Istovremeno kupovina starih automobila u Francuskoj je porasla, pa je 2009. godine prodato gotovo trostruko više starih nego novih putničkih vozila. U istom periodu, 80 odsto Francuza mlađih od 30 godina bili su vlasnici starih automobila.
Kako objašnjavaju stručnjaci, mladi se radije opredeljuju za kupovinu starog automobila koji odgovara njihovom ukusu, nego za kupovinu novog automobila po svaku cenu.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: Chevrolet / arhiva Autoblog.rs
Zato što kapitalizam dovodi do nestanka srednje klase. Zato što s jedne strane imate učamle čičekanje tajkune milijardere, a sa druge strane gladnu omaldinu u kreditima.
I zato što danas svaki nov automobil traje sigurno 10 godina, pa nema potrebe da kupuješ nov svake 4 godine.
Eto
Pa normalno, ljudi se trude da budu racionalni. Ionako su cene novih automobile prenaduvane. Koliki je naekad bio preseraj i lakirnica u auto fabrikama? Koliko radnika je tu radilo i koliki su to bili troskovi? Gomile delova nabavljaju od manjih firmi koje pritiskaju za cenu i kvalitet. Svake godine se u automobile utrpava nesto kao novo i revolucionarno, samo da cena ostane ista. Shvatili ljudi, nisu glupi.
Ljudi koji vode automobilsku industriju nisu auto entuzijasti nego sve vide kroz novac.Čude se zašto mladi ne kupuju aute?Pa zato što su preskupi,i to zbog bezveznih sustava i gluposti koje im povećavaju cijenu u nebo,mladi žele automobil koji će moći dobro potegnut,a ne neku krmaču za penzionere.Izvadite sve nepotrebno i smanjite broj djelova,cijena auta će pasti,poboljšajte dizajn i smanjite cijene vozačkih dozvola,osiguranja itd. jer je to otišlo u nebo pa će te vidjet prodaju.
Nikako nisam za kupovinu polovnih "proverenih" kola (koja su šp rečima "drugih vlasnika" uvek sva "utegnuta", vozile ih prethodno "bakice subotom do pijace i placa" i sl.),ali ni za to da se (nova) kola menjaju pre 8-10 godina ili 200-250.000km
Uh, mogao bih napisati jedan poduzi tekst/kolumnu na ovu temu, ali sustina je sledeca. Dobro placeni menadzeri (koji se zapravo ne razumeju u automobile) usmeravaju proizvodnju u pogledu zadovoljavanja ukusa prosecnog kupca - tj. ljudi u godinama sa vecim primanjima.
Sasvim ocekivano. Gradovi u inostranstvu su zakrceni velikim brojem vozila, svakodnevne guzve, gubljenje vremena, oni koji su commuter-i (oni koji svakodnevno putuju do posla i nazad) provode znacajno vreme u zastojima, visoke takse na vozila sa vecim CO2, takse za ulaz u centre gradova, malo mesta za parkiranje/skupi parkinzi, odrzavanje, gorivo, osiguranje i sl. sa jedne strane i odlican gradski, prigradski i medjugradski prevoz u vidu autobusa (koji na putevima i ulicama imaju prioritet i svoje saobracajne trake), tramvaja, lake zeleznice/metroa i zeleznice, dostupnost do samog centra po neki put i bez presedanja, ili jednostavno razgranata mreza JPP su doveli do toga da mladi ne vide svrhu da poseduju automobil... oni tamo imaju odlicnu alternativu za razliku od nas a tu je i nas mentalitet da moras da imas auto koji predstavlja statusni simbol koliko god on bio skup ili jeftin i koliko god se on retko vozio...