
Švedski magazin Teknikens Värld (svet tehnike) uzburkao je automobilsku javnost kada je u leto 2012. na takozvanom testu severnog jelena gotovo prevrnuo Jeep Grand Cherokee. Šveđani su nedavno ponovili test na unapređenom modelu za 2014. Ovoga puta Grand Cherokee je položio sa najvišom ocenom.
Teknikens Värld poznat je u svetu po specifičnom testu kojim se ispituju manevarske sposobnosti vozila u ekstremnim uslovima.
Vozeći automobil brzinom od 63,5 km/h Šveđani izvode manevar nagle promene pravca, simulirajući izbegavanje prepreke na putu. Na taj način utvrđuje se koliko je određeni model stabilan i samim tim bezbedan u takvim okolnostima.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Znači 2012-te je ipak vozilo bilo loše, samo Jeep to nije hteo da prizna, zataškao i popravio u međuvremenu...
Posto je Fiat za sve dobro zasluzan kod Chrysler-a i Jeep-a, verovatno je bio zasluzan sto su poslali aute u Evropu koje su pravili sa falinkom koja nekog moze da kosta glave... ma sta ih briga, i ovako Grand Cherokee ima 4 zvezdice i mnogo kila... :))))
Hm, jako cudno.
Koliko znam, restajling je kozmeticke prirode, a mozda su i menjali ogibljenje, mada ne verujem. Isto ima vazdusno ogibljenje opciono i ne navode neku modifikaciju na tom polju.
Kako god, veliki poglavica je terenac a ne za stazu.
A dovoljno govori to sto se novi model prodaje 50% bolje nego prethodni, pa me i ne cudi onakav video Svedjana , samo kod njih nije polozio. : )))
Verovatno zato sto Jeep proda samo u Svedskoj koliko Volvo na svim trzistima. : )))
Pit 03 Jan 2014, 16:19
Jeep - Volo nemaju veze jedan sa drugim. Osim toga, naravno da su modifikovali ogibljenje kod fejslift verzije cim je uspio da prodje ovaj test. Kazes kozmeticke prirode, pa zasto onda E63 fejslift dobi 4matic i dobi pojacanje motora?
Pit 03 Jan 2014, 16:19
Nije za stazu ali ovo ti nije ''fazon za stazu'' vec moguca zivotna situacija.
hh
Naravno da nemaju veze. Jeep je ime za off-road. Mozda ih ubise na domacem trzistu pa zato.
ima i 8-brzina menjac, ali nisam siguran za ogibljenje da li su menjali.
a cudno je da samo kod njih bio problem, aj da je svuda.
Mozda mile antena vise zna, pa nek kaze.
Pit 03 Jan 2014, 18:14
A da ga je prevrnuo Alvirko, da li bi onda rekao da je FAS namjestio? :D
Nisu mjenjali ogibljenje ali su ga dodatno podesili tako da ne dolazi do prevrtanja, a vjerovatno su i ESP doradili.
hh
Kako se nije jos negde prevrnuo ?
Kako god, ja bi ga uzeo. Imam WJ model koji je vise terenac od novijih verzija, ljulja se i nije za brzu voznju, krivine, ali opet, terao sam ga jednom bas kao da je GTR. : )))
I jeste kao u brodu, ljulja se, ali nije ni do p od prevrtanja.
Vozio dam WK model, koji je se ne naginje spram WJ modela, mozes da ga teras kao X5, koji je za razliku od terenaca namenjen za asfalt.
Sumnjam da su WK2 pokvarili u odnosu na WK. Ali voleo bi da vrate onaj akcenat na off-road, kako je na WJ-u.
Bas me zanima kako G klasa, Wrangler i Defender prolaze ovaj test.