
Tehnologija u automobilima napreduje iz dana u dan, pa je bilo samo pitanje vremena kada će Euro NCAP organizacija početi da ispituje bezbednosne uređaje za izbegavanje sudara koji su danas sve više u upotrebi. Ovo nezavisno evropsko telo za testiranje bezbednosti novih vozila objavilo je podatke sa prvih ispitivanja sistema za izbegavanje udara.
Tehnologije uređaja za autonomno kočenje u iznenadnim situacijama (AEB) koji danas postoje na tržištu mogu da se podele u dve grupe. Gradski AEB sistemi rade pri malim brzinama i cilj im je izbegavanje sudara otpozadi koji prouzrokuju povrede vrata putnika.
Međugradski AEB uređaji služe za sprečavanje sudara pri većim brzinama i preventivu od teških i fatalnih povreda, koji su posledica vozačeve nepažnje ili umora.
Euro NCAP je testirao oba tipa uređaja i ocenjivao ih od 1 do 3, što se odnosi na dobar, adekvatan ili marginalan rezultat.
U prvom slučaju ispitivani su gradski AEB sistemi, i to pri brzinama do 50 km/h, u situaciji kada su vozila bila vrlo blizu jedno drugom, i vozaču nije ostavljena mogućnost za reakciju.
Najbolje ocene su ostvarili “PRE-SAFE Brake” sistem kod mercedesa E-klase (maksimalna 3 boda), City Safety & Collision Warning kod volvoa V40 (2,9) i “Forward Collision Mitigation” kod micubiši autlendera (2,1), dok su “adekvatni” bili “City Safety” kod volvoa XC60 (1,9), “City Brake Control” kod fijata 500L (1,8) i “Active City Stop” kod ford fokusa (1,7 bodova).
Pri većim brzinama su rađeni i testovi kada je vozač stigao i kada nije stigao da reaguje, i to pri brzinama do 80 km/h.

Ponovo je “PRE-SAFE Brake” kod mercedesove E-klase bio u vrhu sa 2,9 bodova, “City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake” kod volvoa V40 je osvojio 2,6 bodova, a “Front Assist” kod VW golfa je dobio 2,2 boda i takođe ocenu dobar.
Uređaj kod micubiši autlendera je ocenjen kao adekvatan (1,9 bodova), a kod honde sivik kao marginalan (0,44 boda).
Izvor: Vijesti.me
Foto: Euro NCAP
@Greska
Ne razumem? Je li taj sistem kod BMW-a mnogo odskače od ostalih?
Odgovor na 2 pitanja (Kako se zove ovakav sistem kod BMW-a i kakav je on?):
1. Active Protection
2. Najbolji, podrazumeva se
Ne razumem... Ako su moguće ocene u rasponu od "nula bodova" do "3 boda", a bodovi mogu biti "celi" ( npr, mečka "3 boda" ), a postoje i manje jedinice mere od jednog boda ( pa "honda 0,44 boda" ), kako u tom "mernom sistemu" nije bilo moguće iskazati kvalitet "Active Protection" sistema?
@toma
Ok, ako tako smatras onda je definitivno dokazana ona teorija da su vozaci BMW-a najgori jer je ovaj sistem koristan samo ljudima koji nikad nisu trezni ili koji nemaju mozak kad je u pitanju voznja (citaj: pevaljkama, starletama, napaljenom matorom tinejdzeru i po kojem "biznismenu")
:))
I da, jel se to ponovo ovde spominje nas nadaleko cuveni auto godine? :))
Panco
Ma BMW-u to i ne treba. Ali ubacili, moze im se. Dodatni plus. Kapiras. Kao Messi ili Ronaldo, mogu jednostavno da daju gol, ali oni naprave jos jedan, dodatni dribling, za publiku, raspamete bekove, pa ga golmanu kroz noge.
@Nulta emisija
Mislim da bmw nema ovakav sistem, jer ga kompanije uvode kako bi bili trzisno konkurentniji, tako da ga sigurno necemo videti jos neko vreme na BMW, sve dok se bolje prodaju od ovih automobila koji ga imaju, to bi sa aspekta vlasnika kompanije i ti tretirao kao nepotreban trosak