home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako Sjedinjene Države spadaju među malobrojne razvijene zemlje čije je tržište automobila trenutno u usponu, istraživanja pokazuju da se automobili u proseku voze manje nego pre.

U poređenju sa Evropom, vozači u SAD su u prednosti kada je reč o ceni goriva i novih putničkih vozila. Automobilsko tržište ove zemlje oporavlja se nakon krize, a prodaja i proizvodnja ponovo beleže rast.

Kada se uz to u obzir uzme i prosečno sve veća efikasnost i ekonomičnost motora, logično je pretpostaviti da iz godine u godinu raste i prosečna kilometraža po vozaču. Međutim, nedavno sprovedena studija otkrila je drugačije rezultate.

Prema istraživanju Univerziteta Mičigen, američki građani sve više daju prednost drugim vidovima transporta, poput javnog prevoza i šetnje, u odnosu na upravljanje sopstvenim automobilima.

Istraživanje je pokazalo i da je ukupna kilometraža koju Amerikanci godišnje prelaze imala vrhunac 2004. godine, iako je najviše novih automobila prodato upravo pred početak krize, 2008, kada je ujedno na putevima bilo i najviše registrovanih putničkih vozila.

Između 2006. i 2011. godine apsolutna pređena kilometraža pala je za 5 odsto. Kada se uporedi prosečna distanca koju godišnje pređe američki vozač, ona je takođe u značajnom padu i to za oko 9 procenata u periodu 2004-2011. godine (2004. je iznosila 22.065 km, dok je 2011. pala na 20.104 km).

Ovi podaci, smatraju stručnjaci, pokazuju da se američko društvo polako okreće "zelenijem" vidu transporta, kome dodatno doprinosi i sve veća prodaja automobila sa hibridnim i električnim pogonom.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Chevrolet



čitanja : 698



Komentari